Oι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν στη ρύθμιση για τους πτυχιούχους των κολεγίων

Oι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν στη ρύθμιση για τους πτυχιούχους των κολεγίων

15 Ιανουαρίου 2020

Την απόσυρση του άρθρου 50, το οποίο δίνει τη δυνατότητα διορισμού αποφοίτων από κολέγια στη δημόσια εκπαίδευση, ζήτησαν από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι Ομοσπονδίες των δασκάλων, των καθηγητών και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Η επίμαχη διάταξη έχει ενταχθεί στο σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» και που συζητείται αυτές τις ημέρες στην αρμόδια επιτροπής της Βουλής.

Κατά της ρύθμισης τάχθηκαν ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, υποστηρίζοντας πως ο διορισμός αποφοίτων των οποίων οι τίτλοι σπουδών δεν έχουν ακαδημαϊκή αναγνώριση καταστρατηγεί το άρθρο 16, υποβαθμίζει την ποιότητα του περιεχομένου σπουδών και απαξιώνει τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας επικαλείται για την εφαρμογή της ρύθμισης το ενωσιακό δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία, όπως αυτή ορίζεται στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ.

«Το άρθρο αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, το ξέρετε κυρία υπουργέ» είπε απευθυνόμενος στη Νίκη Κεραμέως ο γ.γ της ΟΛΜΕ Βαγγέλης Μπουντουλούλης, προσθέτοντας πως η διάταξη αυτή αποτελεί casus beli για την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι η ρύθμιση οδηγεί στην εξίσωση των κολεγίων με τα πανεπιστήμια, παρακάμπτει την ακαδημαϊκότητα και ότι «εμπορευματοποιεί» τα πτυχία.

«Δεν δεχόμαστε την υποβάθμιση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων» τόνισε ο Πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, ενώ άσκησε δριμεία κριτική στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τα άρθρα που προστέθηκαν στο σχέδιο νόμου μετά το πέρας της δημόσιας διαβούλευσης. «Καλούμαστε εδώ να τοποθετηθούμε για άρθρα που δεν υπήρχαν στη δημόσια διαβούλευση» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχολιάζοντας το άρθρο 50 για τους πτυχιούχους των κολεγίων, ο Θανάσης Κικινής υπογράμμισε πως «η Ομοσπονδία μπορεί να αντιληφθεί την ανάγκη να προσαρμοστεί η Ελλάδα στο ενωσιακό δίκαιο, αλλά γιατί υπάρχει επιλεκτική ευαισθησία στο ενωσιακό δίκαιο;» διερωτήθηκε και υπνεθύμισε πως στην ελληνική νομοθεσία δεν προστατεύονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σύμφωνα με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντίθετα υπάρχουν διακρίσεις ως προς τους μισθούς, τα εργασιακά δικαιώματα…Σχετική αναφορά είχε καταθέσει στην Κομισιόν η ΔΟΕ.  

Πρότεινε επίσης να αποσυρθεί η ρύθμιση και να δημιουργηθεί μια ευρεία επιτροπή όλου του εκπαιδευτικού και πολιτικού φάσματος ώστε η Ελλάδα και να εναρμονιστεί με την Ε.Ε. αλλά ταυτόχρονα να προστατευθεί ο πυρήνας της δημόσιας εκπαίδευσης.

Για ρύθμιση που ανοίγει τον ασκό του Αιόλου μίλησε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικών θεμάτων της ΟΙΕΛΕ, Στράτος Γεωργούδης, επισημαίνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο καταστρατηγείται το άρθρο 16. Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών υπενθύμισε πως η έκρηξη της παραβατικότητας και της ανομίας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης έχει οδηγήσει σε πλαστούς/ παράνομους τίτλους σπουδών, σε βαθμοθηρία, αλλοίωση πανελλαδικών εξετάσεων – κι άλλες υποθέσεις που κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας, και προειδοποίησε πως η ψήφιση μιας τέτοιας διάταξης δεν αποκλείεται να δημιουργήσει «ψευδοπτυχιούχους» εις βάρος των παιδιών που μόχθησαν στις πανελλαδικές εξετάσεις και φοίτησαν στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Θετικός στην επίμαχη ρύθμιση εμφανίστηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων. Ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης σημείωσε ότι το σχέδιο νόμου βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση, χαρακτηρίζοντας «υποκριτικό» το σημερινό καθεστώς αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοτιμίας. 

Πηγή: alfavita.gr

Voucher Ergasia Facebook   Voucher Ergasia twitter


 


ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ VOUCHER ERGASIA


Με την εγγραφή σας στο NewsLetter του  Voucher Ergasia  θα ενημερώνεστε  πρώτοι  για όλα τα νέα στους τομείς ενδιαφέροντος σας!

Marketing by

Χωρίς Σχόλια

Ξεκινήστε μια συζήτηση

Κανένα σχόλιο ακόμη

You can be the one to start a conversation.

<