«Λίφτινγκ» στον εξωδικαστικό – Τι αλλάζει στα φυσικά και νομικά πρόσωπα

«Λίφτινγκ» στον εξωδικαστικό – Τι αλλάζει στα φυσικά και νομικά πρόσωπα

12 Οκτωβρίου 2018 0 σχόλια

Σε “λίφτινγκ” στον εξωδικαστικό μηχανισμό προχωρεί το υπουργείο Εργασίας στοχεύοντας στην αύξηση των εσόδων του κρατικού κορβανά. Στη πραγματικότητα με πρόσφατη απόφαση του υφυπουργού Τ.Πετρόπουλου εφαρμόζεται σε φυσικά και νομικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα η ίδια διαδικασία που ακολουθείται ήδη για τους ελεύθερους επαγγελματίες χωρίς πτωχευτική ικανότητα.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα για την εκτίμηση της ικανότητας αποπληρωμής του οφειλέτη, λαμβάνονται υπόψη τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της πιο κερδοφόρας χρήσης της τελευταίας τριετίας πριν την υποβολή της αίτησης τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπα πάντα με πτωχευτική ικανότητα.

Εδώ είναι και το κρίσιμο σημείο της αλλαγής, καθώς πλέον αλλάζει η εξίσωση από την οποία προκύπτει η ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Βασικός στοιχείο της εξίσωσης που διέπει τη διαδικασία και διαμορφώνει το προφίλ του οφειλέτη είναι το εισόδημα. Με απλά λόγια, το ποσό που μπορεί να αποπληρώσει ο οφειλέτης έναντι των οφειλών τους προς όλους τους πιστωτές εντός χρονικού διαστήματος, που για το ΚΕΑΟ ισούται με το χρόνο αποπληρωμής 120 μηνιαίων δόσεων.

Στο νέο μοντέλο του υπουργείου Εργασίας θα λαμβάνεται πλέον υπόψη “το μεγαλύτερο μεταξύ του μέσου όρου των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) της τελευταίας τριετίας και των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) του τελευταίου έτους πριν από την υποβολή της αίτησης”.

Πρόκειται για την ίδια διαδικασία που υλοποιείται και στις περιπτώσεις των ελευθέρων επαγγελματιών χωρίς πτωχευτική ικανότητα. Μέσα από αυτό το μοντέλο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας επιδιώκει τη διεύρυνση των δικαιούχων, καθώς πλέον στη ζυγαριά μπαίνει ή ο μέσος όρος των κερδών της τριετίας ή τα κέρδη του τελευταίου έτους πριν την αίτηση και όχι η πιο κερδοφόρα χρήση της τελευταίας τριετίας. Οι υπόλοιπες παράμετροι – η υποχρέωση αποπληρωμής τρεχόντων φορολογικών υποχρεώσεων, οι ελάχιστες αναγκαίες ταμειακές ροές για τη συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης, οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης, πιθανά έσοδα από άλλες πηγές διαφορετικές της επιχειρηματικής δραστηριότητας, η ανάγκη εξυπηρέτησης τυχόν οφειλών που δεν ρυθμίζονται με τη σύμβαση αναδιάρθρωσης – παραμένουν ως έχουν.

 

Voucher Ergasia Facebook  Voucher Ergasia twitter

Χωρίς Σχόλια

Ξεκινήστε μια συζήτηση

Κανένα σχόλιο ακόμη

You can be the one to start a conversation.