Η Ν.Δ τηρεί όλες τις προεκλογικές δεσμεύσεις της για την Παιδεία, δήλωσε ο βουλευτής Επικρατείας του κυβερνώντος κόμματος από το βήμα της Ολομέλειας.
Τη μείζονα σημασία της έγκαιρης εξέλιξης και προσαρμογής του σχολείου στις αλλαγές των καιρών ανέδειξε ο βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Ταραντίλης κατά τη χθεσινή του ομιλία στη Βουλή στο πλαίσιο συζήτησης του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτονομία της σχολικής μονάδας. “Η έγκαιρη εξέλιξη και προσαρμογή στις αλλαγές των καιρών βοηθά το σχολείο να μπορεί να τις συνδιαμορφώνει, όχι απλώς να τις παρακολουθεί με καθυστέρηση” είπε ο κ. Ταραντίλης και πρόσθεσε «μόνο έτσι μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι το ελληνικό σχολείο θα αναζωογονηθεί, προετοιμάζοντας όχι για έναν κόσμο που δεν υπάρχει αλλά για ένα ‘αύριο’, όπως αξίζει στις επόμενες γενιές».
Συνοψίζοντας ο Βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ τόνισε ότι η Κυβέρνηση, τηρώντας τις προεκλογικές δεσμεύσεις της, επιχειρεί να θεραπεύσει τρία βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης: τον συγκεντρωτισμό, την έλλειψη ανατροφοδότησης και τη στασιμότητα. Στη θέση τους αντιπροτείνει την αυτονομία των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης και τη συνολική αναβάθμιση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Ο βουλευτής της Ν.Δ αφού αναφέρθηκε στον πρώτο μετά από 12 χρόνια διορισμό 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών και την ενίσχυση των Κέντρων Διάγνωσης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης με 1000 οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ο κ. Ταραντίλης ανέλυσε τις εισηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου σχολείου:
α) Μεταρρύθμιση των δομών εκπαίδευσης και δημιουργία θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα: Επόπτες Ποιότητας, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση.
β) Οργανωμένη, συστηματική και διαφανής διαδικασία λογοδοσίας με στόχο την ανατροφοδότηση: συνολική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και διαμορφωτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (διδακτική, παιδαγωγική και υπηρεσιακή), ώστε να προωθείται η συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
γ) Απόδοση μεγαλύτερου βαθμού αυτονομίας στο σχολείο: στροφή από τις αυστηρές κεντρικές οδηγίες προς ένα αποκεντρωμένο και πιο αυτόνομο εκπαιδευτικό περιβάλλον, με λιγότερη γραφειοκρατία και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ελευθερία στους εκπαιδευτικούς (π.χ. ελεύθερη επιλογή βιβλίου, αυτονόμηση στις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών, αποκέντρωση στην έγκριση εκπαιδευτικών δράσεων, απλοποίηση των διαδικασιών διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης στις σχολικές τάξεις).
δ) Μέριμνα για τον εξορθολογισμό και την αναβάθμιση της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας) και δημιουργία Σχολών Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών.
Συνοψίζοντας ο Βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ τόνισε ότι η Κυβέρνηση, τηρώντας τις προεκλογικές δεσμεύσεις της, επιχειρεί να θεραπεύσει τρία βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης: τον συγκεντρωτισμό, την έλλειψη ανατροφοδότησης και τη στασιμότητα. Στη θέση τους αντιπροτείνει την αυτονομία των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης και τη συνολική αναβάθμιση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο καθηγητής κ. Ταραντίλης εξέφρασε την άποψη ότι το σχολείο πρέπει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται έγκαιρα στις αλλαγές των καιρών, για να μπορεί να τις συνδιαμορφώνει – όχι απλώς να τις παρακολουθεί με καθυστέρηση, τονίζοντας ότι «μόνο έτσι μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι το ελληνικό σχολείο θα αναζωογονηθεί, προετοιμάζοντας όχι για έναν κόσμο που δεν υπάρχει αλλά για ένα ‘αύριο’, όπως αξίζει στις επόμενες γενιές».