Εργασιακά

ΕΦΚΑ: Στις 20 κάθε μήνα τα ειδοποιητήρια των εισφορών

Στις 20 κάθε μήνα θα αναρτώνται εφεξής από τον ΕΦΚΑ τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών από τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους προκειμένου να παρέχεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον 10 ημερών, για την εμπρόθεσμη καταβολή τους, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα.

Σε περίπτωση, άλλωστε, ενεργού ρύθμισης, τα ειδοποιητήρια είναι δύο, ενώ εάν κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος έχει ενταχθεί –ή ενταχθεί έως το τέλος Ιουλίου– σε κάποια από τις αναβιώσασες ρυθμίσεις, τότε τα ειδοποιητήρια ενδέχεται να είναι ακόμη και τρία. Για την ώρα, πάντως, το ενδιαφέρον των μη μισθωτών να αναβιώσουν τις χαμένες ρυθμίσεις των 72 και 120 δόσεων είναι σχεδόν μηδενικό, καθώς σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ΚΕΑΟ έχει εγκριθεί μέσα στις πρώτες 15 ημέρες της διαδικασίας κάτι λιγότερο από το 0,9% των ρυθμίσεων που χάθηκαν.

Συγκεκριμένα, έχουν χαθεί περίπου 194.300 ρυθμίσεις των 120 ή 72 δόσεων και έχουν εγκριθεί μόλις 1.560 αιτήσεις για αναβίωση. Οσο για τις χαμένες δόσεις, από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τον Δεκέμβριο του 2022, της ρύθμισης των 72 δόσεων, εκεί υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή, αφού ήδη έχουν εγκριθεί περίπου 3.450 αιτήσεις.

Καθώς μάλιστα οι μη μισθωτοί, κυρίως δε οι μη συνεπείς, έχουν συνεχείς συναλλαγές με τον ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ, έλαβαν εσωτερική ενημέρωση από τη Διεύθυνση Εισφορών προκειμένου αφενός να καταβάλλουν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες εισφορές τους και αφετέρου να διατηρούν σε ισχύ τυχόν ρυθμίσεις αποπληρωμής χρεών που μπορεί να έχουν ενεργοποιήσει. Να σημειωθεί, άλλωστε, ότι βασική προϋπόθεση για να παραμείνει ενεργή μια ρύθμιση είναι η εμπρόθεσμη καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.

Αναλυτικά, ο ΕΦΚΑ ενημερώνει τους ασφαλισμένους για τα εξής: α) Η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων εισφορών διενεργείται στις αρχές του τρίτου δεκαημέρου εκάστου μηνός. β) Η προβλεπόμενη ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής των ανωτέρω τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών είναι η τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα. γ) Εφόσον κατά την μηνιαία επεξεργασία των ασφαλιστικών στοιχείων και των πληρωμών εντοπισθούν οφειλόμενες εισφορές του προηγούμενου ειδοποιητηρίου, αυτές αποτυπώνονται στο τρέχον ειδοποιητήριο ως «Ληξιπρόθεσμες οφειλές». Σε μια τέτοια περίπτωση, οι ασφαλισμένοι ενημερώνονται με μήνυμα επί του ειδοποιητηρίου ότι η μη εξόφληση των συγκεκριμένων εισφορών θα έχει ως αποτέλεσμα τη βεβαίωσή τους στο ΚΕΑΟ. δ) Για την πλήρη εξόφληση των εισφορών πρέπει να καταβληθεί το σύνολο των εμφανιζόμενων ποσών. Οι «Ληξιπρόθεσμες οφειλές» εξοφλούνται κατά προτεραιότητα.

Πρόσφατα άρθρα

Τι θα πληρώσει η ΑΑΔΕ τον Οκτώβριο

Για τον Οκτώβριο αναμένεται να γίνει η πληρωμή οφειλών του 2025, βασικής ενίσχυσης, αναδιανεμητικής ενίσχυσης,…

10/10/2026

Αντιπυρική περίοδος 2026: Λιγότερες ενάρξεις πυρκαγιών και μειωμένες καμένες εκτάσεις – Στοιχεία για συλλήψεις και είδος εκτάσεων που έχουν πληγεί

Μειωμένες ενάρξεις πυρκαγιών και λιγότερες καμένες εκτάσεις, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της εικοσαετίας,…

10/10/2026

Νίκη Κεραμέως: Στο 7,4% η ανεργία – Περίπου 600.000 άνθρωποι βρήκαν δουλειά τα τελευταία επτά χρόνια

Περισσότερες από 140 επιχειρήσεις, με πάνω από 3.500 διαθέσιμες θέσεις εργασίας, συμμετέχουν στην 58η «Ημέρα…

10/10/2026

Οι πληρωμές από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ από τις 12 έως τις 16 Οκτωβρίου

Συνολικά 63.782.008,50 ευρώ θα καταβληθούν σε 61.636 δικαιούχους, από τις 12 έως τις 16 Οκτωβρίου…

10/10/2026

IRIS: Πότε ελέγχει η εφορία τις συναλλαγές

Οι μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας, με περισσότερες από 126 εκατομμύρια…

10/10/2026

Στην Κέρκυρα το 12ο JobReady by DYPA την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) διοργανώνει το 12ο JobReady by DYPA στην Κέρκυρα, την Παρασκευή…

10/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ