Εκπαίδευση

Η επερχόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή και το “κλείδωμα” των πινάκων για τρία χρόνια

Η επικείμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, που αναμένεται να ισχύσει για μια τριετία, προκαλεί εύλογη ανησυχία και απογοήτευση σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Το γεγονός ότι οι πίνακες κατάταξης θα παραμείνουν «κλειδωμένοι» για τρία ολόκληρα χρόνια συνιστά μια βαθιά αντικοινωνική και αντιεκπαιδευτική ρύθμιση, αποκλείοντας ουσιαστικά τους νέους πτυχιούχους καθώς και όσους ολοκληρώνουν σύντομα πρόσθετα προσόντα, όπως μεταπτυχιακές σπουδές ή πιστοποιήσεις. Η απόφαση αυτή παγώνει την ελπίδα επαγγελματικής αποκατάστασης και στερεί από την εκπαίδευση την αναγκαία ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού της.

Η εμπειρία των τελευταίων ετών έχει καταδείξει με σαφήνεια ότι το ισχύον σύστημα δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της Ειδικής Αγωγής. Οι προσλήψεις αναπληρωτών παραμένουν προβληματικές, τα κενά στα σχολεία διατηρούνται για μήνες και η έλλειψη διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού έχει καταστεί πλέον διαρθρωτικό, και όχι συγκυριακό, πρόβλημα. Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να επιμείνει σε ένα παρωχημένο μοντέλο «τριετούς ακινησίας», αντί να προχωρήσει στη δημιουργία ενός δυναμικού, ευέλικτου και ανοιχτού συστήματος πινάκων, που θα ανανεώνεται τακτικά ώστε να ενσωματώνει τους νεότερους συναδέλφους και να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.

Η λογική των κλειδωμένων πινάκων συνιστά υποβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης και αντιβαίνει στις αρχές της αξιοκρατίας και της κοινωνικής κινητικότητας. Ενισχύει ένα καθεστώς στασιμότητας που δεν υπηρετεί ούτε τους μαθητές ούτε τους εκπαιδευτικούς, και στερεί από το εκπαιδευτικό σύστημα τη φρεσκάδα και τον πλούτο γνώσεων που φέρνουν οι νέοι επιστήμονες.

Ως συνδικαλιστική παράταξη Ελεύθεροι Εκπαιδευτικοί – Ανεξάρτητη Συνδικαλιστική Παράταξη, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει άμεσα το μοντέλο των πινάκων και να υιοθετήσει ένα σύστημα τακτικής επικαιροποίησης, που θα επιτρέπει την ένταξη νέων πτυχιούχων και εκπαιδευτικών με πρόσθετα προσόντα. Ζητάμε:

  • Ανοιχτούς πίνακες κάθε χρόνο, ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε νέους πτυχιούχους, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς να συμμετέχουν ισότιμα.
  • Μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και όχι με λογιστικά κριτήρια που αγνοούν τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές απαιτήσεις.

Η Ειδική Αγωγή χρειάζεται βιώσιμες και δίκαιες λύσεις, όχι πρόχειρες ρυθμίσεις που αναπαράγουν την ανασφάλεια, τον αποκλεισμό και τη στασιμότητα. Ήρθε η ώρα για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα σέβεται τους εκπαιδευτικούς του και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών.

Πηγή: e-wall.net

Share
Ετικέτες: asepΕιδική Αγωγή

Πρόσφατα άρθρα

voucher ανέργων και εργαζομένων

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ