voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    ΟΠΕΚΕΠΕ: Έως 26 Μαΐου η διόρθωση σφαλμάτων για τα βιολογικά

    Tα αδικήματα που προσάπτει η Ευρωπαία Εισαγγελέας στους κατηγορούμενους από την Κρήτη για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

    «Χειρόφρενο» τραβούν οι αυτοκινητιστές από τις 21 Δεκεμβρίου – Ζητούν συνάντηση με την κυβέρνηση

    Θερμότερο κλίμα και υψηλότερες θερμοκρασίες για την Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια

    Τι καιρό θα κάνει τις γιορτές;

    ΟΠΕΚΕΠΕ: Παραπλανητικό το δημοσίευμα σχετικά με έξοδα μετακίνησης ελεγκτών του Οργανισμού

    ΕΛ.ΑΣ.: Πώς δρούσε η εγκληματική οργάνωση με τις παράνομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ – Αύριο στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στην Αθήνα οι συλληφθέντες

  • Εκπαίδευση

    Πότε θα κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές και πότε θα ανοίξουν ξανά

    Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ενστάσεων για τις μετεγγραφές φοιτητών

    Εθνικό Απολυτήριο: Οι μαθητές οργανώνονται για κλειστά σχολεία και καταλήψεις στις 16/12

    Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους με θέμα: «Ορθοδοξία και Ελληνισμός στην Κύπρο – 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή»

    ΥΠΑΙΘΑ: Ανακοίνωσε προσλήψεις εκπαιδευτικών σε Γενική Εκπαίδευση και θέσεις ΕΕΠ

  • Θέσεις εργασίας
    Προκήρυξη για 413 μόνιμες προσλήψεις στον ΟΣΥ

    ΟΣΥ: Παράταση στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων για 300 προσλήψεις

    ΕΑΒ: Προκήρυξη για 150 μόνιμες προσλήψεις

    ΑΣΕΠ 5Κ/2021 : Έκδοση οριστικών αποτελεσμάτων από επιλαχόντες στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος

    ΑΣΕΠ 8Κ/2024: Εκδόθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για 2.217 προσλήψεις – Από 13/12 οι ενστάσεις

    ΑΣΕΠ 5Ε/2021: Εκδόθηκαν οι προσωρινοί πίνακες

    ΑΣΕΠ: Έρχονται 1.120 προσλήψεις για υποψηφίους 27 ειδικοτήτων

  • Οικονομία
    Τέλη κυκλοφορίας 2026: Ποια είναι η φετινή προθεσμία πληρωμής – Τι προβλέπει η διαδικασία

    Τέλη κυκλοφορίας 2026: Μέχρι πότε εκπνέει η προθεσμία – Τι αλλάζει με τα πρόστιμα

    Πληρωμές μέσω IRIS: Οι αλλαγές που έρχονται για τους ελεύθερους επαγγελματίες

    IRIS: Πώς πληρώνουμε χωρίς προμήθεια και αυτόματα σε όλα τα μαγαζιά

    Πρωταθλητής η Ελλάδα στη μείωση της φοροδιαφυγής: Κάτω από 10% το «κενό» ΦΠΑ το 2024

    Ειδικό εποχικό επίδομα έως 1.219,50 ευρώ: Ξεκινούν από σήμερα οι αιτήσεις

    Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 19 Δεκεμβρίου

  • Εργασιακά
    Έξαλλοι οι στρατιωτικοί με την κυβέρνηση – Tι λένε σε ανακοίνωσή τους

    Ένοπλες Δυνάμεις: Σημαντικές οι αυξήσεις με το νέο μισθολόγιο (παραδείγματα)

    Δώρο Χριστουγέννων 2025: Γιατί καταβάλλεται νωρίτερα φέτος

    Συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων: Χωρίς αναγνώριση τα χρόνια πριν από τον μόνιμο διορισμό

    Η νέα εποχή του Δημόσιου τομέα: Αποτελεσματικότητα και διαφάνεια μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους και το 2025

    Ασφαλιστικές εισφορές: Σε αναστολή ο νέος τρόπος υπολογισμού – Πώς αλλάζουν τα ποσά

  • VOUCHER
    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    Μπλόκο στα κοινωνικά επιδόματα των «φτωχών» ελεύθερων επαγγελματιών

    Voucher των 200 ευρώ: Πώς θα πάρετε την επιδότηση

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

  • Πολιτική
    Τους Έλληνες του Λονδίνου καλεί η Νίκη Κεραμέως σε εκδήλωση του Rebrain Greece

    Κεραμέως: Περισσότερες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και αυξήσεις μισθών στις αρχές του 2026

    Χατζηδάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 θα συνδυαστεί με σημαντικές μεταρρυθμίσεις

    Κ. Χατζηδάκης: Γυρνάμε σελίδα και περνάμε σε μια νέα κανονικότητα στις πληρωμές αγροτικών επιδοτήσεων

    Κ. Χατζηδάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 θα συνδυαστεί με σημαντικές μεταρρυθμίσεις 

    Νέος πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης

    Νέος πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Εκπαίδευση

Σχολεία: Ανακοίνωση για τις εξετάσεις της «ελληνικής PISA» και τη στάση των παρατάξεων στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

από Ανδρέας Κριτσωτάκης
10/05/2022
σε Εκπαίδευση

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Δυο ανακοινώσεις μέσα από τις οποίες εκφράζεται η αντίθεση στις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» εξέδωσε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικων

1) Για τις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» που οργανώνει το ΥΠΑΙΘ
Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 18/5/22 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και έχουν επιλεγεί 6.000 μαθητές σε όλη τη χώρα από 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά παρουσιάζονται «αγνές» και «άδολες». Και το ερώτημα εύλογο: καλά, γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς σε αυτές τις εξετάσεις; Δε θέλουμε μέσα από τέτοιου τύπου «μετρήσιμα» και «αξιόπιστα» δεδομένα να βελτιώσουμε το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, τα προγράμματα σπουδών, τη διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό; Αλλά και με βάση αυτά να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικούς;

Το έργο όμως είναι χιλιοπαιγμένο και πλέον έχουμε αρκετή πείρα τόσο από τις «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» της χώρας μας αλλά και της ΕΕ και το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις.

Η απάντηση βρίσκεται στο Δελτίο Τύπου του ίδιου του ΥΠΑΙΘ: «Η ελληνική PISA συμπληρώνει τη δέσμη των μεταρρυθμίσεων του ΥΠΑΙΘ των τελευταίων τριών ετών». Είναι δηλαδή ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιήσει το ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να προωθήσει τον αντιεκπαιδευτικό-αντιλαϊκό σχεδιασμό του. Αλλά και η τακτική του ΥΠΑΙΘ να χρησιμοποιεί εύηχες λέξεις θετικά φορτισμένες, προκειμένου να εφαρμόσει τα πιο αντιδραστικά μέτρα είναι γνωστή.

ΣχετικάΆρθρα

Εκπαιδευτικοί: Αμεση η ανάγκη για μόνιμους διορισμούς στη Φυσική Αγωγή

24/05/2022

Πάνω από 500 οργανικές θέσεις ζητούν… άμεση κάλυψη – Τι αναφέρουν οι Πτυχιούχοι Αγγλικής Φιλολογίας

03/05/2022

Ο προπαγανδιστικός μηχανισμός της κυβέρνησης βάφτισε την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης σε «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», την απομάκρυνση των μαθητών στα 15 τους χρόνια από το σχολείο και την ανήλικη εργασία τους «ενίσχυση» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τον «απεγκλωβισμό» 40.000 μαθητών από τα Πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αλλά και το επικείμενο πετσόκομμα χιλιάδων μαθητών μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, «αναβάθμιση του Εθνικού Απολυτηρίου». Τα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί το Υπουργείο είναι κάλπικα.

1. Πώς μπορεί να μας πείσει το ΥΠΑΙΘ ότι θα χρησιμοποιήσει αυτές τις εξετάσεις ως μέσο για την αναβάθμιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όταν έχει προχωρήσει τη φετινή χρονιά σε νέα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από όλες τις επιστημονικές ενώσεις, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, τους μαθητές και τους γονείς; Αλήθεια, πώς μπορεί να μας πείσει για το ενδιαφέρον του, όταν αυτά τα προγράμματα δεν τα συζήτησε με κανένα εκπαιδευτικό; Τα έβγαλε υποκριτικά στη διαβούλευση, αφού είχαν παρουσιαστεί στην τελική τους μορφή και βέβαια οι υπέρμαχοι της αξιολόγησης δεν μπήκαν καν στον κόπο να αξιολογήσουν τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και να παρουσιάσουν μια πειστική Έκθεση Αξιολόγησης στον κλάδο.

2. Πώς μπορούν να ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για αναβάθμιση του σχολείου, όταν και τη φετινή χρονιά δουλεύουν πάνω από 50.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, χιλιάδες ώρες χάνονται, οι μαθητές στοιβάζονται σε 27-30αρια τμήματα, σε σχολικά κτήρια που κάθε χρόνο γίνονται και πιο ακατάλληλα έως επικίνδυνα, λόγω παλαιότητας και έλλειψης συντήρησης. Αυτοί που δεν πήραν κανένα μέτρο, ώστε να στηρίξουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές, προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια γνωστικά κενά που άφησε στους μαθητές η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας και τα κλειστά σχολεία αλλά και την ψυχολογική και κοινωνική στήριξή τους; Μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει η παντελής αδιαφορία κατά πόσο είναι σε θέση οι μαθητές να παρακολουθήσουν αυτό το «ράλι» κάλυψης της ύλης υπό την ασφυκτική πίεση του ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να εφαρμοστεί με το ζόρι η Τράπεζα Θεμάτων. Αλήθεια, αυτό που έλειπε από αυτά τα παιδιά σε αυτές τις συνθήκες είναι οι επιπλέον εξετάσεις στην Στ΄ Δημοτικού και τη Γ΄ Γυμνασίου;

Ακόμα και το όνομα που δόθηκε (ελληνική PISA), όσο οξύμωρο και αν είναι να βαφτίζεται ελληνικό το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (Programme for International Student Assessment), δεν είναι καθόλου αθώο. Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια στη Γλώσσα (κατανόηση κειμένου), Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και όπως μας πληροφορεί σε σχετικό βίντεο η ιστοσελίδα του ΙΕΠ «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα». Άρα λοιπόν, το ερώτημα Γιατί αντιδράτε τόσο στην «ελληνική» όσο και στη διεθνή PISA πρέπει να μπει στη σωστή του βάση: Γιατί αντιδράτε στην πολιτική της κυβέρνησης για την παιδεία και στις πρακτικές του ΟΟΣΑ;

Στο ίδιο βίντεο αναφέρεται απροκάλυπτα και μία από τις προθέσεις του ΟΟΣΑ για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα εργαλεία, αφού σαν συμπέρασμα εξάγεται, από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων, ότι «η έλλειψη ίσων ευκαιριών ειδικά για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα δεν οφείλεται στις κοινωνικές ανισότητες αλλά στο ότι οι χαμηλού επιπέδου μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε σχολεία με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων». Για αυτό βάζει στόχο για τα εκπαιδευτικά συστήματα «την προσέλκυση εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα οι οποίοι διαρκώς θα εκπαιδεύονται με αξιολογήσεις και επιμορφώσεις και θα κρατούν τους καλύτερους».

Άρα τέτοιου τύπου εξετάσεις, ειδικά στην κρίσιμη ηλικία της αποφοίτησης από το Δημοτικό, δεν είναι ελληνική πατέντα, αλλά εφαρμόζονται διεθνώς και σα στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών σε αυτή την πολύ κρίσιμη ηλικία. Στην Αγγλία στο τέλος του Primary School, ο μαθητής δίνει εξετάσεις στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα (SAT ‘s) και με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει το λεγόμενο flight path (προσδοκία μάθησης) η οποία τον ακολουθεί τα επόμενα μαθητικά του χρόνια και τον προσανατολίζει σε τι επίπεδο σχολείου δευτεροβάθμιας θα φοιτήσει, με βάση την έντονη ταξική διαφοροποίηση που υπάρχει στα σχολεία της Αγγλίας. Στη Γερμανία, στην ηλικία των 11 ετών, το συμβούλιο του σχολείου αποφασίζει με βάση την επίδοση του μαθητή σε ποιον από τους τρεις τύπους σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγηθεί: Hauptschule (τετραετές τεχνικό σχολείο) Realschule (πενταετές γενικού χαρακτήρα σχολείο) και Gymnasium (επταετές ή οκταετές που οδηγεί στο Πανεπιστήμιο).

Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης». Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών , πολλώ δε μάλλον δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις αποτυπώνει, παγιώνοντάς τες Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, ο μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι΄αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!

Απέναντι λοιπόν στη μομφή ότι δε θέλετε εξετάσεις, δε θέλετε να αξιολογηθεί η δουλειά σας, απαντάμε: πώς μπορεί και γιατί να είναι μετρήσιμο με τέτοιου τύπου ποσοτικούς δείκτες το αποτέλεσμα της διδασκαλίας; Με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» ανοίγουν σήμερα το δρόμο ώστε, σε συνδυασμό την εφαρμογή της λεγόμενης «αξιολόγησης», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Ξέρουμε πολύ καλά εμείς οι εκπαιδευτικοί της τάξης ότι δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε τη δουλειά μας με τέτοιους όρους, η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους, ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση, τις συνθήκες διαβίωσης, την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές. Ακόμα και το γνωστό μότο της αστικής παιδαγωγικής ότι «αξιολογούμε με βάση την προηγούμενη επίδοση του μαθητή», για όποιον έχει την ελάχιστη σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, καταλαβαίνει ότι είναι αντιεπιστημονικό. Αλήθεια, από την προηγούμενη επίδοση, μέχρι τη στιγμή της «κρίσης» (εξετάσεις), το μόνο που μεσολαβεί στην επίδοση του μαθητή είναι η εκπαιδευτική διαδικασία; Αυτός ο μαθητής μπορεί να έχει χάσει συγγενικό του πρόσωπο, να απολύθηκε ο πατέρας του, να μην έχει η οικογένειά του να πληρώσει το ρεύμα. Πώς μπορεί λοιπόν να κριθεί η συμβολή του εκπαιδευτικού μέσα σε ένα δίωρο διαγώνισμα; Εμείς λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί της τάξης αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Όμως οι στόχοι του είναι άλλοι. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη.

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας να αντισταθούμε σε αυτό.

ü Εδώ και τώρα απαιτούμε από ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».

ü Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις.

ü Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καταδικάσουν αυτή τη μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, αυτή η πρώτη απόπειρα εφαρμογής της «ελληνικής PISA». Να καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετέχουν με κάθε τρόπο. Να προκηρύξουν ενισχυτικά, πανελλαδικές στάσεις εργασίας τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.

Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά!

2) Για τη στάση των παρατάξεων στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε σχέση με το ζήτημα των εξετάσεων της λεγόμενης «ελληνικής PISA»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στις 18 του Μάη, η κυβέρνηση έχει στόχο να πραγματοποιήσει τις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» σε 600 σχολεία όλης της χώρας. Το ίδιο το ΥΠΑΙΘ στο δελτίο τύπου που εξέδωσε παραδέχεται ότι, αυτές οι εξετάσεις αποτελούν κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών νόμων που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια και τα αποτελέσματά τους θα αξιοποιηθούν για την επιτάχυνση της εφαρμογής αυτών των πολιτικών.

Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, τοποθετηθήκαμε αναλυτικά για το περιεχόμενο των εν λόγω εξετάσεων και τις πραγματικές στοχεύσεις της κυβέρνησης, με δημόσια ανακοίνωση και στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από τις 27/4/2022. Πέρα από την κριτική στο περιεχόμενο, η θέση μας είναι ότι η πρώτη εφαρμογή της «ελληνικής PISΑ» και συνολικά τα σχέδια που οδηγούν τα σχολεία και τους μαθητές μας στην κατηγοριοποίηση πρέπει «να μείνουν στα χαρτιά», να ακυρωθούν στην πράξη μέσα από τον συλλογικό αγώνα του κλάδου. Προτείναμε και επιμείναμε να προκηρυχθεί στάση εργασίας ή και απεργιακή κινητοποίηση στα συγκεκριμένα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν όλοι οι συνάδελφοι να μη συμμετέχουν.

Η παραπάνω θέση εκφράζει άλλωστε και μια μεγάλη πλειοψηφία της βάσης του κλάδου. Από τις 22/1/2022, 47 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ που συμμετείχαν στη μεγαλύτερη πανελλαδική σύσκεψη εκπαιδευτικών σωματείων των τελευταίων ετών, διατύπωσαν την κοινή θέση για «ακύρωση των εξετάσεων στην πράξη με απεργιακή κινητοποίηση».

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., για μια ακόμα φορά, όπως συμβαίνει εδώ και πολλούς μήνες, δε συνεδρίασε και δε συζήτησε για το κρίσιμο αυτό ζήτημα. Δεν έχει πάρει καμία θέση μέχρι στιγμής. Δυστυχώς, έχει γίνει πάγια τακτική όλα τα ζητήματα στην Ομοσπονδία να λύνονται στα γραφεία των παρατάξεων της πλειοψηφίας και όχι στα πλαίσια του Δ.Σ. Παρόλα αυτά, οι δυνάμεις που συμμετέχουν στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τοποθετήθηκαν για το ζήτημα με δημόσιες ανακοινώσεις. Η ΔΑΚΕ ασκεί κριτική στις εξετάσεις και ισχυρίζεται ότι θα συμβάλει στην αποτροπή εφαρμογής τους χωρίς να μας λέει το πώς. Η ΔΗ.ΣΥ. στην πάγια τακτική της κινείται στη λογική «ούτε κρύο ούτε ζέστη», βρίσκοντας αρκετά θετικά στο όλο εγχείρημα. Το ΔΙΚΤΥΟ (ΣΥΡΙΖΑ) τα φορτώνει όλα στις «νεοφιλελεύθερες εμμονές της κυβέρνησης» αδυνατώντας ή αποφεύγοντας να αναδείξει τις πραγματικές στοχεύσεις των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Το ΔΙΚΤΥΟ (ΣΥΡΙΖΑ) αν και αποφεύγει να τοποθετηθεί στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., δημόσια πρότεινε απεργιακή κινητοποίηση για τα 600 σχολεία. Οι Παρεμβάσεις, πρότειναν επίσης προκήρυξη απεργιακής κινητοποίησης.

Με βάση τις δημόσιες τοποθετήσεις των δυνάμεων που εκφράζονται στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. διαμορφώνεται πλειοψηφία για απόφαση ώστε στις 18/5 να καλυφθούν όλοι συνάδελφοι με πανελλαδική στάση εργασίας της Δ.Ο.Ε. Μας προκαλεί τεράστια ερωτηματικά το γεγονός ότι οι παρατάξεις, παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις τους, αρνούνται να πάρουν σαφή θέση στο επίπεδο της Ομοσπονδίας ώστε να βγει απόφαση. Εντύπωση προκαλεί ειδικά η στάση του ΔΙΚΤΥΟΥ (ΣΥΡΙΖΑ) να μην ψηφίζει στην Ομοσπονδία τη δημόσια θέση του για απεργιακή κινητοποίηση αλλά να ταυτίζεται για μια ακόμα φορά με ΔΑΚΕ και ΔΗ.ΣΥ!

Καλούμε όλες τις παρατάξεις να πάρουν σαφή θέση στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. που θα αποτυπωθεί σε απόφαση για απεργιακή κινητοποίηση στα 600 σχολεία. Η τακτική του «άλλα λέω δημόσια, άλλα εννοώ και άλλα ψηφίζω» δεν τιμάει κανέναν. Σε κάθε περίπτωση αν η πλειοψηφία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συνεχίσει αυτή την παρελκυστική τακτική, ο λόγος θα είναι και πάλι στους Συλλόγους πού έχουν τη δυνατότητα και τη θέληση να μπουν απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και να καλύψουν με στάσεις εργασίας τους συναδέλφους. Ως ΑΣΕ θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις αυτή την προσπάθεια.

Ετικέτες: εκπαιδευτικοι σχολειασχολεια εξεταασεις

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πότε θα κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές και πότε θα ανοίξουν ξανά

    13 Δεκ 2025

  • Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ενστάσεων για τις μετεγγραφές φοιτητών

    12 Δεκ 2025

  • Εθνικό Απολυτήριο: Οι μαθητές οργανώνονται για κλειστά σχολεία και καταλήψεις στις 16/12

    12 Δεκ 2025

  • ΥΠΑΙΘΑ: Ανακοίνωσε προσλήψεις εκπαιδευτικών σε Γενική Εκπαίδευση και θέσεις ΕΕΠ

    12 Δεκ 2025

  • Ζαχαράκη: Άλλα 13 Πειραματικά Σχολεία θα λειτουργήσουν ως το 2027-2028

    11 Δεκ 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    532 shares
    Share 213 Tweet 133
  • Νέα προκήρυξη από το ΑΣΕΠ: 66 προσλήψεις στην Τράπεζα της Ελλάδας με απολυτήριο Λυκείου!

    62 shares
    Share 25 Tweet 16
  • Αυξάνεται το επίδομα παιδιού από το 2026

    21 shares
    Share 8 Tweet 5
  • Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    17 shares
    Share 7 Tweet 4
  • ΔΥΠΑ: Τα 300 ευρώ που δικαιούνται χιλιάδες άνεργοι – Δείτε αν είστε δικαιούχοι

    359 shares
    Share 144 Tweet 90

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.