Οικονομία

ΑΑΔΕ: Ποια δικαστήρια θα εκδικάζουν τις διαφορές με την Εφορία

Το ύψος του κύριου φόρου, τέλους και προστίμου θα αποτελούν τα βασικά κριτήρια βάσει των οποίων θα επιλέγεται ποιο διοικητικό δικαστήριο θα εκδικάζει τις φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις. Αυτό προβλέπει εγκύκλιος που υπογράφει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, και αφορά τις νέες φορολογικές δίκες.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

  • Στον πρώτο βαθμό, το μονομελές πρωτοδικείο εφόσον το ποσό δεν υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ, και το τριμελές πρωτοδικείο εφόσον η διαφορά είναι πάνω από 40.000 ευρώ και έως 250.000 ευρώ.
  • Εάν η διαφορά ξεπερνά τις 250.000 ευρώ, αρμόδιο δικαστήριο σε πρώτο και τελευταίο βαθμό είναι το τριμελές εφετείο, και για χρηματικές διαφορές έως 40.000 ευρώ, αρμόδιο είναι το μονομελές πρωτοδικείο.

Αιτήσεις εξώδικης επίλυσης διαφορών

Το νέο καθεστώς για τις αιτήσεις εξώδικης επίλυσης διαφορών προβλέπει ότι αν δεν υποβληθεί αίτηση για συνέχιση της δίκης από οποιονδήποτε από τους διαδίκους εντός 60 ημερών από την κοινοποίηση του πρακτικού ματαίωσης προς τον αιτούντα ή από τη σιωπηρή απόρριψη της αιτήσεως εξώδικης επίλυσης λόγω άπρακτης παρόδου της σχετικής προθεσμίας, η δίκη καταργείται.

Αν ο φορολογούμενος αποδεχθεί την πρόταση της Επιτροπής εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την κοινοποίηση της, συντάσσεται σχετικό πρακτικό εξώδικης επίλυσης, ενώ η αποδοχή επιβεβαιώνεται με την υπογραφή της πρότασης από τον αιτούντα. Επιπλέον, ο αιτών κατά το χρονικό σημείο της υπογραφής της πρότασης επιλέγει και τον επιθυμητό αριθμό δόσεων.

Οι δόσεις

Ο αριθμός των δόσεων παραμένει ίδιος, τόσο για την καταβολή του κύριου φόρου όσο και για την καταβολή των πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων. Επί του συνολικού ποσού που προκύπτει για τον φορολογούμενο, θα πρέπει εφόσον γίνει αποδεκτή η πρόταση να καταβληθεί ποσοστό τουλάχιστον 30% του κύριου φόρου που οφείλεται ή ποσοστό 25% σε περίπτωση αυτοτελών προστίμων, εντός 10 εργάσιμων ημερών από την κοινοποίησή του. Ποσά που έχουν καταβληθεί έναντι του κύριου φόρου ή του αυτοτελούς προστίμου συνυπολογίζονται κατά τον προσδιορισμό του ποσοστού του 30% ή του ποσοστού 25% αντίστοιχα.

Αν δεν τηρηθούν οι όροι, καθώς και εάν δεν καταβληθούν δύο συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις ή καθυστερήσει η καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ο συμβιβασμός ανατρέπεται αναδρομικά, θεωρείται ότι δεν επήλθε ποτέ, και καταβληθέντα ποσά θεωρούνται ότι καταβλήθηκαν έναντι της οφειλής του αρχικού τίτλου, ο οποίος βεβαιώνεται εκ νέου ως δημόσιο έσοδο.

Πρόσφατα άρθρα

Έρχονται τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης για τη θέρμανση

Σημαντική παρέμβαση στο πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς και αύξηση του επιδόματος την επόμενη εβδομάδα, προανήγγειλε ο…

09/10/2026

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορικής Φροντίδας: Περισσότεροι από 73 εκατ. άνθρωποι τη χρειάζονται κάθε χρόνο – Περί τα 20 εκατ. πεθαίνουν με πόνο και ταλαιπωρία

Περισσότεροι από 73 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως χρειάζονται κάθε χρόνο παρηγορική φροντίδα, ωστόσο μόλις ένας στους…

09/10/2026

Δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα για δημιουργικά Σαββατοκύριακα στον Δήμο Αθηναίων

Να γεμίσουν τα Σαββατοκύριακα των παιδιών μέσα στην πόλη με δημιουργία και ελεύθερη έκφραση επιδιώκει…

09/10/2026

Ρέθυμνο: Αναζητούνται κατοικίες για τη στέγαση 15 ευάλωτων νοικοκυριών

Πρόσκληση προς ιδιοκτήτες ακινήτων να διαθέσουν κατοικίες προς μίσθωση για τη στέγαση 15 ευάλωτων νοικοκυριών…

09/10/2026

Οι πληρωμές από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 16 Οκτωβρίου

Συνολικά 63.782.008,50 ευρώ θα καταβληθούν σε 61.636 δικαιούχους, από τις 12 έως τις 16 Οκτωβρίου…

09/10/2026

ΑΑΔΕ: Πρόστιμα 1,3 εκατ. ευρώ για παραβάσεις στην αγορά – 11.000 έλεγχοι στον Σεπτέμβριο

Πρόστιμα που αγγίζουν το 1,3 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Αγοράς και Προστασίας…

09/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ