Εργασιακά

Θα φορολογούνται με 15% τα εφάπαξ – Τι προβλέπει και τι φέρνει το μίνι ασφαλιστικό

Έρχεται φόρος κοντά στο 15% σε εφάπαξ παροχές από τα Επαγγελματικά Ταμεία, όπως θα προβλέπει μια από τις βασικές διατάξεις του μίνι ασφαλιστικού νομοσχεδίου το οποίο θα τεθεί προς έγκριση εντός των επόμενων ημερών σε συνεδρίαση συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ώστε να δοθεί στη συνέχεια σε δημόσια διαβούλευση.

Ωστόσο την ίδια ώρα η ίδια διάταξη θα προβλέπει σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” χαμηλότερη φορολόγηση των εφάπαξ παροχών από τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης στην περίπτωση καταβολής σύνταξης. Επίσης θα δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας πολυεργοδοτικών Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης. Επίσης το ίδιο νομοσχέδιο θα έχει και διατάξεις που αφορούν το νέο μοντέλο απασχόλησης συνταξιούχων, την επιτάχυνση απονομής των επικουρικών συντάξεων καθώς και τη συντάξεων και τη δυνατότητα λήψης σύνταξης με χρέη.

Οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι

Εισάγεται νέο μοντέλο απασχόλησης συνταξιούχων με τις παρακάτω παραμέτρους:

Οι συνταξιούχοι μισθωτοί θα επιβαρύνονται με 10% εισφορά που θα ονομάζεται «πόρος υπερ ΕΦΚΑ».

Στους συνταξιούχους χωρίς επικούρηση θα επιβάλλεται πρόσθετη επιβάρυνση μόνο για την ασφάλιση στην κύρια σύνταξη ίση με 50% επί της ασφαλιστικής ακτηγορίας που έχουν επιλέξει.

Για τους μη μισθωτούς συνταξιούχους που έχουν και επικουρική, η επιβάρυνση θα ανέρχεται στο 40% επί της ασφαλιστικής κλάσης τους ( 40% για κύρια ασφάλιση και 40% για επικουρική.

Παρακράτηση

Στην παρακράτηση θα τεθεί ανώτατο όριο στο ποσό που θα καταβάλει κάθε απασχολούμενος συνταξιούχος στο σύστημα, το οποίο δεν θα ξεπερνά το 12 πλάσιο της μηνιαίας εθνικής σύνταξης (413 ευρώ) δηλαδή 4.965 ευρώ .Το νέο καθεστώς παρακράτησης θα τεθεί σε εφαρμογή με την έλευση του 2024 με την ενεργοποίηση ειδικής πλατφόρμας και θα αφορά το σύνολο των συνταξιούχων ενώ θα δοθεί η δυνατότητα να εργαστούν και οι συνταξιούχοι αναπηρίας κάτι που μέχρι σήμερα δεν προβλέπεται. Σύμφωνα με την τελική διάταξη θα ισχύσουν τα εξής:

Σε συνταξιούχους που συνεχίζουν να εργάζονται ως μισθωτοί θα επιβληθεί πόρος 10% επί του ακαθάριστου ετήσιου εισοδήματος από την εργασία τους. Ο πόρος επιμερίζεται σε 7,7% για κύρια ασφάλιση και 2,2% για επικουρική.

Σε συνταξιούχους που συνεχίζουν να εργάζονται ως μη μισθωτοί αλλά δεν έχουν επικουρικό ταμείο θα επιβληθεί πόρος 50% επί της ασφαλιστικής κλάσης που έχουν επιλέξει ο οποίος αφορά μόνο τη κύρια σύνταξη. Επίσης επισημαίνεται πως όσοι επιλέξουν την πρώτη ασφαλιστική κατηγορία θα έχουν μια επιβάρυνση στην κύρια σύνταξη της τάξεως των 165,95 ευρώ τον μήνα. Το επιπλέον 50% που θα επιβληθεί θα ανέρχεται στα 84,97 ευρώ σε μηνιαία βάση.

Σε συνταξιούχους που συνεχίζουν να εργάζονται ως μη μισθωτοί και έχουν επικουρικό ταμείο θα επιβληθεί πόρος 40% επί της ασφαλιστικής κλάσης που έχουν επιλέξει για κύρια σύνταξη και πρόσθετο 40% για την επικουρική. Το ίδιο θα ισχύσει και για τους έμμισθους δικηγόρους, μηχανικούς και υγειονομικούς που έχουν συνταξιοδοτηθεί και επιθυμούν να να συνεχίσουν να εργάζονται .’Αρα η πρόσθετη επιβάρυνση θα είναι 67,98 ευρώ για την κύρια ασφάλιση και 17,1 ευρώ για την επικουρική, σύνολο 85 ευρώ.

Τα παραδείγματα

Η εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ παρουσιάζει παρακάτω παραδείγματα με τις αλλαγές που θα γίνουν στους εργαζόμενους συνταξιούχους:

Πρώτο παράδειγμα: Συνταξιούχος που εργάζεται ως μισθωτός

Α. Σημερινό καθεστώς

Σύνταξη: 800 ευρώ

Επιβάρυνση:30% δηλαδή 240 ευρώ

Τελικό ποσό σύνταξης: 560 ευρώ

Σύνολο 1.260 ευρώ

Β. Νέο καθεστώς

Σύνταξη: 800 ευρώ

Επιβάρυνση σύνταξης: 0%

Τελικό ποσό σύνταξης: 800 ευρώ

Μισθός: 700 ευρώ

Εισφορά 10%: 70 ευρώ

Μισθός μετά την εισφορά: 630 ευρώ

Σύνολο 1.430 ευρώ

Σημείωση: Διαφορά που διαμορφώνεται σε 170 ευρώ το μήνα / 2.040 ευρώ το έτος

Δεύτερο παράδειγμα: Συνταξιούχος που εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας

Α. Σημερινό καθεστώς

Σύνταξη: 1.000 ευρώ

Επιβάρυνση: 300 ευρώ

Τελικό ποσό σύνταξης: 700 ευρώ

Εισφορά για ασφαλιστική κλάση 1: είναι 230 ευρώ

Συνολικές επιβαρύνσεις :530 ευρώ

Β. Νέο καθεστώς

Σύνταξη: 1.000 ευρώ

Επιβάρυνση: 0%

Τελικό ποσό σύνταξης: 1.000 ευρώ

Εισφορά για ασφαλιστική κλάση 1: είναι 230 ευρώ

Αύξηση ασφαλιστικής εισφοράς 50%: Δηλαδή 115 ευρώ

Συνολικές επιβαρύνσεις : 343ευρώ

Σημείωση: Διαφορά που διαμορφώνεται σε -185 ευρώ το μήνα / 2.200 ευρώ το έτος

Share

Πρόσφατα άρθρα

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που εξαπατούσε πολίτες προσποιούμενη υπαλλήλους εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας – Πάνω από 210.000 ευρώ η λεία

Εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας εξαπατούσαν πολίτες προσποιούμενα υπαλλήλους εταιρείας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και…

14/11/2026

Καύσιμα: Παραμένουν οι επιδοτήσεις στην αντλία έως το τέλος Νοεμβρίου

Την «παράταση» της επιδότησης καυσίμων από τις 16 έως τις 30 Νοεμβρίου ανακοίνωσαν τα υπουργεία…

14/11/2026

Β. Γεωργιάδης (υποδιοικητής της ΔΥΠΑ): Οι δράσεις «JobReady by DYPA» βοηθούν τους πολίτες να ανταποκριθούν στις ταχύτατες αλλαγές της αγοράς εργασίας

Για τη σημασία των δράσεων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), που έχουν ως επίκεντρο την…

14/11/2026

Σιδηρόδρομος: Τι αλλάζει στην ασφάλεια και στον έλεγχο των τρένων με το railway.gov.gr

Εξοπλισμός σε 134 μηχανές, ακρίβεια εκατοστών, 24ωρη εποπτεία και έγκαιρη ειδοποίηση αν τρένα βρεθούν σε…

14/11/2026

Σχολεία: Αντίστροφη μέτρηση για τις διακοπές των Χριστουγέννων – Πότε σταματούν τα μαθήματα

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές των μαθητών, με γονείς και παιδιά να…

14/11/2026

Achaia Pass: Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις, ποιοι παίρνουν 150 ευρώ

Στις 26 Νοεμβρίου ξεκινούν οι αιτήσεις για το Achaia Pass 2026, το πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης…

14/11/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ