Αντιδράσεις για τα Αγγλικά στα νηπιαγωγεία - voucherergasia.gr
Κατηγορίες: Εκπαίδευση

Αντιδράσεις για τα Αγγλικά στα νηπιαγωγεία

Τη δυσαρέσκειά της εκφράζει η Πανελλήνια Ένωση Νηπιαγωγών για το νομοσχέδιο της εκπαίδευσης που ψηφίστηκε την προηγούμενη Παρασκευή.

Συγκεκριμένα, οι νηπιαγωγοί εκφράζουν την αποδοκιμασία τους για τα άρθρα 1, 2 και 50, τα οποία αναφέρονται στην εκπαίδευση των παιδιών προτού εισέλθουν στο Δημοτικό. Και γι’ αυτό ζητούν μέσω ανακοίνωσής τους την άμεση απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων.

Η Μαρία Σπανού, εκπρόσωπος της Ένωσης Νηπιαγωγών, μιλάει για τα άρθρα που εισάγονται στην προσχολική εκπαίδευση, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η εισαγωγή των Αγγλικών είναι ένα άρθρο που ενσωματώθηκε στο σχέδιο νόμου. Ωστόσο, η εισαγωγή Αγγλικών όπως γίνεται αναφορά στο πολυνομοσχέδιο δε θα γίνει με συστηματικό τρόπο, αλλά θα είναι μια καλλιέργεια. Εμείς οι νηπιαγωγοί λέμε το εξής: Στο Νηπιαγωγείο γίνεται μια άλλη δουλειά. Στόχος του Νηπιαγωγείου είναι η απόκτηση δεξιοτήτων γραμματισμού στα παιδιά 4-6 ετών. Αυτές οι γνώσεις είναι απαραίτητες ώστε το παιδί να διδαχτεί ανάγνωση και γραφή στο Δημοτικό. Στο Νηπιαγωγείο, γίνεται προσπάθεια ώστε το παιδί να μάθει να γράφει με δικά του γράμματα με γραμμές, να μάθει τη σύμβαση του γραπτού λόγου (από τα αριστερά προς τα δεξιά) κ.τ.λ. Όλη αυτή η διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο. Αλλά ενυπάρχει παιδαγωγική αξία και ουσία. Αυτές οι δραστηριότητες για να επιτευχθούν θέλουν δύο χρόνια προσχολικής αγωγής. Επίσης στον ψυχοσυναισθηματικό κόσμο των παιδιών υπάρχει αντίκτυπο. Τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες θέλουν να έχουν μια συγκεκριμένη ρουτίνα. Ό,τι χαλάει τη ρουτίνα τους, τους δημιουργεί ανασφάλεια. Πόσω μάλλον η εναλλαγή προσώπων. Στην προσχολική εκπαίδευση τίθενται οι βάσεις ώστε να μάθουν γραφή και ανάγνωση στο Δημοτικό. Το άρθρο προβλέπει την απλή παρουσία της νηπιαγωγού και αυτό γίνεται για να καλύψει το έλλειμμα ως προς την προσχολική εκπαίδευση σε καθηγητές της Αγγλικής Γλώσσας».

Όπως υποστηρίζει η κ. Σπανού, «επίσης, στην προσχολική εκπαίδευση έχουμε παιδιά που είναι δίγλωσσα, και η μητρική τους γλώσσα είναι η Αλβανική, η Βουλγαρική, κ.λπ. Ειδικά ένα προνήπιο που έρχεται στις δομές ενός νηπιαγωγείου μιλάει κυρίως τη μητρική, παρά την ελληνική γλώσσα. Επομένως, στόχος είναι ο διγραμματισμός. Το παιδί παίρνει τα ερεθίσματα της μητρικής γλώσσας από το σπίτι, και στο νηπιαγωγείο καλλιεργεί την προφορά του στην ελληνική γλώσσα. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να στηρίζει τα δίγλωσσα παιδιά και ως προς τη μητρική τους γλώσσα και ως προς την πολιτισμική τους ταυτότητα».

Share
Ετικέτες: νηπιαγωγεία

Πρόσφατα άρθρα

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ