Εγκρίθηκε την Τετάρτη 26 Μαρτίου από το Υπουργικό Συμβούλιο η εισήγηση της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκης Κεραμέως, για αύξηση 50 ευρώ στον κατώτατο μισθό (6,02 %), ο οποίος διαμορφώνεται από τα 830 στα 880 ευρώ, καθώς και η αντίστοιχη αύξηση του κατώτατου ημερομισθίου από 37,07 ευρώ σε 39,30 ευρώ, με ισχύ από την 1η Απριλίου 2025. Την Πέμπτη το πρωί θα γίνουν οι αναλυτικές ανακοινώσεις.
Σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Εργασίας:
Όπως ανακοινώθηκε απο το Υπουργείο Εργασίας η συνολική αύξηση του κατώτατου μισθού από το 2019 ανέρχεται στα 230 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή 35,4%. Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στην 11η θέση μεταξύ των 22 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζουν νομοθετημένο κατώτατο μισθό.
Η αύξηση αφορά άμεσα πάνω από 1.6 εκατομμύρια ωφελούμενους, μεταξύ των οποίων 575.000 εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, όλους όσοι λαμβάνουν επιδόματα συνδεδεμένα με τον κατώτατο μισθό – όπως το επίδομα μητρότητας, γονικής άδειας, ανεργίας και γάμου – αλλά, για πρώτη φορά, ωφελεί και όλους του Δημοσίους Υπαλλήλους, οι οποίοι θα λάβουν αύξηση 30 ευρώ το μήνα, μετά τα 70 ευρώ οριζόντια αύξηση που έλαβαν το 2024. Η αύξηση του κατώτατου έμμεσα συμπαρασύρει αυξητικά και τον μέσο μισθό, όπως έχει ήδη γίνει τα τελευταία χρόνια.
Η αύξηση του κατώτατου μισθού σημαίνει πρόσθετο μικτό εισόδημα 700 ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που αντιστοιχεί σε καθαρό όφελος 473 ευρώ για εργαζόμενους χωρίς παιδιά ή ένα παιδί και 606 ευρώ για εργαζόμενους με 2 ή περισσότερα παιδιά. Αναλυτικότερα, εργαζόμενοι χωρίς τέκνα θα λαμβάνουν από 1η Απριλίου 743 ευρώ από 709 ευρώ που λαμβάνουν σήμερα, εργαζόμενοι με ένα τέκνο θα λαμβάνουν 752 ευρώ από 718 ευρώ που λαμβάνουν σήμερα και εργαζόμενοι με δύο ή περισσότερα παιδιά θα λαμβάνουν 762 ευρώ από 719 ευρώ που λαμβάνουν σήμερα.
Η νέα αύξηση λαμβάνει χώρα σε ένα περιβάλλον σταθερής βελτίωσης της αγοράς εργασίας, με την ανεργία να έχει μειωθεί στο 8,7%, περισσότερες από 500.000 νέες θέσεις εργασίας από το 2019, αύξηση των συμβάσεων πλήρους απασχόλησης και του μέσου μισθού, καθώς και μείωση του μη μισθολογικού κόστους, αφού από το 2019 έως σήμερα έχει επιτευχθεί μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες ενώ πρόσφατα μειώθηκαν και οι ασφαλιστικές εισφορές στις αργίες, τις υπερωρίες, την υπερεργασία και τα νυχτερινά.
Στις 12 Μαΐου 2027 θα πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική κλήρωση για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και…
«Φως» στην συγκλονιστική υπόθεση θανάτου του Γιώργου Μαζωνάκη, ρίχνει το αποτέλεσμα της τοξικολογικής εξέτασης που…
Την ενίσχυση της συνεργασίας της ΔΥΠΑ (Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης) με τους δήμους για τη δημιουργία…
Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) διοργανώνει το 13ο «JobReady by DYPA» το Σάββατο 14 Νοεμβρίου…
Ο Συνήγορος του Πολίτη (ΣτΠ) με ανακοίνωση του και επιστολή του προς το υπουργείο Εθνικής…
Νέες ευκαιρίες απασχόλησης σε 10 γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας ανακοίνωσε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Μασούτης».…
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ