Η πλειοψηφία των ιδιωτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης οδηγούνται σε κλείσιμο αν εφαρμοστεί το νέο πλαίσιο!
Κατηγορίες: ΆποψηΕκπαίδευση

Η πλειοψηφία των ιδιωτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης οδηγούνται σε κλείσιμο αν εφαρμοστεί το νέο πλαίσιο!

*Άποψη της Γιώτας Τσιαμούρα

Στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου (30/9/2020) παρουσιάστηκε το Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση & Δια Βίου Μάθηση το οποίο θεωρείται από τα πλέον ενδιαφέροντα και υποδειγματικά νομοσχέδια.

Κεντρική του στόχευση είναι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση από λύση ανάγκης για τους πιο αδύναμους να καταστεί συνειδητή επιλογή για όλους και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής.
Με το νομοσχέδιο επιχειρείται μια ολιστική μεταρρύθμιση σε 3 άξονες:

1)Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με:

* Καθιέρωση Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
* Θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
* Ανάθεση του σχεδιασμού και συντονισμού στη Γενική Γραμματεία
* Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.

2)Άμεση σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Δια Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό τους σε Κεντρικό και Περιφερειακό Επίπεδο. Για τον λόγο αυτό:

Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τριετή θητεία, με συμμετοχή και των κοινωνικών εταίρων και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων.
Συστήνεται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας δωδεκαμελές Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας.

3)Αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, σε επίπεδο δομών, διαδικασιών, προγραμμάτων σπουδών και πιστοποίησης. Αυτό επιτυγχάνεται με:

> Την ίδρυση 15 Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, ύστερα από εισήγηση των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας, με πρόβλεψη για σταδιακή επέκταση σε εθνική εμβέλεια εντός 4ετίας. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑΛ με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου.
> Την διοικητική και λειτουργική ενίσχυση των ΙΕΚ και την πρόβλεψη για ίδρυση πειραματικών και θεματικών ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς.
> Την διοικητική και λειτουργική αναβάθμιση του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας, με έμφαση στην επιβολή κανόνων στη μάθηση στο χώρο εργασίας και στην πιστοποίηση των αποφοίτων.
> Την ενίσχυση του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού ως εθνικού φορέα πιστοποίησης προσόντων και διασφάλισης της ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση & Δια Βίου Μάθηση.
> Την αναβάθμιση των δομών παροχής συνεχιζόμενης κατάρτισης (ΚΔΒΜ-πρώην ΚΕΚ) με τη θεσμοθέτηση αυστηρών όρων και προϋποθέσεων αδειοδότησης, αλλά και πλαισίου ελέγχων.

Όσον αφορά το τελευταίο σκέλος , θα ήθελα να επισημάνω την ύπαρξη τεσσάρων ειδών κέντρων δια βίου μάθησης:

1) Τα ιδιωτικά κέντρα δια βίου μάθησης επιπέδου 2
2) Τα ιδιωτικά κέντρα δια βίου μάθησης επιπέδου 1 και επιπέδου 1 με ΑΜΕΑ
3) Τα δημοτικά κέντρα δια βίου μάθησης
4) Τα κέντρα δια βίου μάθησης των πανεπιστημίων.

Με την εγκύκλιο που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο του 2020 προτού μάλιστα τη δημοσίευση του αντίστοιχου νόμου, η πλειοψηφία των ιδιωτικών κέντρων δια βίου μάθησης οδηγούνται σε κλείσιμο λόγω των σκληρών όρων όπως για παράδειγμα η απαίτηση 5 ΕΜΕ διοικητικού προσωπικού.

Δηλαδή ένα κέντρο δια βίου μάθησης της περιφέρειας πρέπει να έχει 5 άτομα προσωπικό στην Ελλάδα του 2020 που πλήττεται από την κρίση και τον covid.

Εν αναμονή του νομοσχεδίου, το οποίο τίθεται προς διαβούλευση αύριο, πιστεύουμε ότι υπάρχει ήδη πρόβλεψη ώστε να στηριχτούν οι επαγγελματίες σε όλη την περιφέρεια που έχουν επενδύσει στη δημιουργία κέντρων δια βίου μάθησης δίνοντας τη δυνατότητα επιμόρφωσης και κατάρτισης σε όλους τους πολίτες της χώρας διότι η δια βίου μάθηση δεν μπορεί να είναι προνόμιο μόνο των κατοίκων της Αθήνας και των μεγάλων αστικών κέντρων.

Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αποτελεί βασικό στοιχείο των συστημάτων διά βίου μάθησης, τα οποία παρέχουν στους πολίτες τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται σε συγκεκριμένα επαγγέλματα και στην αγορά εργασίας.

  • Η Τσιαμούρα Γιώτα είναι Ιδιοκτήτρια Κέντρου Διά Βίου Μάθησης Επιπέδου 2 και Κέντρου Ξένων Γλωσσών .
    Απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ .
    MSc στη Διοίκηση Πολιτισμικών μονάδων.
    M.Ed στην Εκπαίδευση Ενηλίκων .
    Π. υποψήφια βουλευτής Νέας Δημοκρατίας νομού ΔΡΑΜΑΣ .

Πρόσφατα άρθρα

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ