Οι εναλλακτικές μορφές καλλιέργειας, η αλόη και οι… παγίδες

Οι εναλλακτικές μορφές καλλιέργειας, η αλόη και οι… παγίδες

27 Φεβρουαρίου 2020

Στα χρόνια της κρίσης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους για την εύρεση…εισοδήματος.

Μια από αυτές τις επιλογές που υπάρχουν είναι οι εναλλακτικές μορφές καλλιέργειας. Σε αυτές τις επιλογές βέβαια υπαρχει μια… παγίδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η καλλιέργεια αλόης.

H αλόη στην Κρήτη, τα τελευταία χρόνια αποτελούσε για πολλούς αγρότες, ένας τρόπος είτε για έξτρα εισόδημα, είτε ακόμη και για τη βασική πηγή εισοδήματος.

Έγιναν επενδύσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από τη μια άκρη της Κρήτης ως την άλλη, με τους παραγωγούς να πείθονται ότι αυτή είναι η διέξοδος τους από την κρίση και η διόδος προς το… χρήμα.

Έτσι δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι αγρότες που προχώρησαν στη φύτευση χιλιάδων φυτών αλόης, φτάνοντας στο σημείο να ξεπατώσουν αμπέλια και ελιές που είχαν στα χωράφια τους.

Αρκετά χρόνια μετά από αυτή την επενδυτική έκρηξη και βλέπουμε πως ενώ το εγχείρημα αυτό είχε ξεκινήσει με «δάφνες και περγαμηνές», έχουμε φτάσει σε ένα τέλμα.

Υπαρχουν παραγωγές φυτών και αλόης που μένουν απούλητες, τη στιγμή που μεγάλο μέρος απο την παραγωγή που προωθείται, μένει απλήρωτη.

Μια βασική αιτία για την κατάσταση στην αγορά είναι και η έντονη παρουσία σκευασμάτων που πωλούνται ως Κρητική αλόη, αλλά όπως εξηγεί γεωπόνος, δεν είναι – πολλά από αυτά- γνήσια και φυσική αλόη.

Συμφωνα με τον ίδιο μιλάμε για μίξεις και σκόνες πολλές φορές και όχι φυσική αλόη. Αν δει κανείς απο κοντά για παράδειγμα δύο μπουκάλια πόσιμης, ένα με κομμάτια φυσικής αλόης μέσα και ένα με σκόνη, θα αντιληφθεί τη διαφορά.

Μέσα σε όλα, κοινή διαπίστωση είναι ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να ξέρουν τι αγοράζουν πολλές φορές και έτσι πέφτουν θύματα των επιτήδειων που πουλάνε σκευάσματα. Γιατί από την αλόη παράγονται κάθε λογής προϊόντα. Από κρέμες μέχρι αλοιφές κτλ», αναφέρει ο ίδιος, λέγοντας πως η παρασκευή προϊόντων με φυσική αλόη είναι πιο κοστοβόρα από την άλλη. Κατι που έχει ως συνέπεια το ποιοτικό προϊόν να είναι πιο ακριβό και συνεπώς πιο αδιάφορο για τους καταναλωτές.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνά κανείς πως η Ελλάδα, έχει να ανταγωνιστεί και άλλες χώρες που σε παγκόσμιο επίπεδο παράγουν αλόη. Και παρά το γεγονός πως η Κρήτη διαθέτει κορυφαία – σε ποιότητα – παραγωγή, εντούτοις η τιμή της αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, ειδικά στην περίπτωση που κάποιον δεν τον ενδιαφέρει η ποιότητα, αλλά απλώς η ποσότητα.

 

Ανδρέας Κριτσωτάκης

Voucher Ergasia Facebook   Voucher Ergasia twitter


 


ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ VOUCHER ERGASIA


Με την εγγραφή σας στο NewsLetter του  Voucher Ergasia  θα ενημερώνεστε  πρώτοι  για όλα τα νέα στους τομείς ενδιαφέροντος σας!

Marketing by

Χωρίς Σχόλια

Ξεκινήστε μια συζήτηση

Κανένα σχόλιο ακόμη

You can be the one to start a conversation.

<