Θέμα voucherergasia.gr: Επιτήδειοι στοχεύουν σε τραπεζικούς λογαριασμούς... εξ αποστάσεως - voucherergasia.gr
Κατηγορίες: Επικαιρότητα

Θέμα voucherergasia.gr: Επιτήδειοι στοχεύουν σε τραπεζικούς λογαριασμούς… εξ αποστάσεως

Ιδιαίτερη προσοχή καλούνται να επιδεικνύουν οι πολίτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των τραπεζών, καθώς επιτήδειοι στοχεύουν σε λογαριασμούς!

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ) ενημερώνει το συναλλακτικό κοινό για μια νέα τυπολογία απάτης που έχει εμφανιστεί και γίνεται με τη μέθοδο της επισκευής υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή ή παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης (“technical support scams”).

Οι δράστες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, σε ανυποψίαστους πολίτες και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Η τηλεφωνική συνομιλία γίνεται μάλιστα αρκετές φορές στα αγγλικά. Με πρόφαση ότι ο υπολογιστής τους ή / και η φορητή συσκευή τους είναι «μολυσμένα» από κακόβουλο λογισμικό ζητούν να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, για τη δήθεν επιδιόρθωση – αποκατάσταση του προβλήματος.

Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν στους δράστες να έχουν πλήρη έλεγχο στις ηλεκτρονικές συσκευές των ανυποψίαστων πολιτών, τους οποίους στη συνέχεια εξαπατούν για να τους «δώσουν» και τους προσωπικούς κωδικούς τους πρόσβασης στο e-banking (user name, password, κ.λπ.), καθώς και τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνουν μέσω SMS (SMS One-Time-Password/OTP). Οι δράστες προβαίνουν στη συνέχεια σε μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς (e-banking) των θυμάτων τους σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ελέγχουν οι ίδιοι ή οι συνεργοί τους.

Καθώς οι δράστες χρησιμοποιούν τα πραγματικά στοιχεία που έχουν υποκλέψει από τους πολίτες, οι τράπεζες δεν μπορούν να γνωρίζουν ότι ο πελάτης τους στο e-banking έχει πέσει θύμα τέτοιας εξαπάτησης και δεν μπορούν οι ίδιες να προβούν σε κατάλληλα μέτρα πρόληψης και αποτροπής τέτοιων κακόβουλων ενεργειών. Για τον λόγο αυτό ενημερώνουν το συναλλακτικό κοινό, καθώς η ευαισθητοποίηση και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο πρόληψης και αποτροπής των ηλεκτρονικών απατών, ειδικά αυτή την περίοδο, όπου η χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της πανδημικής κρίσης. Τη συγκυρία αυτή προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι επίδοξοι δράστες και πρέπει με την πρόληψη να τους εμποδίσετε.

Χρήσιμες Συμβουλές, Τι μπορώ να κάνω;

  • Εάν κάποιος σας καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς να έχετε δηλώσει κάποια βλάβη του υπολογιστή σας, να διακόπτετε την κλήση.
  • Mην προχωράτε ποτέ στην εγκατάσταση του προτεινόμενου από αγνώστους λογισμικού απομακρυσμένης διαχείρισης.
  • Μην αποκαλύπτετε για κανέναν λόγο σε τρίτους τους κωδικούς πρόσβασής σας στο e-banking, τους κωδικούς μίας χρήσης που λαμβάνετε μέσω SMS, καθώς και τα προσωπικά και οικονομικά σας στοιχεία.
  • Εάν έχετε πέσει θύμα αυτού του τύπου απάτης και έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας ενημερώστε άμεσα την Τράπεζά σας.

Xαρακτηριστικό είναι και το μήνυμα από μεγαλο τραπεζικό κατάστημα που εστάλη μέσω email στους πελάτες του:

«Υπενθυμίζουμε στους πελάτες μας ότι υπέπεσε στην αντίληψή μας πως άγνωστοι, προσποιούμενοι ότι εκπροσωπούν μεγάλη πολυεθνική εταιρία πληροφορικής, πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις σε ανυποψίαστους πελάτες της Τράπεζας και με πρόφαση την ύπαρξη κακόβουλου λογισμικού στον υπολογιστή τους ζητούν την εγκατάσταση εργαλείων απομακρυσμένης πρόσβασης σε υπολογιστή, κινητό ή tablet. Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν τον πλήρη έλεγχο των ηλεκτρονικών συσκευών του πελάτη οι οποίοι στην συνέχεια προσπαθούν να τον εξαπατήσουν να δώσει τους προσωπικούς κωδικούς του για το e-Banking για να πραγματοποιήσουν με χρέωση λογαριασμών του, εμβάσματα προς το εξωτερικό.

Επίσης, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις τους ζητούν αριθμούς καρτών καθώς και φωτογραφίες ή φωτοτυπίες από προσωπικά στοιχεία ταυτοποίησης (ταυτότητα, διαβατήριο) και λογαριασμούς κοινής ωφελείας.
Συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην ανταποκρίνονται σε παρόμοιες τηλεφωνικές κλήσεις. Αν κάποιος πελάτης θεωρεί ότι έχει πέσει θύμα σχετικής απόπειρας εξαπάτησης, παρακαλούμε να επικοινωνήσει άμεσα με το …… Banking, στο 210 ……. (από κινητό ή σταθερό)».

 

 

Share

Πρόσφατα άρθρα

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ