Οικονομία

Έκτακτο επίδομα παιδιού: Ποιοι το δικαιούνται και τι ισχύει για ειδικές περιπτώσεις

Αρχίζει η καταβολή της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης των 150 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, με σχεδόν ένα εκατομμύριο οικογένειες να αναμένεται να δουν τα ποσά να πιστώνονται στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς έως και την Τρίτη. Η ενίσχυση καταβάλλεται αυτόματα, χωρίς να απαιτείται υποβολή αίτησης, με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από τις φορολογικές δηλώσεις των δικαιούχων.

Παράλληλα, έχει προβλεφθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών έως τις 31 Αυγούστου 2026, ο οποίος αφορά σε παιδιά που γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2025 έως και την 31η Ιουλίου 2026. Για την καταβολή της ενίσχυσης θα πρέπει να πληρούνται τα προβλεπόμενα εισοδηματικά κριτήρια, ενώ για τα νεογέννητα του 2026 απαιτείται η έκδοση ΑΦΜ έως τις 10 Αυγούστου.

Η κοινή υπουργική απόφαση των Κυριάκου Πιερρακάκη, Θάνου Πετραλιά και Δημήτρη Μαρκόπουλου καθορίζει αναλυτικά τους δικαιούχους, τα εισοδηματικά όρια, τη διαδικασία καταβολής, αλλά και τις περιπτώσεις στις οποίες η ενίσχυση θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθείσα.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο:

Η οικονομική ενίσχυση ανέρχεται σε 150 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, με βάση συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.

Δικαιούχοι είναι γονείς εξαρτώμενων τέκνων που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και έχουν συνολικό οικογενειακό εισόδημα (φορολογούμενο, απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό):
-έως 40.000 ευρώ για έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης, με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο παιδί πέραν του πρώτου,
-έως 39.000 ευρώ για μονογονεϊκές οικογένειες, επίσης με προσαύξηση 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο.

Η πρώτη πληρωμή πραγματοποιείται χωρίς αίτηση, με βάση τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2024 (δηλώσεις 2025), όπως είχαν εκκαθαριστεί έως το τέλος Μαΐου 2026.
Έως τις 31 Αυγούστου 2026 θα καταβληθούν:
-η ενίσχυση για παιδιά που γεννήθηκαν μέσα στο 2025, εφόσον έχουν δηλωθεί εμπρόθεσμα στη φορολογική δήλωση του 2025,
-καθώς και για παιδιά που γεννήθηκαν από 1η Ιανουαρίου έως 31 Ιουλίου 2026, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει εκδοθεί ΑΦΜ έως τις 10 Αυγούστου.

Η πληρωμή πραγματοποιείται με πίστωση του δηλωμένου IBAN που έχει καταχωριστεί στην ΑΑΔΕ.
Στις κοινές φορολογικές δηλώσεις η ενίσχυση καταβάλλεται εξ ολοκλήρου στον υπόχρεο της δήλωσης.
Στις χωριστές δηλώσεις με κοινά παιδιά το ποσό μοιράζεται ισόποσα στους δύο γονείς.
Στις χωριστές δηλώσεις με μη κοινά παιδιά η ενίσχυση κατανέμεται ανάλογα με το ποιος δηλώνει τα παιδιά ως εξαρτώμενα.
Αν ένας από τους δύο γονείς είναι φορολογικός κάτοικος εξωτερικού, δικαιούχος είναι αποκλειστικά ο γονέας που είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας.
Αν δεν έχει υποβληθεί ή εκκαθαριστεί εμπρόθεσμα η δήλωση του ενός συζύγου στις χωριστές δηλώσεις, η ενίσχυση καταβάλλεται στον άλλο γονέα με βάση τη δική του εκκαθαρισμένη δήλωση.
Τα στοιχεία για την οικογενειακή κατάσταση και τη φορολογική κατοικία αντλούνται από τις δηλώσεις των φορολογικών ετών 2024 και 2025.
Σε περίπτωση θανάτου του ενός γονέα πριν από την πληρωμή, το σύνολο της ενίσχυσης καταβάλλεται στον επιζώντα γονέα.
Πριν από την καταβολή πραγματοποιούνται διασταυρώσεις στοιχείων, όπως ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και λοιπά στοιχεία των εξαρτώμενων τέκνων.
Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και ανεκχώρητη.Πότε επιστρέφεται η ενίσχυση
Η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι, εφόσον διαπιστωθεί πως η ενίσχυση καταβλήθηκε με βάση ανακριβή στοιχεία ή χορηγήθηκε χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, τα ποσά που εισπράχθηκαν αχρεωστήτως θα αναζητούνται από το Δημόσιο, επιβαρυμένα με τον προβλεπόμενο τόκο από την ημερομηνία καταβολής τους.
Share

Πρόσφατα άρθρα

Υπουργείο Πολιτισμού: Προχωρούν149 νέες προσλήψεις στον ΟΔΑΠ

Σε 149 νέες προσλήψεις προχωρά ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) του Υπουργείου…

05/10/2026

Στην Κέρκυρα το 12ο JobReady by DYPA την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου

Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) διοργανώνει το 12ο JobReady by DYPA στην Κέρκυρα, την Παρασκευή…

05/10/2026

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Παράταση έως το 2027 ζητούν οι λογιστές

Τη μετάθεση της υποχρεωτικής εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τις νέες επιχειρήσεις από τις…

05/10/2026

Κρήτη κακοκαιρία: Έρχεται αναστολή φορολογικών υποχρεώσεων και πλειστηριασμών για τους πληγέντες

Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου με τους εκπροσώπους της Περιφέρειας Κρήτης και των Δήμων,…

05/10/2026

Μητρώο αναπληρωτών ΔΥΠΑ: Παρατείνονται οι νέες εγγραφές εκπαιδευτικών

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την εγγραφή εκπαιδευτικών στο Μητρώο Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών…

05/10/2026

Προσχέδιο Προϋπολογισμού 2027: Tι προβλέπουν τα νέα μέτρα για επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Μείωση της προκαταβολής φόρου για ατομικές επιχειρήσεις, απαλλαγή συνεπών επαγγελματιών από προσαυξήσεις του τεκμαρτού εισοδήματος,…

05/10/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ