Παιχνίδι για δύο η αγορά ένδυσης – Σε Zara και H&M το 50% των πωλήσεων

Παιχνίδι για δύο η αγορά ένδυσης – Σε Zara και H&M το 50% των πωλήσεων

11 Ιουλίου 2016

Με σχεδόν 200 καταστήματα από την Αλεξανδρούπολη έως τη Ρόδο και από τα Ιωάννινα έως την Καλαμάτα και τα Χανιά, ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος Inditex (Zara) και η σουηδική Hennes & Mauritz (H&M) κυριαρχούν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά ένδυσης, αποσπώντας άνω του 50% των πωλήσεων.

Αντίθετα με την πορεία πολλών ελληνικών αλυσίδων ένδυσης, που αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα είτε να κλείσουν, είτε να οδηγηθούν σε αναδιάρθρωση δικτύου και συρρίκνωση δραστηριοτήτων χάνοντας μερίδια από τον ανταγωνισμό, οι πολυεθνικοί όμιλοι μακροημερεύουν στη εγχώρια αγορά, αυξάνοντας τζίρο και σημεία πώλησης.

Είναι χαρακτηριστικό πως από το τζίρο του 1,07 δισ. ευρώ, που υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί στην εγχώρια αγορά των αλυσίδων λιανικού εμπορίου ετοίμων ενδυμάτων για το 2015, στις επτά αλυσίδες του ομίλου Inditex και στα καταστήματα της H&M αντιστοιχούν τα 565 εκατ. ευρώ! Και όλα αυτά, την ώρα που η συνολική καταναλωτική δαπάνη για ενδύματα παρουσιάζει σημαντική μείωση την περίοδο της κρίσης, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής -11% την περίοδο 2008-2014.

Έτσι, λοιπόν, ενώ το 2008 οι καταναλωτικές δαπάνες για ένδυση ανέρχονταν σε 6,588 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2013 ήταν λιγότερες από τις μισές στα 3,185 δισ. ευρώ, ενώ κατέγραψαν μικρή άνοδο το 2014 στα 3,323 δισ. ευρώ. Αυξήθηκε κατά 6% ο τζίρος της Inditex το 2015 Ούτε τα capital controls, ούτε η κατάρρευση των εισοδημάτων,ούτε οι πολιτικοοικονομικές αναταράξεις φαίνεται ότι μπορούν να σταματήσουν τον ισπανικό πολυεθνικό όμιλο, οι πωλήσεις του οποίου αυξήθηκαν κατά 5,95% το 2015 και διαμορφώθηκαν σε 420.508.835,43 ευρώ από 396.875.863,29 ευρώ το 2014. Τις καλύτερες επιδόσεις κατέγραψε η αλυσίδα Zara Home που χωρίς την προσθήκη νέων καταστημάτων το 2015 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 12,41% στα 17,2 εκατ. ευρώ.

Η ναυαρχίδα του ομίλου, η αλυσίδα Zara, στη χρήση του 2015 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 6,04% στα 196,3 εκατ.ευρώ, ενώ σημαντική άνοδο παρουσίασαν και οι πωλήσεις των καταστημάτων Stradivarius (+15,02% στα 43,7 εκατ.ευρώ). Το δεύτερο πολυτιμότερο concept του ισπανικού ομίλου, η αλυσίδα Bershka σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 7,03% στα 68,6 εκατ. ευρώ, ενώ η Oysho με 20 εκατ. ευρώ εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 2,93%. Οριακά αυξημένες ήταν το 2015 και οι πωλήσεις της Pull&Bear στα 48,1 εκατ. ευρώ (+0,51%). Η μοναδική αλυσίδα του ομίλου η οποία παρουσίασε μικρή κάμψη (-1,74%) είναι η Massimo Dutti, της οποίας οι πωλήσεις ανήλθαν το 2015 στα 26,6 εκατ.ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο του ομίλου, ήδη από την αρχή του 2016 έχουν κάνει εγκαίνια 3 νέα σημεία πώλησης και συγκεκριμένα σε Κοζάνη (Stradivarius), Λάρισα (Bershka) και Χανιά (Stradivarious). Επιπλέον η ισπανική πολυεθνική έχει προχωρήσει σε επενδύσεις ανακαίνισης μιας σειράς καταστημάτων, όπως στο Stradivarius στην οδό Τσιμισκή στο οποίο έγινε και επέκταση, στα Pull&Bear και Stradivarius στο The Mall Athens, όπου είναι σε εξέλιξη και η ανακαίνιση του Zara, στο Zara Home στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι άνοιξαν τα Pull&Bear, Stradivarius και Berska στο εμπορικό κέντρο River West, δύο νέα καταστήματα Stradivarius σε Ρόδο και Τρίκαλα και το εποχιακό κατάστημα της Οysho στη Μύκονο.

Αυτή την στιγμή ο όμιλος Inditex λειτουργεί στη χώρα μας συνολικά 46 καταστήματα για τη φίρμα Ζara και Zara Kids, 29 για την Berska, 19 της αλυσίδας Οysho, 24 της Pull&Bear, 22 ακόμη καταστήματα της Stradivarius, 13 της Massimo Dutti, 10 της Zara Home, ενώ ο όμιλος διαθέτει ηλεκτρονικά καταστήματα για όλες τις αλυσίδες του συμπεριλαμβανομένης και της Uterque, η οποία είχε αποχωρήσει στα τέλη του 2014 κλείνοντας τα δύο εναπομείναντα φυσικά της καταστήματα στην Ελλάδα.

Ανεβάζει ταχύτητα η H&M Πριν από 4 ημέρες η σουηδική H&M (Hennes & Mauritz) εγκαινίασε του δεύτερο κατάστημά της στην Κρήτη, (το πρώτο) στην πόλη του Ηρακλείου, ανεβάζοντας στα 34 το συνολικό αριθμό των σημείων πώλησης στη χώρα μας. Το νέο 3όροφο H&M κατάστημα των 1.600 τ.μ. στο Ηράκλειο θα προσφέρει γυναικεία, αντρική, εφηβική και παιδική μόδα -συμπεριλαμβανομένων των συλλογών Divided, H&M Mama, H&M+, H&M Sport, Underwear και Accessories– και θα βρίσκεται σε ένα από τα πιο εμπορικά σημεία του Ηρακλείου στην οδό 25ης Αυγούστου 64 – 66.

Επιπλέον η εταιρεία προγραμματίζει το άνοιγμα του 35ου καταστήματός της στη πόλη της Βέροιας. Το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει εντός του 2016. Αναφορικά με τα οικονομικά της μεγέθη, αυξημένος κατά 24 εκατ. ευρώ ήταν ο κύκλος εργασιών της H&M στην εταιρική χρήση 1η Δεκεμβρίου 2014 – 30 Νοεμβρίου 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της διεθνούς αλυσίδας ένδυσης με προσιτές τιμές στην ελληνική αγορά ανήλθαν στα 144,090 εκατ. ευρώ από 120,099 εκατ. ευρώ την περίοδο 1η Δεκεμβρίου 2013 – 30 Νοεμβρίου 2014 Η Η&Μ Ελλάδος είναι υποκατάστημα της Η&Μ Group και ξεκίνησε τη λειτουργία της το Μάρτιο του 2007 στην Αθήνα. Σήμερα, αριθμεί 34 καταστήματα σε 13 πόλεις της Ελλάδας: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο, Βόλο, Ιωάννινα, Ξάνθη, Καλαμάτα, Κομοτηνή, Πάτρα, Κόρινθο, Ηράκλειο και Χανιά.

Voucher Ergasia Facebook   Voucher Ergasia twitter


 


ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ VOUCHER ERGASIA


Με την εγγραφή σας στο NewsLetter του  Voucher Ergasia  θα ενημερώνεστε  πρώτοι  για όλα τα νέα στους τομείς ενδιαφέροντος σας!

Marketing by

Χωρίς Σχόλια

Ξεκινήστε μια συζήτηση

Κανένα σχόλιο ακόμη

You can be the one to start a conversation.

<