Τι είναι το SEO

Τι είναι το SEO

10 Ιανουαρίου 2017

Ο όρος SEO προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Search Engine Optimization (SEO), και στα Ελληνικά σημαίνει Βελτιστοποίηση στις Μηχανές Αναζήτησης. Δηλαδή είναι μία ειδική διαδικασία κάποιων ενεργειών επάνω στο site, αλλά και έξω από αυτό, έτσι ώστε η ιστοσελίδα αυτή να βγαίνει σε όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις από τις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου, για κάποιες λέξεις κλειδιά (keywords) που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και  έχουν επιλεγεί να εκπροσωπούν το περιεχόμενο του.

Κύριος σκοπός και αποστολή του πετυχημένου SEO είναι το site να εμφανίζεται στην πρώτη θέση των SERP (Search Engine Results Page) και στην χειρότερη περίπτωση μεγάλου ανταγωνισμού μέσα στα 10 πρώτα αποτελέσματα, διότι σύμφωνα με τις στατιστικές στο 80%  των αναζητήσεων ο χρήστης διαβάζει και επιλέγει μόνο από τα πρώτα 10 αποτελέσματα της αναζήτησης, δηλαδή την πρώτη σελίδα και μόνο το 20% προχωράει στα επόμενα 20 και 30 ή περισσότερα αποτελέσματα δηλαδή την 2η ή 33η σελίδα.

Πότε πρέπει και πώς μπορεί να γίνει μία ιστοσελίδα SEO ?

SEO πρώτη θέση

Η βελτιστοποίηση ενός site αρχίζει από την πρώτη στιγμή, δηλαδή από την κατοχύρωση του σωστού ονόματος (domain name) και συνεχίζετε με την εγκατάσταση του κατάλληλου CMS Joomla ή WordPress site, τον SEO σχεδιασμό του template της ιστοσελίδας, την σωστή σύνταξη και προβολή του περιεχομένου, την καταχώρησή του στις μηχανές αναζήτησης,  την χρήση διαφόρων μεθόδων για διασύνδεση του site με άλλα site στο internet, την κοινωνική του δικτύωση. Για την διαδικασία αυτή η εφαρμογή διαφόρων μεθόδων αλλά και συνδυασμός τους οι οποίες συνεχώς εξελίσσονται και προσαρμόζονται στις καθημερινές εξελίξεις και αλλαγές που γίνονται από τις μηχανές αναζήτησης.

Ποια είναι τα στοιχεία και τα στάδια του SEO πού αναλύονται ?

Το πρώτο στοιχείο ανάλυσης για να ξεκινήσει η βελτιστοποίηση  του site στις μηχανές αναζήτησης είναι το keyword research δηλαδή η έρευνα, διαπίστωση και ανάλυση για το ποιες λέξεις – κλειδιά (keywords) ταιριάζουν στο θέμα του ιστοχώρου σας. Με βάση αυτή την έρευνα θα επιλέγουν τα κατάλληλα keywords έτσι ώστε να προσελκύσει ένα στοχευμένο traffic στο site σας.

SEO Competition Analysis

Στη συνέχεια προχωρώντας γίνετε Competition Analysis δηλαδή ανάλυση του ανταγωνισμού πάνω στις λέξεις – κλειδιά που έχουμε προηγούμενα συλλέξει έτσι ώστε να επιλέξουμε τις κατάλληλες λέξεις αλλά με τον μικρότερο δυνατό ανταγωνισμό από άλλα site.

Επόμενο στάδιο της διαδικασίας είναι η εφαρμογή του On Page SEO. Περνάμε πλέον στην επεξεργασία και βελτιστοποίηση επάνω στο site. Η διαδικασία αυτή έχει να κάνει με την επεξεργασία της σχεδίασης των ιστοσελίδων, του τίτλους των σελίδων (web titles), τα Meta tags και την διάταξη και διάρθρωση ολόκληρου του site έτσι ώστε να γίνει SEO friendly. Εάν το site  είναι καλά δομημένο, με απλή κωδικοποίηση, τότε η διαδικασία του indexing (ευρετηρίασης) θα γίνει πολύ πιο γρήγορα.

Συνεχίζοντας την διαδικασία του On Page SEO του site πρέπει να γίνει βελτίωση του περιεχομένου του (Content enhancement), είναι ένας παράγοντας που σημαίνει δημιουργία δημιουργία νέων βελτιστοποιημένων ιστοσελίδων για την αγορά που στοχεύουμε καθώς επίσης και τακτική ανανέωση του περιεχομένου για τις ήδη υπάρχουσες σελίδες, διότι όλες οι μηχανές αναζήτησης λατρεύουν το φρέσκο και ανανεωμένο περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη έμφαση στην πρωτοτυπία και αυθεντικότητα του περιεχομένου, όπως το πιο πρωτότυπο περιεχόμενο, είναι και αυτό που έχει την μεγαλύτερη βαρύτητα.

Search engines και directories

Το Link Building και Link Popularity είναι κάποιες SEO ενέργειες οι οποίες έχουν να κάνουν με την παροχή συνδέσμων σε περιεχόμενο του site μας σε άλλα site τα οποία είναι δημοφιλή, έχουν παρόμοιο περιεχόμενο με το site μας και σχετίζονται με το θέμα μας. Αυτή η διαδικασία είναι πάρα πολύ σημαντική και αναπόσπαστο κομμάτι του SEO. Το 75% της  επίτευξης  της κορυφής της κατάταξης στις μηχανές  αναζήτησης, είναι μία σωστή ανάμειξη τους με  τους παράγοντες του “on-page”, όπως το content optimization το Meta tag optimization κλπ.

Επόμενο στάδιο του SEO είναι η υποβολή του site σε μεγάλες μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing) και καταλόγους (directories). Το website θα πρέπει να υποβάλετε και να καταχωρείτε σε μια σειρά μηχανών αναζήτησης και καταλόγων, καθώς αυτό εξασφαλίζει την ορθή και τακτική ευρετηρίασης (indexing) του website σας, έτσι ώστε όλες οι σημαντικές σελίδες να καταχωρηθούν στη βάση δεδομένων των μεγάλων μηχανών αναζήτησης. Κατάλογοι όπως ο Dmoz διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παροχή επιπλέον κύρους και βαρύτητας του site διότι όλες οι μεγάλες μηχανές αναζήτησης θεωρούν  τις λίστες των καταλόγων αυτών ως κριτήριο για την κατάταξη των αποτελεσμάτων. Ωστόσο, δεδομένου ότι το Dmoz διαχειρίζεται από συντάκτες οι οποίοι είναι άνθρωποι, εμείς το μόνο που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα σωστά δομημένο και ισορροπημένο site, φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης για να το υποβάλουμε στο Dmoz, και να αφήσουμε τα υπόλοιπα στην κρίση των συντακτών του.

Τελευταίο βήμα αλλά και πολύ σημαντικό για την διατήρηση του site μόνιμα σε υψηλές θέσεις κατάταξης των μηχανών αναζήτησης αλλά και η περαιτέρω βελτίωση αυτής,  είναι η μηνιαία παρακολούθηση του site και αναφορές (Reporting). Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης διαρκώς μεταβάλλονται και εξελίσσονται, συνεπώς είναι απαραίτητη η διαρκής παρακολούθηση και η υποστήριξη του SEO του site.

Voucher Ergasia Facebook   Voucher Ergasia twitter


 


ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ VOUCHER ERGASIA


Με την εγγραφή σας στο NewsLetter του  Voucher Ergasia  θα ενημερώνεστε  πρώτοι  για όλα τα νέα στους τομείς ενδιαφέροντος σας!

Marketing by

Χωρίς Σχόλια

Ξεκινήστε μια συζήτηση

Κανένα σχόλιο ακόμη

You can be the one to start a conversation.

<