Το πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται αύριο είναι μόνο η αρχή, καθώς θα ακολουθήσει νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ ενώ πλησιάζει και η εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μετά από την αυτοαξιολόγηση, όπως ανέφερε πριν από λίγο η υπουργός Παιδείας μιλώντας στην Oλομέλεια της Βουλής.
Η κ.Κεραμέως επέλεξε να παρουσιάσει για μια ακόμα φορά το νομοσχέδιό της προσφεύγοντας σε υψηλούς τόνους εναντίον της αντιπολίτευσης που το αμφισβητεί.
Κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για “θεωρίες συνομωσίας” σε σέση με τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο και για “εξισωτισμό προς τα κάτω” σε σχέση με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ενώ αναφέρθηκε προσωπικά και στην κ.Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου λέγοντας ότι διετέλεσε κυβερνητικό στέλεχος όταν η κ.Αννα Διαμαντοπούλου ως υπουργός Παιδείας κατέθετε ένα άλλο σημαντικό νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο τότε το κόμμα της ψήφισε ενώ τώρα η ίδια απορρίπτει.
Και σημείωσε με έμφαση ότι βασικός πυλώνας του νομοσχεδίου της είναι η αξιολόγηση: “Αξιολογηση σημαίνει προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση (εσωτερική αξιολόγηση) και εξωτερική αξιολόγηση. Δυτυχως η διαδικασία έχει δυσφημιστεί. Η συστηματικη αξιολογηση ειναι απαραίτητη προϋποθεση για τον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών που δυσχεραίνουν τη λειτουργία των σχολείων αλλά και για να αναδειχθούν οι δυνατότητες και τα επιτεύγματα. Είναι μοναδική ευκαιρία για την εμπέδωση αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο”, είπε και υπογράμμισε ότι θα ακολουθήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετά απο διαβούλευση με ολους τους φορείς.
Η υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε όλες της επιλογές του νομοσχεδίου της, το οποίο έχει στόχο όπως είπε να παρέχουμε καλυτερα εφόδια στους μαθητές. “Μαζί με τις υπουργικές αποφάσεις και τα επομενα νομοιθετήματα όπως η Επαγγελματική Εκπαίδευση, έχουν στοχο ενα σχολείο με πιο σφαιριική μόρφωση και διαρκή αυτοβελτίωση, εγρήγορση και επίτευξη μαθησιακών στόχων, καλύτερο και ασφαλέστερο περιβάλλον με βελτίωση ποιοτητας εκπαιδευσης, ίσες ευκαιρίες χωρίς αποκλεισμους”, είπε, σημειώνοντας ότι οι αλλαγες αρχίζουν απο κάτω προς τα πάνω, από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο
Επανέλαβε ότι οι νέες θεματικες σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία περιλαμβάνουν θεματικούς κύκλους με θέματα όπως η σεξουαλική αγωγή και το περιβάλλον, αλλά και η επιχειρηματικότητα και ο επαγγελματικός προσανατολισμός, ενώ η θεματική εβδομαδα πλέον γίνεται μεθοδική με συνεκτικη λογική. Υπερασπίστηκε τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο λέγοντας ότι απόκτηση δευτερης γλωσσας αυξάνει τις δεξιοτητες και στη μητρική, ενώ όπως είπε σήμερα σε 14 χωρες εισάγεται σε πρώιμη ηλικία η ξένη γλώσσα. Διευκρίνισε π’αντως ότι δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλα για εξοικειωση μέσω δραστηριοτήτων τιος οποίες ο εκπαιδευτικος αγγλικων θα υλοποιεί παντα παρουσία του νηπιαγωγού.
Μίλησε ακόμα για ενίσχυση Πληροφορικής και Ξένων Γλωσσών, υπαρασπίστηκε το λεγόμενο “κόντα μάθημα” (Ιστορία και Μαθηματικά) στη Γ Λυκείου που στοχεύει στην ενίσχυση της ευρύτερης παιδείας, όπως είπε, αλλά και την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων μαζί με την αυξηση της βάσης για να περάσεις την τάξη, αλλά απέφυγε να αναφερθεί στο καυτό ζήτημα της επαναφοράς αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια.
Αλγεινή εντύπωση, έκανε στην κ.Κεραμέως όπως τόνισε, ότι η αντιπολίτευση που το 2015 έλεγε οτι “η αριστεία ειναι ρετσινιά”, τωρα χαρακτηρίζει “καρκίνωμα στην εκπαίδευση” τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. “Δυστυχώς αποστρέφεστε τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, πρεσβεύετε τον εξισωτισμο προς τα κάτω, δε θελετε να ξεχωρίζει κανεις, τους θελετε ολους ίσους αλλά προς τα κατω”, είπε και κατέληξε μικλώντας για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως τα ξενόγλωσσα μαθήματα με αυτόνομη απόφαση κάθε ιδρύματος.
Ανέφερε τέλος ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται τηλεδιάσκεψη μκε εκπροσώπους κορυφαίων ξένων πανεπιστημίων, προκειμένου να ενημερωθούν για τις νέες δυνατότητες συνεργασιών με τα ελληνικά ιδρύματα.