Οικονομία

ΑΑΔΕ: Η μηχανή στο φουλ για την έναρξη υποβολής των φορολογικών δηλώσεων

Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για το μεγάλο «ραντεβού» με την εφορία η ΑΑΔΕ «ανεβάζει ταχύτητα» για την ολοκλήρωση των διαδικασιών προκειμένου στις 17 Μαρτίου να είναι όλα έτοιμα για να ανοίξει η ηλεκτρονική πύλη για την υποβολή των δηλώσεων από σχεδόν 9 εκατ. φορολογούμενους.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου θα πρέπει δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς να έχουν υποβάλει στην ΑΑΔΕ όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για τους προσυμπληρωμένους κωδικούς των φορολογικών δηλώσεων και αφορούν μεταξύ άλλων μισθούς, συντάξεις, δαπάνες με ηλεκτρονικό χρήμα και ποσά για εξόφληση δανείων και δίδακτρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη 343 από τους 1.250 φορείς του Δημοσίου έχουν αποστείλει τα δεδομένα για αποδοχές, επιδοτήσεις, μερίσματα και κάθε άλλο εισόδημα που είναι απαραίτητα για τη συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων.

Σε περίπτωση καθυστέρησης αποστολής των στοιχείων επιβάλλονται πρόστιμα στα φυσικά πρόσωπα και όχι στον φορέα ύψους 2.500 ευρώ, ενώ το πρόστιμο προσαυξάνεται κατά 50 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης, με ανώτατο όριο προσαύξησης το ποσό των 2.500 ευρώ.

Σε τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και άλλους ιδιωτικούς φορείς που δεν θα διαβιβάζουν έγκαιρα τα στοιχεία, θα επιβάλλονται πρόστιμα από 20.000 έως 50.000 ευρώ και δημοσιοποίηση των παραβάσεων.

Οι κωδικοί για τα έσοδα και τα έξοδα του εντύπου Ε3 που υποβάλλουν ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ατομικές επιχειρήσεις θα είναι προσυμπληρωμένοι και κλειδωμένοι ενώ στο έντυπο Ε2 θα προστεθεί νέος κωδικός για την τριετή φοροαπαλλαγή για τα εισοδήματα σε όσους νοικιάσουν κλειστές κατοικίες ή επιστρέψουν ακίνητα από τη βραχυχρόνια στη μακροχρόνια μίσθωση.

Παράλληλα, για πρώτη φορά η έκπτωση για όσους εξοφλούν εφάπαξ το φόρο κυμαίνεται από 2% έως 4% ανάλογα με το χρόνο υποβολής της δήλωσης και συγκεκριμένα ανέρχεται σε 4% για δηλώσεις που υποβάλλονται έως τις 30 Απριλίου, 3% για δηλώσεις έως τις 15 Ιουνίου και 2% για δηλώσεις έως τις 15 Ιουλίου.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών διαμηνύει ότι μπαίνει οριστικό τέλος στις παρατάσεις της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων αλλά από την πλευρά τους οι λογιστές θεωρούν ότι για να κυλήσει ομαλά η διαδικασία θα πρέπει να υπάρξει έγκαιρη έκδοση των υπουργικών αποφάσεων καθώς επίσης και όλων των απαραίτητων ενεργειών πριν το άνοιγμα της  πλατφόρμας των φορολογικών δηλώσεων, ολιγοήμερη δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος υποβολής των δηλώσεων πριν τις 15 Μαρτίου, νομοθετική πρόβλεψη ώστε για κάθε ημέρα δυσλειτουργίας του συστήματος υποβολής να παρατείνεται ισόχρονα η καταληκτική ημερομηνία υποβολής, απόσυρση της κλιμακωτής έκπτωσης φόρου για εφάπαξ εξόφληση του φόρου και εξορθολογισμός της διαδικασίας επιβολής προστίμων.

Πρόσφατα άρθρα

Ρέθυμνο: Αναζητούνται κατοικίες για τη στέγαση 15 ευάλωτων νοικοκυριών

Πρόσκληση προς ιδιοκτήτες ακινήτων να διαθέσουν κατοικίες προς μίσθωση για τη στέγαση 15 ευάλωτων νοικοκυριών…

09/10/2026

Οι πληρωμές από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 16 Οκτωβρίου

Συνολικά 63.782.008,50 ευρώ θα καταβληθούν σε 61.636 δικαιούχους, από τις 12 έως τις 16 Οκτωβρίου…

09/10/2026

ΑΑΔΕ: Πρόστιμα 1,3 εκατ. ευρώ για παραβάσεις στην αγορά – 11.000 έλεγχοι στον Σεπτέμβριο

Πρόστιμα που αγγίζουν το 1,3 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Αγοράς και Προστασίας…

09/10/2026

ΟΠΕΚΕΠΕ-ΑΑΔΕ: Οι πληρωμές που θα δουν οι αγρότες έως τα Χριστούγεννα

Πολλές είναι οι πληρωμές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και την ΑΑΔΕ για…

09/10/2026

IRIS: Πότε ελέγχει η εφορία τις μεταφορές χρημάτων

Οι μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας, με περισσότερες από 126 εκατομμύρια…

09/10/2026

Πληθωρισμός 5% τον Σεπτέμβριο

Αύξηση στο 5% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο, παρά τη σχετική σταθεροποίηση των τιμών στα…

09/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ