Ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αυξήθηκε κατά 60% το 2019, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια και ξεπέρασε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).
Ο IEA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 σημεία παγκοσμίως, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%.
Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων των υπερσυμπιεστών της Tesla, μπορούν να ολοκληρώσουν την φόρτιση σε λίγα λεπτά.
Από κοινή πρίζα χρειάζονται από 8-30 ώρες, ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι πανάκριβοι ταχυφορτιστές DC 50 KW, αξίας 30.000-35.000 ευρώ ο καθένας, εξασφαλίζουν φόρτιση στο 80% σε περίπου 35 λεπτά, 95% σε 45 λεπτά και 100% σε 1 ώρα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 13 ταχυφορτιστές, στους αυτοκινητοδρόμους και ένας στο Polis Park, στη Ριζάρη.
Οι ταχυφορτιστές, δεν επιβαρύνουν υπέρμετρα την κατάσταση της μπαταρίας, αν αποφεύγεται η συχνή χρήση. Οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών ετοιμάζουν νέας γενιάς συστοιχίες με πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά.
Η αυτονομία είναι το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόνο το νέο VW ID.3, με την πιο μεγάλη και ακριβότερη μπαταρία, μπορεί να φθάσει στη Θεσσαλονίκη, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
Η αύξηση των σημείων φόρτισης, αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρσι, σύμφωνα με τον IEA.
Ενώ η περισσότερη φόρτιση των EV πραγματοποιείται στο σπίτι ή στη δουλειά, η διάθεση των δημόσιων υποδομών είναι το κλειδί για να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να μείνουν στο δρόμο από μια άδεια μπαταρία, αναφέρει το Reuters.
Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής τόνωσης, η Γερμανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα παράσχει 500 εκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη της διάθεσης σημείων ιδιωτικής χρέωσης.
Εκτός από την Tesla, οι πάροχοι σημείων χρέωσης περιλαμβάνουν τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο Shell, τον γαλλικό Engie, τον γερμανικό E.ON, το Volkswagen και το Charge Point, των οποίων οι μέτοχοι περιλαμβάνουν Daimler, BMW και Siemens.
Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…
Προπτυχιακά Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…
Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…
Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…
Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ