Οικονομία

Τέλος επιτηδεύματος: Άνοιξε η πλατφόρμα myBusinessSupport για τους καλλιτέχνες

Την πλατφόρμα myBusinessSupport για την υποβολή δηλώσεων από τους επαγγελματίες του πολιτισμού και της χειροτεχνίας που δικαιούνται απαλλαγή ή «κούρεμα» του τέλους επιτηδεύματος άνοιξε η ΑΑΔΕ.

Στην πλατφόρμα οι καλλιτέχνες θα πρέπει:

Να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση -σύμφωνα με το Παράρτημα Ι της παρούσας- για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας και
να συμπληρώσουν σε ειδικά διαμορφωμένο από την ΑΑΔΕ πεδίο το συνολικό ποσό των ενισχύσεων που έχουν λάβει.

Σημειώνεται ότι:

Από το φορολογικό έτος 2022, αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του πολιτισμού και της χειροτεχνίας δικαιούνται μείωση του ετήσιου τέλους επιτηδεύματος κατά 38%, δηλαδή από 650 ευρώ σε 400 ευρώ. Η μείωση θα γίνεται κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης.

Αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνταν στον κλάδο του πολιτισμού ή της χειροτεχνίας και έκλεισαν τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής ή πανδημικής κρίσης (από 1.10.2010 ως 30.6.2022) δικαιούνται μηδενισμό του τέλους επιτηδεύματος, εφόσον έχουν προχωρήσει σε επανέναρξη της δραστηριότητάς τους από 1.7.2022 ή θα προχωρήσουν σε επανέναρξη μέχρι τις 30.6.2023, με κύριο ΚΑΔ πολιτιστικό ή χειροτεχνικό.

Επιπλέον, οι πρώτοι 3.100 που θα προχωρήσουν σε επανέναρξη, δικαιούνται επιδότηση του κύκλου εργασιών τους έως 30% και με ανώτατο ύψος 5.000 ευρώ, μέσω ειδικού καταπιστευτικού τραπεζικού λογαριασμού.

Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι έχουν προθεσμία για να υποβάλουν τη φετινή φορολογική δήλωση έως το τέλος του έτους ενώ όπως έχει ξεκαθαρίσει η ΑΑΔΕ η μείωση ή απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος δεν χορηγείται:

α) εάν δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα δήλωση φορολογίας εισοδήματος (ΦΕ) για κάθε ένα από τα φορολογικά έτη εφαρμογής του καθεστώτος και σε κάθε περίπτωση μέχρι 31/12/2023 για την απαλλαγή ή μείωση του φορολογικού έτους 2022, μέχρι 31/12/2024 για την απαλλαγή ή μείωση φορολογικού έτους 2023 και μέχρι 31/12/2025 για την απαλλαγή ή μείωση φορολογικού έτους 2024,

β) εάν δεν έχει υποβληθεί, υπεύθυνη δήλωση από το δικαιούχο σχετικά με τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που ο δικαιούχος έχει λάβει – σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης – βάσει του Καν. 1407/2013 ή άλλων κανονισμών για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας κατά τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη και κατά το τρέχον οικονομικό έτος (άρθρου 6, παρ. 1 του Καν. 1407/2013).

Share

Πρόσφατα άρθρα

Αυξημένη κατά 4,3% η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 9μηνο

Άνοδο της τάξης του 4,3% κατέγραψε η κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας το 9μηνο του…

06/10/2026

Πιερρακάκης: Μηνύσεις σε 18 influencers για παράνομο τζόγο

Μηνύσεις σε 18 influencers για προώθηση παράνομων παιγνίων έχουν ήδη κατατεθεί, όπως ανακοίνωσε ο Κυριάκος…

06/10/2026

Εξωδικαστικός μηχανισμός: Σε ρεκόρ εξαμήνου οι ρυθμίσεις τον Σεπτέμβριο

«Γκάζι» πάτησαν οι ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού τον Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας την πλήρη επαναφορά του εργαλείου…

06/10/2026

Κλειστές οι ιχθυόσκαλες – Χωρίς φρέσκα ψάρια η αγορά

Για έκτη ημέρα οι αλιείς κρατούν τα σκάφη τους δεμένα, διαμαρτυρόμενοι για τις υψηλές τιμές…

06/10/2026

Λιμενικό Σώμα: Έως τις 13/10 οι αιτήσεις για 420 προσλήψεις

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την πρόσληψη 420 δοκίμων λιμενοφυλάκων στο Λιμενικό Σώμα –…

06/10/2026

Προσλήψεις ΕΠΟΠ: Ολοκληρώθηκε ο έλεγχος των αιτήσεων – Διευκρίνιση ΓΕΕΘΑ για ελλιπή δικαιολογητικά

Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) ενημερώνει ότι έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των αιτήσεων των…

06/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ