Κατηγορίες: Επικαιρότητα

Χωρίς έκτακτη εισφορά το 2021 όσοι εισπράττουν ενοίκια και μερίσματα

Δεν πρόκειται να πληρώσουν έκτακτη εισφορά ούτε οι ιδιοκτήτες ακινήτων, αλλά ούτε και εκείνοι που εισπράττουν μερίσματα. Το υπουργείο Οικονομικών επέλεξε να απαλλάξει και τους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν εισόδημα από ενοίκια από την εισφορά αλληλεγγύης η οποία καταργείται για ένα χρόνο.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογούμενων δεν περιλαμβάνονταν στους δικαιούχους που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη πηγές του οικονομικού επιτελείου ανέφεραν χθες ότι τελικά η κατάργηση της έκτακτης εισφοράς θα ισχύσει και για όσους εισπράττουν ενοίκια, αλλά και για όσους θα εισπράξουν μερίσματα.

Η κατάργηση ισχύει για τα φετινά εισοδήματα και συνεπώς η ελάφρυνση θα φανεί στο εκκαθαριστικό της Εφορίας του 2021.

Σε ό,τι αφορά τους ιδιοκτήτες αυτό σημαίνει ότι ένας φορολογούμενος ο οποίος έχει αποκλειστικά εισοδήματα από ενοίκια ύψους 20.000 ευρώ, θα διαπιστώσει το 2021 στο εκκαθαριστικό της φορολογικής δήλωσης ότι δεν θα έχει επιβαρυνθεί καθόλου με εισφορά αλληλεγγύης θα πληρώσει μόνο φόρο εισοδήματος 4.076 ευρώ και θα γλιτώσει 176 ευρώ από την εισφορά αλληλεγγύης η οποία επιβάλλεται στο τμήμα του εισοδήματος που υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ.

Όσο μεγαλύτερο είναι το εισόδημα τόσο πιο μεγάλη είναι η φορολογική ανάσα που θα πάρουν το 2021 οι φορολογούμενοι με εισοδήματα από ακίνητα, πολλοί από τους οποίους φέτος είδαν τα εισοδήματά τους να μειώνονται λόγω του υποχρεωτικού «κουρέματος» 40% που θεσπίστηκε λόγω της πανδημίας. Μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα ή ελεύθεροι επαγγελματίες που αποκτούν παράλληλα και εισοδήματα από ενοίκια δεν θα επιβαρυνθούν καθόλου με εισφορά αλληλεγγύης το 2021. Ούτε για τα εισοδήματα από τις μισθωτές υπηρεσίες, ούτε για το ελεύθερο επάγγελμα που απέκτησαν φέτος, ούτε για το εισόδημα από ακίνητα.

Κερδισμένοι και δημόσιοι υπάλληλοι

Φορολογικό όφελος όμως θα έχουν το επόμενο έτος και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι οι οποίοι ενοικιάζουν κάποιο ακίνητο και εισπράττουν εισόδημα. Μπορεί οι δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι να έχουν εξαιρεθεί από την προσωρινή κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για ένα χρόνο αλλά εάν αποκτούν και άλλα εισοδήματα όπως ενοίκια τότε για τα εισοδήματα αυτά θα γλιτώσουν από την εισφορά αλληλεγγύης.

Το όφελος θα φανεί στο λογαριασμό της εφορίας που θα προκύψει με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων του 2021. Η εισφορά θα καταργηθεί και για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους που αποκτούν εισόδημα από ενοίκια αλλά μόνο για το συγκεκριμένο τμήμα. Για παράδειγμα δημόσιος υπάλληλος με ετήσιες αποδοχές 18.000 ευρώ και εισόδημα από ενοίκια 13.000 θα πληρώσει κανονικά την εισφορά αλληλεγγύης για το εισόδημα των 18.000 ευρώ αλλά θα απαλλαγεί για το εισόδημα των ενοικίων των 13.000 ευρώ.

Πηγή: newsit.gr

Πρόσφατα άρθρα

Επεκτείνεται η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε νέους κλάδους από τις 12 Οκτωβρίου

Περίπου 2,5 εκατομμύρια εργαζόμενοι θα καλύπτονται από την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, καθώς 500.000 επιπλέον εργαζόμενοι…

11/10/2026

Γκράβα: Κλειστές μέχρι νεωτέρας οι σχολικές μονάδες – Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα

Κλειστές θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες της Γκράβας, σύμφωνα με νέα απόφαση του δημάρχου Αθηναίων…

11/10/2026

Αγορά εργασίας 2026: Πού προσφέρονται οι υψηλότεροι μισθοί

Αμοιβές έως και 91% υψηλότερες στα νησιά σε σύγκριση με τα μεγάλα αστικά κέντρα, σημαντικά…

11/10/2026

Αλλαγή ώρας: Πότε θα γυρίσουμε τα ρολόγια μια ώρα πίσω

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, η αλλαγή ώρας για το 2026…

11/10/2026

Συντάξεις Νοεμβρίου: Νωρίτερα οι πληρωμές

Οι συντάξεις Νοεμβρίου 2026 θα καταβληθούν νωρίτερα, λόγω της αργίας της 28ης Οκτωβρίου, σύμφωνα με…

11/10/2026

ΟΠΕΚΕΠΕ: Οι πληρωμές που θα δουν οι αγρότες και πότε

Πολλές είναι οι πληρωμές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και την ΑΑΔΕ για…

11/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ