Επιστρεπτέα προκαταβολή – Τα κλειδιά για μεγαλύτερο «κούρεμα»

Τη δυνατότητα να «κουρέψουν» έως και 78,75% το κρατικό δάνειο της επιστρεπτέας προκαταβολής έχουν, υπό προϋποθέσεις, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που ενισχύθηκαν με «ζεστό χρήμα» την περίοδο της πανδημίας και των lockdown.

Τις ημέρες αυτές, ολοκληρώνεται ο έλεγχος όσων έλαβαν την κρατική ενίσχυση προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης θέσεων εργασίας.

Οι διασταυρώσεις γίνονται με τα στοιχεία που αντλούνται από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ και στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι οι επιχειρήσεις δεν τήρησαν τον συγκεκριμένο όρο και προχώρησαν σε απολύσεις τότε θα κληθούν να επιστρέψουν στο κράτος το 100% της επιστρεπτέας προκαταβολής που έλαβαν.

Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση με την οποία θα ορίζεται η μεθοδολογία υπολογισμού της ενίσχυσης που έλαβαν οι περίπου 700.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Τα «αποκαλυπτήρια» για τις οφειλές ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα πρέπει να αποπληρώσουν οι δικαιούχοι της επιστρεπτέας θα γίνουν εντός του μήνα.

Η ΑΑΔΕ αφού προχωρήσει στην εκκαθάριση των ποσών που οφείλει κάθε φορολογούμενος θα τα αναρτήσει στον προσωπικό λογαριασμό του στην ψηφιακή πύλη myAADE.

Το ποσά που θα πρέπει να επιστραφούν στο Δημόσιο είναι κουρεμένα έως και 75% ενώ όσοι αποφασίσουν να τα εξοφλήσουν εφάπαξ πριν από την εκπνοή του 2021 θα κερδίσουν έξτρα έκπτωση 15% με το «κούρεμα» του κρατικού δανείου να φθάνει έως και 78,75%.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που έλαβε από τους επτά κύκλους της επιστρεπτέας προκαταβολής το ποσό των 30.000 ευρώ, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις για «κούρεμα» κατά 75% της οφειλής τότε το ποσό που θα επιστραφεί στο κράτος περιορίζεται σε 7.500 ευρώ. Αν επιλέξει να το εξοφλήσει εφάπαξ τότε κερδίζει επιπλέον έκπτωση 15% και «κουρεύει» την οφειλή στα 6.375 ευρώ ή συνολικά κατά 78,75%.

Το δίλημμα

Οι επιχειρήσεις και επαγγελματίες πολύ σύντομα θα κληθούν να επιλέξουν εάν:

Θα πληρώσουν εφάπαξ το ποσό πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2021 για να εξασφαλίσουν πρόσθετη έκπτωση 15%. Στην περίπτωση που ο «λογαριασμός» της επιστρεπτέας καθυστερήσει να φθάσει στους φορολογούμενους, δεν αποκλείεται το υπουργείο Οικονομικών να αποφασίσει να δώσει παράταση για την εφάπαξ εξόφληση της οφειλής κατά ένα μήνα. Δηλαδή, όσοι σχεδιάζουν να πληρώσουν ολόκληρο το ποσό να έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν έως το τέλος Ιανουαρίου 2022 ή

Θα εξοφλήσουν την οφειλή σε 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη δόση να καταβάλλεται έως τις 31 Ιανουαρίου 2022.

Το συνολικό ποσό της ενίσχυσης που θα επιστρέψουν στο κράτος οι δικαιούχοι θα εμφανιστεί με τις τυχόν λοιπές οφειλές της επιχείρησης και του επαγγελματία, στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ www.aade.gr στην επιλογή «myAADE/ ο λογαριασμός μου/Προσωποποιημένη πληροφόρηση/ Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης και Πληρωμή».

Τα ποσά που επιστρέφονται

Οι επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 1η Ιανουαρίου 2019, δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, έχουν θετικά ακαθάριστα έσοδα το 2019 και έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης θέσεων εργασίας θα επιστρέψουν:

-Το  25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ξεπερνάει το 70% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημίες προ φόρων το 2020. Ωστόσο, εφόσον πληρώσουν εφάπαξ το ποσό της ενίσχυσης θα επιστρέψουν τελικά το 21,25% του δανείου.

– Το 33,3% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ανέρχεται τουλάχιστον σε 30% και ως 70% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και καταγράφει ζημίες προ φόρων το 2020. Σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης το ποσό της επιστρεπτέας «κουρεύεται» κατά 71,95%.

– Το 50% της ενίσχυσης, για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Εάν καταβληθεί εφάπαξ τότε το ποσό που δεν θα επιστραφεί στο κράτος αυξάνεται στο 57,5%.

Οι επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 ή άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Απριλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ή έχουν μηδενικά ακαθάριστα έσοδα το 2019 και έχουν τηρήσει τη ρήτρα περί διατήρησης θέσεων εργασίας επιστρέφουν:

– Το 25% της ενίσχυσης, εφόσον η μείωση των εσόδων από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών του 2020 της επιχείρησης ξεπερνάει το 30% σε σχέση με τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών του 2019 και η επιχείρηση παρουσιάζει ζημίες προ φόρων το 2020.

– Το 33,3% της ενίσχυσης, για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Πρόσφατα άρθρα

Στους 188 οι νεκροί σε δυστυχήματα στον αγροτικό κλάδο από το 2022 – Στο επίκεντρο οι καταπλακώσεις από τρακτέρ!

Στους 188 ανέρχονται οι άνθρωποι που έχουν χάσει τη ζωή τους στον αγροτικό κλάδο από…

05/10/2026

Έρχονται αυξήσεις για 150.000 ένστολους

Σε συνεχή κινητικότητα με νέα δεδομένα βρίσκεται τα μισθολόγια 150.000 ενστόλων, καθώς οι αλλαγές δεν…

05/10/2026

Καύσιμα: Έρχονται παρεμβάσεις στην αντλία και αυξημένο επίδομα θέρμανσης

Στις 14 Οκτωβρίου αναμένονται οι ανακοινώσεις για τη συγκράτηση των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Τα…

05/10/2026

Τουρνάς: 600 νέες προσλήψεις πυροσβεστών επί θητεία το 2027

Στη φετινή αντιπυρική περίοδο αλλά και στον σχεδιασμό για την ενίσχυση σε μέσα και ανθρώπινο…

05/10/2026

Από 1η Ιανουαρίου το όριο των 15 ετών στα social media

Η Ελλάδα είχε ανοίξει τη συζήτηση για την «ψηφιακή ενηλικίωση» πριν το ζήτημα της προστασίας…

04/10/2026

Εκπαιδευτικοί: Κάλυψη κενών έως 100% στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα – 36.631 προσλήψεις αναπληρωτών

Με υψηλότερη κάλυψη εκπαιδευτικών κενών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση άρχισε η φετινή σχολική χρονιά,…

04/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ