Οικονομία

Σταθερές οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Παρά την αύξηση στην τιμή των καυσίμων από 1η Μαΐου, η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά διατηρεί σταθερές τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με τη συμβολή της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας για μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%.

Αυτό τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύσης Θεοδωράτος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «κανείς δεν λέει ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι φθηνά αλλά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη εφαρμόσει εκπτώσεις όπως την περίοδο του Πάσχα, ιδιαίτερα σε οικογένειες».

Ο ίδιος τονίζει πως τα ταχύπλοα ενδέχεται να προσφέρουν επιπλέον εκπτώσεις, καθώς δεν επηρεάζονται από το νέο καύσιμο καθώς ήδη το χρησιμοποιούν ενώ παράλληλα, πρότεινε τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων από το 13% και το 24% αντίστοιχα, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι στη δεύτερη περίπτωση το όχημα που συνοδεύει τον επιβάτη δεν αποτελεί εμπορευματικό αγαθό.

Η πρόταση αυτή τόνισε ενισχύεται και από τη νέα κοινοτική οδηγία που δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στην επιβατική ακτοπλοΐα και στα συνοδευόμενα οχήματα από 1η Ιανουαρίου 2025.

Ο κ. Θεοδωράτος σε ερώτηση ότι πολλοί υποστηρίζουν ότι αν η κυβέρνηση μειώσει τον ΦΠΑ οι εταιρείες δεν θα περάσουν τη μείωση αυτή στον καταναλωτή, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να ελέγξει αν οι μειώσεις αυτές μετακυλίονται στους επιβάτες μέσω του παρατηρητηρίου τιμών.

Είπε ότι η Ελλάδα παρότι είναι το 2% του Ευρωπαϊκού πληθυσμού και έχει το 18% της ακτοπλοϊκής κίνησης της Ευρώπης, εξακολουθεί όμως να έχει τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας 13% σε επιβάτες και 24% σε οχήματα όταν σε άλλες χώρες της Ε.Ε είναι ήδη μειωμένος (10% στην Ισπανία και τη Φινλανδία, 6% στη Σουηδία, 5% στην Ιταλία και 0% στη Μάλτα και τη Δανία).

Όπως ανέφερε, μια τέτοια αλλαγή από το οικονομικό επιτελείο θα μπορούσε να εφαρμοστεί εύκολα, με περιορισμένο δημοσιονομικό κόστος, καθώς θα μπορούσε να καλυφθεί από την τόνωση της επιβατικής κίνησης.

Η πρόταση εδράζεται στη νέα ευρωπαϊκή Οδηγία (ΕΕ) 2022/542, η οποία από 1η Ιανουαρίου 2025 επιτρέπει τη μείωση του ΦΠΑ όχι μόνο για την επιβατική ακτοπλοϊκή μεταφορά, αλλά και για τη μεταφορά οχημάτων και σχετικών υπηρεσιών, δίνοντας περιθώριο προσαρμογής στα κράτη μέλη ανέφερε ο ίδιος.

Σημείωσε επίσης ότι το 40% των εισιτηρίων αυτή τη στιγμή δίνονται με εκπτώσεις, είτε μέσω των υποχρεωτικών κοινωνικών παροχών είτε μέσω εμπορικών προσφορών.

Υπενθύμισε τέλος ότι, σε αντίθεση με άλλα μέσα μεταφοράς όπως τα ΚΤΕΛ, η ακτοπλοΐα δεν λαμβάνει αποζημιώσεις για τις υποχρεωτικές εκπτώσεις καλύπτοντας από μόνη της το κόστος.

 

Πρόσφατα άρθρα

voucher ανέργων και εργαζομένων

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ