«Τα σχολεία μπορούν και πρέπει να ανοίξουν με ασφάλεια για όλους!»

«Τα σχολεία μπορούν και πρέπει να ανοίξουν με ασφάλεια για όλους!»

9 Απριλίου 2021

«Τα σχολεία μπορούν και πρέπει να ανοίξουν με ασφάλεια για όλους!
Πάρτε μέτρα τώρα για όλα τα σχολεία!». Με αυτά τα δύο βασικά μηνύματα ξεκινά η ανακοινωση από τις «Αγωνιστικές Παρεμβάσεις –
Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ» που τοποθετούνται σε μια σειρά από πράγματα για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας

Η ανακοίνωση αναλυτικά αναφέρει τα εξής:

«Συνάδελφοι,
Οι παλινωδίες της κυβέρνησης δεν έχουν τελειωμό καθώς επιμένει να υλοποιεί μια αδιέξοδη και ταυτόχρονα εγκληματική πολιτική για τη διαχείριση της πανδημίας. Έναν ολόκληρο χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας και το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης. Από τη μια πλευρά τα νοσοκομεία αγκομαχούν, τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι, οι νεκροί αυξάνονται καθημερινά. Από την από την άλλη πλευρά η πολιτική της κυβέρνησης όλο αυτό το διάστημα είναι ένα τεράστιο ΤΙΠΟΤΑ για τις δημόσιες ανάγκες.
Παρά τα κυβερνητικά ψεύδη, οι προσλήψεις σε γιατρούς και προσωπικό είναι μηδενικές, η ενίσχυση των Δημόσιων Νοσοκομείων σε εξοπλισμό και ΜΕΘ είναι ανύπαρκτη. Ολόκληρες δομές μετατρέπονται σε νοσοκομεία μόνο για τον κορωνοϊό, εγκαταλείποντας στην τύχη τους χιλιάδες συνανθρώπων μας που πάσχουν από σοβαρά νοσήματα, χωρίς ωστόσο να προσφέρουν την απαραίτητη φροντίδα ούτε στους ανθρώπους που έχουν μολυνθεί από τον covid-19, οι οποίοι είναι διασωληνωμένοι ακόμη και σε ράντζα στους διαδρόμους, χωρίς νοσηλευτές και γιατρούς, βιώνοντας με τραγικό τρόπο την προσβολή στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους. Την ίδια ώρα οι κλινικάρχες βρίσκονται σε καθεστώς προκλητικής προστασίας από τη μεριά της κυβέρνησης, για την οποία η ενίσχυση και η θωράκιση της Δημόσιας Υγείας και η επίταξη των ιδιωτικών κλινικών αποτελούν ασύμβατες έννοιες. Ακόμα και το κυβερνητικό σχέδιο των μαζικών εμβολιασμών, που προκλητικά ονομάστηκε «Ελευθερία», τέσσερις μήνες μετά την έναρξή του προχωρά με βασανιστικά αργούς ρυθμούς. Η ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ο χλευασμός απέναντι στο αίτημα για αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ με στόχο τον περιορισμό του συνωστισμού των ανθρώπων της εργατικής τάξης που τρέχει για το μεροκάματο του τρόμου, με την απαράδεκτη δήλωση ότι «δεν μπορεί να γεννήσει λεωφορεία», η κάλυψη της ασυδοσίας των εργοδοτών που δεν υποχρεώνονται να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα στους μεγάλους εργασιακούς χώρους, όπως μέσα υγειονομικής προστασίας, πρόσληψη επιπλέον προσωπικού με αύξηση βαρδιών για λιγότερο συνωστισμό, επαναλαμβανόμενα, τακτικά τεστ διάγνωσης, κλπ, το γεγονός ότι δεν λαμβάνονται μέτρα προστασίας στα στρατόπεδα και στους προσφυγικούς καταυλισμούς, η πολιτική επιλογή της διάλυσης του ΕΣΥ, και η εκδικητική συμπεριφορά απέναντι σε γιατρούς της πρώτης γραμμής που αποκαλύπτουν και καταγγέλλουν την πολιτική αυτή, η εγκατάλειψη των δημοσίων αγαθών μας, συνθέτουν το δυστοπικό τοπίο στο οποίο βρίσκεται ο λαός. Μόνη τους έγνοια είναι πώς θα χρηματοδοτήσουν το μεγάλο κεφάλαιο (σε πολλές περιπτώσεις με απευθείας αναθέσεις και με σκανδαλώδεις συμβάσεις) και πώς θα ενισχύσουν οικονομικά τα φιλικά τους ΜΜΕ για να τους λιβανίζουν από το πρωί ως το βράδυ, αδιαφορώντας και περικόπτοντας τις κρατικές δαπάνες για την κοινωνία.
Η πολιτική της κυβέρνησης εδώ και έναν χρόνο κινείται αταλάντευτα στις ράγες του αντιδραστικού δόγματος της «ατομικής ευθύνης», της καταστολής και αστυνομοκρατίας, ενοχοποιώντας τον λαό και τη νεολαία ακόμα και την αύξηση κρουσμάτων. Πάνω στο έδαφος του σκληρού και παρατεταμένου lockdown επέβαλε τα πιο άγρια αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα, καταδίκασε το λαό στη φτώχεια και την ανεργία. Τώρα ξανά κλιμακώνει την αντεργατική της επίθεση για λογαριασμό του μεγάλου κεφαλαίου και των Ευρωπαίων ιμπεριαλιστών. Βάζει στο στόχαστρο το 8ωρο που κατέκτησε η εργατική τάξη με αγώνες και θυσίες, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την οργανωμένη δράση των εργαζομένων. Χτίζει δηλαδή ένα αντιδραστικό καθεστώς για λογαριασμό της εργοδοσίας και του κεφαλαίου, επιδιώκοντας να αφαιρέσει από το λαό και τους εργαζόμενους όλα τα κεκτημένα δικαιώματα. Την ίδια ώρα, διαβλέποντας ότι η πολιτική της φουντώνει τη λαϊκή οργή και αγανάκτηση, η σπεύδει όπως – όπως να αναποδογυρίσει το κλίμα και μαζί μ’ αυτό την πραγματικότητα.
Μέσα σε αυτό το τοπίο που η κυβέρνηση κατέχει περίοπτη θέση – 3η ανάμεσα τις χώρες που κρατούν τα σχολεία μας και τα πανεπιστήμια κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, – αναγγέλλει την επανέναρξη των Λυκείων για τις 12 Απρίλη. Ταυτόχρονα πεισματικά η επιμένει να κρατά τους μαθητές των Δημοτικών και των Γυμνασίων δέσμιους στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης.
Η απόφαση για το άνοιγμα μόνο των Λυκείων επιβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για τη μόρφωση των παιδιών. Μοναδικό της μέλημα είναι να μην θιγούν οι «ιερές αγελάδες» των πανελλαδικών εξετάσεων, να εφαρμοστούν οι νέες δραματικές περικοπές στους φετινούς εισακτέους στα ΑΕΙ, καθώς επίσης και να ενεργοποιηθεί ο ταξικός κόφτης της «τράπεζας θεμάτων» με τους λιγότερους δυνατούς κραδασμούς.
Είναι σαφές ότι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων αντανακλά και την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κούραση και την αγανάκτηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση, που μόνο εκπαίδευση δεν είναι, οδηγώντας τους μαθητές/τριες μας σε μια μορφωτική και συναισθηματική «λιμοκτονία», εντείνοντας τις κοινωνικές ανισότητες, ιδιαίτερα όλων όσων προέρχονται από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.
Όπως ακριβώς και στη Δημόσια Υγεία έτσι για τα Δημόσια Σχολεία, η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα του παρατεταμένου λουκέτου δεν έλαβε ούτε ένα μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία τους. Με τον ίδιο ανάλγητο τρόπο επιμένει να μην αραιώνει τις αίθουσες, μειώνοντας τον αριθμό των μαθητών με ανώτατο όριο τα 15 παιδιά ανά τμήμα, να μην προσλαμβάνει – διορίζει άμεσα εκπαιδευτικούς για να καλύψουν τις ανάγκες, να μην στελεχώνει τα σχολεία με προσωπικό στην καθαριότητα. Η πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ, με την οποία καλούσε τάχα τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αιτήσεις για εμβολιασμό, σαν κακόγουστο ανέκδοτο και επικοινωνιακή φάρσα ακούγεται, αφού καμία μέριμνα δεν υπάρχει επί της ουσίας. Αντί να εξασφαλίσει εμβόλια για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, δίνει ψίχουλα από τα λεγόμενα αδιάθετα όσων δεν προχώρησαν στον εμβολιασμό τους. Αντί να στείλει κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία για να διενεργούν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, η κυβέρνηση παρουσιάζει ως πανάκεια τα πολυδιαφημιζόμενα «self-test». Πίσω όμως από τις επικοινωνιακές φιέστες για τη λεγόμενη αυτοδιάγνωση μαθητών και εκπαιδευτικών κρύβεται ξανά η ατομική ευθύνη! Η κυβέρνηση με ύπουλο τρόπο μετατοπίζει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές ακόμα και στους γονείς, οι οποίοι μάλιστα καλούνται να υπογράφουν και «υπεύθυνες δηλώσεις» για τα παιδιά τους, ώστε να απαλλαχθεί η ίδια από τις δικές της. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, διαμηνύει στους εκπαιδευτικούς ότι επαναφέρει το μέτρο της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος για όσους μαθητές δεν θα παρευρίσκονται στα σχολεία. Πρόκειται για το μέτρο που επέστρεψε πίσω ως απαράδεκτο ο κλάδος με τους αγώνες του πέρυσι το καλοκαίρι. Δεν θα ανεχθούμε την επαναφορά του από την πίσω πόρτα σήμερα!
Συνάδελφοι,
Η σημερινή κυβέρνηση εγκληματεί αξιοποιώντας το έδαφος που είχαν λιπάνει με τις αποφάσεις τους οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις (Ν.Δ- ΚΙΝΑΛ- ΣΥΡΙΖΑ) εντείνει και επεκτείνει σε βαθμό τελειότητας την επίθεση απέναντι στα εργασιακά, μορφωτικά, υγειονομικά δικαιώματα του λαού μας με σκοπό να κερδίζει ακόμα περισσότερο σε χρήμα και εξουσία το κεφάλαιο.
Μαζικά και αγωνιστικά πρέπει να προτάξουμε τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων τώρα, να υπερασπίσουμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς. Με τα σωματεία μας να βάλουμε φραγμό στη νέα αντεργατική επέλαση της κυβέρνησης, να ορθώσουμε φράγμα στην πολιτική της που θέλει να βάλει τα συνδικάτα και τη συνδικαλιστική δράση στο γύψο.
Απαιτούμε
– 15 μαθητές στα τμήματα
– Να καλυφθούν οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών
– Δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς – μαθητές με την ευθύνη του κράτους και του ΕΟΔΥ
– Να καλυφθούν οι εμβολιαστικές ανάγκες σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα
– Να ματαιωθούν οι προαγωγικές – απολυτήριες εξετάσεις για τη φετινή χρονιά. Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Να καταργηθεί τώρα!
– Καμία περικοπή στους εισακτέους στα ΑΕΙ!
– Έξω η αστυνομία από τα ΑΕΙ! Κάτω ο αυταρχικός – αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη!
– Να μην περάσουν τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης! Υπερασπίζουμε το 8ωρο και τις εργασιακές κατακτήσεις!
– Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα! Όχι στο ηλεκτρονικό φακέλωμα των συνδικάτων και της συνδικαλιστικής δράσης!
Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ καλούμε
– Τις ΕΛΜΕ να οργανώσουν πολύμορφες τοπικές μαζικές δράσεις, συνελεύσεις με εκπαιδευτικούς – μαθητές – γονείς στα σχολεία, συγκεντρώσεις και παραστάσεις στους Δήμους και στις ΔΔΕ το διάστημα 12 – 14 Απρίλη προτάσσοντας τα αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων!
– Τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να στηρίξουν και να συμμετάσχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 15 Απρίλη. Μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους, τους μαθητές και τους γονείς συγκροτούμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα!
– Την ΟΛΜΕ να προκηρύξει άμεσα Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ στα προαύλια των σχολείων τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης στο διάστημα 19 – 23 Απρίλη για την οργάνωση και κλιμάκωση του αγώνα με απεργιακά χαρακτηριστικά ενάντια στην κυβερνητική πολιτική!
– ΟΛΜΕ -ΕΛΜΕ άμεσα να πάρουν την πρωτοβουλία και να οργανώσουν/προγραμματίσουν τρόπους αντίδρασης απέναντι στον εργασιακό νόμο λαιμητόμο. Να διοργανώσουν και να συμμετέχουν σε συσκέψεις με άλλα σωματεία και ομοσπονδίες, διερευνώντας και την δυνατότητα απεργιακού βήματος, συλλαλητηρίων.
– Η ΟΛΜΕ να προγραμματίσει Γενική Συνέλευση Προέδρων αμέσως μετά το Πάσχα!»

Voucher Ergasia Facebook   Voucher Ergasia twitter


 


ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ VOUCHER ERGASIA


Με την εγγραφή σας στο NewsLetter του  Voucher Ergasia  θα ενημερώνεστε  πρώτοι  για όλα τα νέα στους τομείς ενδιαφέροντος σας!

Marketing by

Χωρίς Σχόλια

Ξεκινήστε μια συζήτηση

Κανένα σχόλιο ακόμη

You can be the one to start a conversation.

<