Οικονομία

Ανακαινίζω – Νοικιάζω: Ανοιχτό και πάλι το πρόγραμμα – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Ανοιχτή είναι και πάλι από τις 21 Φεβρουαρίου η πλατφόρμα αιτήσεων για το στεγαστικό πρόγραμμα Ανακαινίζω – Νοικιάζω, παρέχοντας στους φορολογούμενους ευκαιρία για διπλό όφελος.

Και αυτό γιατί η νέα εκδοχή του προγράμματος Ανακαινίζω – Νοικιάζω δεν παρέχει απλά επιδότηση για ανακαινίσεις κατοικιών, με βελτιωμένους μάλιστα όρους, αλλά και φοροαπαλλαγή από το εισόδημα ενοικίου εφόσον η κατοικία στη συνέχεια εκμισθωθεί.

Οι νέοι όροι του προγράμματος προβλέπουν αύξηση του ποσοστού επιδότησης από 40% σε 60% και αύξηση του ποσού από τις 10.000 ευρώ σε 13.500 ευρώ. Την ίδια στιγμή, υπάρχει πρόβλεψη και για όσους είχαν ενταχθεί στο αρχικό πρόγραμμα όταν τα ποσά των δαπανών ήταν μικρότερα.

Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλει στην αύξηση της προσφοράς κατοικιών που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, και ειδικά όσων παραμένουν κλειστά επειδή οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν τους πόρους για να τα ανακαινίσουν και να τα καταστήσουν κατοικίσιμα.

Το πρόγραμμα αφορά σε κενά ακίνητα έως 100 τ.μ., κάτι που πρέπει να προκύπτει και από το έντυπο Ε2 των τελευταίων τριών ετών. Τα ακίνητα δεν θα πρέπει να έχουν δηλωθεί ως πρώτες κατοικίες ή να είναι ήδη μισθωμένα. Οι αιτούντες θα πρέπει να έχουν κυριότητα ή επικαρπία του ακινήτου σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.

Σε ό,τι αφορά τα εισοδηματικά κριτήρια, το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημά τους δεν πρέπει να ξεπερνά τις 40.000 ευρώ, και η συνολική ακίνητη περιουσία τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.

Οι ιδιοκτήτες απαγορεύεται να έχουν λάβει επιδότηση για ενεργειακή αναβάθμιση ή ανακαίνιση άλλου ακινήτου την τελευταία πενταετία. Η ανακαίνιση θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών και μετά την υλοποίησή της, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να συνάψουν μισθωτήρια συμβόλαια τουλάχιστον τριετούς διάρκειας.

Μάλιστα, τα εισοδήματα από τα ενοίκια αυτής της τριετίας είναι αφορολόγητα για τους ιδιοκτήτες, με βάση και την ρύθμιση που ψηφίστηκε πέρσι, για το «άνοιγμα» των κενών επί τριετία ακινήτων, αρκεί η μίσθωση να πραγματοποιεί εντός του 2025. Ωστόσο, σε περίπτωση που το ακίνητο μετά από την ανακαίνιση δεν ενοικιαστεί, απαιτείται επιστροφή της επιδότησης.

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

Έρχονται τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης για τη θέρμανση

Σημαντική παρέμβαση στο πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς και αύξηση του επιδόματος την επόμενη εβδομάδα, προανήγγειλε ο…

09/10/2026

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορικής Φροντίδας: Περισσότεροι από 73 εκατ. άνθρωποι τη χρειάζονται κάθε χρόνο – Περί τα 20 εκατ. πεθαίνουν με πόνο και ταλαιπωρία

Περισσότεροι από 73 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως χρειάζονται κάθε χρόνο παρηγορική φροντίδα, ωστόσο μόλις ένας στους…

09/10/2026

Δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα για δημιουργικά Σαββατοκύριακα στον Δήμο Αθηναίων

Να γεμίσουν τα Σαββατοκύριακα των παιδιών μέσα στην πόλη με δημιουργία και ελεύθερη έκφραση επιδιώκει…

09/10/2026

Ρέθυμνο: Αναζητούνται κατοικίες για τη στέγαση 15 ευάλωτων νοικοκυριών

Πρόσκληση προς ιδιοκτήτες ακινήτων να διαθέσουν κατοικίες προς μίσθωση για τη στέγαση 15 ευάλωτων νοικοκυριών…

09/10/2026

Οι πληρωμές από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 16 Οκτωβρίου

Συνολικά 63.782.008,50 ευρώ θα καταβληθούν σε 61.636 δικαιούχους, από τις 12 έως τις 16 Οκτωβρίου…

09/10/2026

ΑΑΔΕ: Πρόστιμα 1,3 εκατ. ευρώ για παραβάσεις στην αγορά – 11.000 έλεγχοι στον Σεπτέμβριο

Πρόστιμα που αγγίζουν το 1,3 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Αγοράς και Προστασίας…

09/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ