voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    Από σήμερα οι αιτήσεις για το στεγαστικό επίδομα φοιτητών

    Νέα μέτρα για το στεγαστικό: Οι προκλήσεις και οι «παγίδες»

    Πέθανε ο αγαπημένος ηθοποιός Αλμπέρτο Εσκενάζυ

    Πέθανε ο αγαπημένος ηθοποιός Αλμπέρτο Εσκενάζυ

    ΟΠΕΚΕΠΕ: Έως 26 Μαΐου η διόρθωση σφαλμάτων για τα βιολογικά

    Tα αδικήματα που προσάπτει η Ευρωπαία Εισαγγελέας στους κατηγορούμενους από την Κρήτη για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

    «Χειρόφρενο» τραβούν οι αυτοκινητιστές από τις 21 Δεκεμβρίου – Ζητούν συνάντηση με την κυβέρνηση

  • Εκπαίδευση
    Με απόλυτη ασφάλεια οι Πανελλαδικές διαβεβαιώνουν τα αρμόδια υπουργεία

    Πανελλαδικές: Έως 22/12 οι αιτήσεις συμμετοχής για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Πανελλαδικές: Έως τις 06 Μαρτίου η υποβολή δικαιολογητικών για εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές

    Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές 2026

    Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τις μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Σοφία Ζαχαράκη: Η χώρα χρειάζεται μια Εθνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040

  • Θέσεις εργασίας
    Λιβάνιος: Κονδύλια 320 εκατ. ευρώ για «έξυπνες πόλεις»

    Λιβάνιος: Έρχονται νέες μόνιμες προσλήψεις στους δήμους

    ΑΣΕΠ 5Ε/2021: Εκδόθηκαν οι προσωρινοί πίνακες

    ΑΣΕΠ 2ΓΒ/2025: Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για 4.276 προσλήψεις – Από 18/12 οι ενστάσεις

    ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Τις 107.957 έφθασαν οι υποβληθείσες αιτήσεις

    ΑΣΕΠ 2ΓΒ/2025: Στις 17/12 η ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων

    ΑΣΕΠ: Προσλήψεις 360 ατόμων στον ΟΔΑΠ

    ΑΣΕΠ: Προκήρυξη για προσλήψεις 81 ατόμων στον ΟΔΑΠ

  • Οικονομία
    Τέλη κυκλοφορίας 2026: Ποια είναι η φετινή προθεσμία πληρωμής – Τι προβλέπει η διαδικασία

    Τέλη κυκλοφορίας 2026: Μέχρι πότε εκπνέει η προθεσμία – Τι αλλάζει με τα πρόστιμα

    Επίδομα θέρμανσης: Ποιοι θα λάβουν έως 1.000 ευρώ – Τα κριτήρια

    Επίδομα θέρμανσης: Οι 3 πληρωμές που έρχονται

    Από Παρασκευή (19/12) η καταβολή των αυξημένων συντάξεων

    ΕΝΦΙΑ: Απαλλαγή από το φόρο για 13.000 φορολογούμενους – Ποιους αφορά

    Στεγαστικό: Τι σημαίνουν τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης για τους πολίτες

  • Εργασιακά
    e-ΕΦΚΑ: Έναρξη λειτουργίας νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας απογραφής ιδιωτικών οικοδομοτεχνικών έργων

    e-ΕΦΚΑ: Στις 19/12 καταβάλλεται το αδειοδωρόσημο Χριστουγέννων 2025 σε εργατοτεχνίτες οικοδόμους

    Από Παρασκευή (19/12) η καταβολή των αυξημένων συντάξεων

    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Νέο πρόγραμμα για τη στήριξη της νέας επιχειρηματικότητας ανέργων 18–29 ετών

    Μπλόκο στα κοινωνικά επιδόματα των «φτωχών» ελεύθερων επαγγελματιών

    ΔΥΠΑ: Σήμερα η προπληρωμή επιδομάτων, παροχών και του Δώρου Χριστουγέννων

  • VOUCHER
    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    Μπλόκο στα κοινωνικά επιδόματα των «φτωχών» ελεύθερων επαγγελματιών

    Voucher των 200 ευρώ: Πώς θα πάρετε την επιδότηση

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

  • Πολιτική
    Σοκ στον τουρισμό της Κρήτης – “Κανόνι” από μεγάλο tour operator

    Συνέδριο ΣΕΤΕ- “Tourism Ahead” – Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2025 θα είναι ένα ακόμη ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό

    Προσχέδιο προϋπολογισμού: Ανάπτυξη 2,1%, πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% έως 0,7% και μήνυμα δημοσιονομικής σταθερότητας

    Προϋπολογισμός 2026: Πέρασε από τη Βουλή με 159 «ναι» και 136 «όχι»

    Τα έξι μέτρα που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το στεγαστικό

    Κ. Χατζηδάκης: Όσα δεν έγιναν σε ολόκληρη τη μεταπολίτευση κατά της φοροδιαφυγής, έγιναν από το 2019 και μετά

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Εκπαίδευση

«Ορθολογικό, με ενισχυμένη παιδαγωγική διάσταση, το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ»

από Σταύρος Καραΐνδρος
16/03/2019
σε Εκπαίδευση, Συνεντεύξεις

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

«Το σύστημα είναι πολύ ορθολογικό και πολύ ενισχυμένη η παιδαγωγική του διάσταση», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στη Β’ Λυκείου και η γενική παιδεία συνεχίζεται και στη Γ’ Λυκείου, αλλά συνεχίζεται σε ένα πλαίσιο προετοιμασίας για το πανεπιστήμιο», επισήμανε για τη φιλοσοφία της πρότασης, που ανακοίνωσε ο ίδιος την Πέμπτη και τίθεται από βδομάδα σε διαβούλευση, ώστε πριν από το Πάσχα να είναι νόμος του κράτους.

Με τα νομοσχέδια που πρόκειται να ψηφιστούν το επόμενο διάστημα, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος παρεμβάσεων της κυβέρνησης στην Παιδεία και ξεκινά ένας νέος κύκλος, ο οποίος θα δίδει έμφαση στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στο «Πρακτορείο 104,9 FM» και στις Σμαρώ Αβραμίδου και Σοφία Παπαδοπούλου:

ΣχετικάΆρθρα

Υπ. Παιδείας και ActionAid υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με σκοπό την ενίσχυση της εκπαίδευσης – Οι 5 άξονες του μνημονίου

13/11/2025
Ο τελικός αξιολογικός πίνακας κατάταξης στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία

Β φάση Μετεγγραφών από 5/11 έως 12/11

05/11/2025

Ερώτηση: Στόχος της πρότασης που παρουσιάσατε είπατε πως είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων τα οποία απορρέουν από τη διττή ιδιότητα όσων φοιτούν στη Γ΄ τάξη Λυκείου, δηλαδή αυτή του μαθητή και αυτή του υποψηφίου φοιτητή. Ισορροπούν πλέον οι δύο ιδιότητες, ή απλώς δίδεται σε ρεαλιστική βάση η βαρύτητα που αναλογεί στην κάθε μία;

Απάντηση: Το σύστημα είναι πολύ ορθολογικό και πολύ ενισχυμένη η παιδαγωγική του διάσταση. Δίδεται μία ρεαλιστική λύση και το πιο σοβαρό είναι ότι δίνουμε μιαν απάντηση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που θέλουμε να λύσουμε: Ότι ουσιαστικά δεν έχουμε Γ΄ Λυκείου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Είναι μία τάξη ακυρωμένη από μία πραγματικότητα, η οποία με τον καιρό έχει διαμορφωθεί. Όσοι έχουν παιδιά στην Γ΄ Λυκείου ή τα ίδια τα παιδιά της τάξης αυτής καταλαβαίνουν τι εννοώ και αυτό έχει γίνει παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών μας.

Άρα, εμείς λέμε ότι οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στη Β΄ Λυκείου και η γενική παιδεία συνεχίζεται και στη Γ’΄ Λυκείου, αλλά συνεχίζεται σε ένα πλαίσιο προετοιμασίας για το πανεπιστήμιο. Θα έχουμε λίγα μαθήματα, με πολλές ώρες το κάθε μάθημα, για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να έχουν μία άνεση στη διαχείριση της ύλης -δεΝ θα αυξηθεί αναλογικά- αλλά και τα παιδιά να έχουν την άνεση για επαναλήψεις, ερωτήσεις, συζητήσεις. Αυτή είναι η φιλοσοφία των προτάσεών μας.

Ερ.: Οι επιφυλάξεις που εκφράστηκαν από την πλευρά της ΟΛΜΕ εστιάζονται στις νέες εξετάσεις για το απολυτήριο λυκείου, που θα γίνονται σε ομάδες σχολείων και όχι σε περιφερειακό επίπεδο, εγείροντας -κατά την άποψη της ομοσπονδίας- ζήτημα αξιοκρατίας και αντικειμενικότητας των θεμάτων…

Απ.: Κατ΄ αρχήν η ΟΛΜΕ να μας πει αν συμφωνεί με τον σημερινό τρόπο, με τον οποίο οι μαθητές αποκτούν απολυτήριο. Ο τρόπος που θα παίρνουν τα παιδιά το απολυτήριο θα αλλάξει, θα είναι ομάδες σχολείων με τους εκπαιδευτικούς να διαμορφώνουν τα θέματα, όμως τα θέματα δεν θα διορθώνονται από τον εκπαιδευτικό της τάξης και του σχολείου, αλλά από εκπαιδευτικούς των διπλανών σχολείων. Μέσα στο σχολείο. Εμείς ως Υπουργείο Παιδείας έχουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς. Τώρα αν η ΟΛΜΕ δεν έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, καλό είναι να το πει δημόσια. Δε θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνονται οι εξετάσεις είναι χειρότερος από τον σημερινό, γιατί σήμερα οι εξετάσεις που οδηγούν στο απολυτήριο πραγματικά εκφυλίζουν και υποβαθμίζουν ένα δίπλωμα, το οποίο πρέπει να έχει κανείς και το οποίο πρέπει έχει μια αξία. Σήμερα ξέρουμε πώς γίνεται αυτό. Όχι, δεν μιλώ ούτε για διαπλοκή, ούτε για τίποτε άλλο. Είναι μία αδράνεια των πραγμάτων και κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά, ούτε πώς διαμορφώνονται τα ερωτήματα, ούτε και πώς διορθώνονται και κυρίως ούτε και το επίπεδο του απολυτηρίου. Επιπλέον, με τον τρόπο που προτείνουμε δεν θα υπάρχει πια καθόλου πίεση στους εκπαιδευτικούς να ευνοήσουν παιδιά μετά από πίεση των γονιών τους.

Ερ.: Από τις μεγάλες καινοτομίες του νέου συστήματος είναι ο διαχωρισμός των Τμημάτων στο Μηχανογραφικό Δελτίο σε Ελεύθερης Πρόσβασης και σε Πρόσβασης Μόνο με Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το μηχανογραφικό αυτό θα κληθούν να συμπληρώσουν πρώτη φορά οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β΄ Λυκείου. Εκτιμάτε ότι είναι μια απλή μέθοδος, ότι δε θα υπάρξουν δυσκολίες με τη συμπλήρωση της δήλωσης -ιδιαίτερα της δεύτερης που είναι και δεσμευτική;

Απ.: Όντως για πρώτη φορά τα τελευταία 50 χρόνια αρχίζει και υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με μόνον το απολυτήριο. Το πρώτο δελτίο θα το συμπληρώσουν τον Οκτώβριο οι μαθητές -σήμερα της Β΄ Λυκείου- που τότε θα είναι στη Γ΄ Λυκείου. Αυτό είναι μία διαφοροποίηση από τις προτάσεις που είχαμε καταθέσει τον Σεπτέμβριο. Έχουμε κάνει πάρα πολλές συζητήσεις με σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και θεωρούμε ότι στην αρχή θα πρέπει να μην έχουν δυσκολίες στην κατανόηση, ούτε και καμιά επιπρόσθετη πίεση. Είναι ένα Δελτίο, το οποίο θα συμπληρώνουν τον Οκτώβριο, όταν είναι στην Γ΄ Λυκείου, είναι ένα Δελτίο που δε θα τους δεσμεύει σε ποιο Τμήμα θα πάνε. Τον Φεβρουάριο δεν θα το ξανασυμπληρώνουν, αλλά θα δεσμεύονται ως προς το Τμήμα που θα θελήσουν να σπουδάσουν.

Ερ.: Σε σχέση με τον διαχωρισμό των τμημάτων…

Απ.: Δεν υπάρχει διαχωρισμός των Τμημάτων. Στα Τμήματα που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση μπορούν να εισαχθούν μόνο με το απολυτήριό τους. Γιατί να πρέπει να μπουν στη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων, εάν ένα Τμήμα δεν συμπληρώνει τον αριθμό των φοιτητών που η Πολιτεία λέει ότι μπορεί να πάρει; Άρα, ο μαθητής θα έχει ένα Δελτίο με έναν αριθμό Τμημάτων -γύρω στα δέκα- και μπορεί από τις επιλογές του να προκύψουν κάποια τμήματα, για τα οποία δεν θα χρειάζεται να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά τα Τμήματα είναι δευτερεύοντα ή κατώτερα.

Ερ.: Δεν υποβαθμίζονται δηλαδή κάποια Τμήματα;

Απ.: Εδώ υπάρχει μία παρανόηση, ότι, δηλαδή, οι βάσεις είναι κριτήριο εγκυρότητας τμημάτων. Είναι εντελώς λάθος, δεν είναι οι βάσεις, είναι πόσοι το επιλέγουν σαν πρώτο, δεύτερο ή τρίτο τμήμα. Υπάρχουν πολλά τμήματα, όπου, π.χ., το 50% των εισακτέων έχει βαθμό 17-18, και μετά επειδή το υπόλοιπο 50% δεν το πολυθέλει αυτό το τμήμα, μπορεί κανείς να εισαχθεί με πολύ χαμηλότερο βαθμό μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των εισακτέων. Το Τμήμα, λοιπόν, χαρακτηρίζεται από όσους θέλουν πραγματικά να ακολουθήσουν τον συγκεκριμένο κλάδο, και όχι από τον τελευταίο που έχει «βρεθεί» εκεί λόγω της παθογένειας του σημερινού συστήματος.

Εμείς λέμε: Από την αρχή, παιδιά, επιλέξτε τμήματα που πραγματικά θέλετε. Ορισμένα θα είναι με πανελλήνιες γιατί τα θέλουν πολλοί. Κάποιο τμήμα, όμως, μπορεί να το θέλει κανείς πολύ, αλλά να μην το θέλουν οι πολλοί και να μη χρειάζεται να δώσει πανελλήνιες.

Για όποιον θέλει να δώσει πανελλήνιες θα είναι ακριβώς όπως σήμερα. Μετά τον Φεβρουάριο, ακόμη κι αν στο Δελτίο εμφανιστεί τμήμα Ελεύθερης Πρόσβασης, θα μπορεί να το αποποιηθεί και να επιλέξει να δώσει πανελλήνιες.

Ερ.: Όμως, η δεύτερη δήλωση είναι δεσμευτική, δεν επιδέχεται τροποποίησης…

Απ.: Είναι δεσμευτική για τα τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης. Μπορεί να πει κανείς «δε θέλω να πάω» αλλά δεν μπορεί κάποιος να πει τον Μάιο, όταν θα έχει επιλέξει τον Φεβρουάριο ότι θα δώσει εξετάσεις ανεξαρτήτως τμήματος, να πει ότι είχε παρουσιαστεί στο Δελτίο του ένα τμήμα ελεύθερης πρόσβασης και ότι θέλει να το επιλέξει.

Ερ.: Στα νέα μηχανογραφικά δελτία θα έχουμε και τα τμήματα που θα προκύψουν από τις τελευταίες συνέργειες μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ, τις οποίες θα φέρετε στη Βουλή το επόμενο διάστημα. Πότε να περιμένουμε την ολοκλήρωση της αναδιάταξης του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Απ.: Έχουμε ήδη καταθέσει στην κεντρική νομοπαρασκευαστική επιτροπή τις προτάσεις μας, το νομοσχέδιο για τη Δυτική Μακεδονία και το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη, τώρα καταθέτουμε για τα υπόλοιπα. Θεωρούμε ότι σε τρεις εβδομάδες το αργότερο θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο και με βάση αυτά που ήδη προγραμματίζουμε θα γίνει και ο κατάλογος των Τμημάτων, τα οποία θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο και ο αριθμός των παιδιών, που θα εισαχθούν σε αυτά.

Δυστυχώς στον δημόσιο λόγο υπάρχει πάντα μία καταστροφολογία. Πάει κανείς να συζητήσει την όποια πρόταση και υπάρχει μια αντίδραση, θεωρώντας περίπου ότι η τωρινή κατάσταση είναι ιδανική. Στη Δυτική Μακεδονία θυμάστε τι αντιδράσεις υπήρχαν, τι είχε γραφτεί, τι διαρροές υπήρχαν… Τώρα έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που πραγματικά είναι όλοι ευχαριστημένοι. Ήμουν πριν από δύο εβδομάδες στην Κοζάνη και τη Φλώρινα και κάναμε μια εκπληκτική συνάντηση με τους δύο πρυτάνεις του ΤΕΙ και του Πανεπιστημίου και τον δήμαρχο στη βιβλιοθήκη της Κοζάνης. Είχε έλθει πάρα πολύς κόσμος και από τα δύο ιδρύματα και όσοι από το ακροατήριο πήραν τον λόγο εκδήλωσαν τον ενθουσιασμό τους για την επόμενη μέρα, σημειώνοντας βέβαια ότι είναι ταυτοχρόνως και μία πρόκληση. Στη Δημοκρατία έτσι λύνονται αυτά τα θέματα, με εντάσεις καμιά φορά, αλλά με προσήλωση στην επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής συναίνεσης.

Ερ: Σε τι στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις μεταξύ ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και Πανεπιστημίου Πάτρας, καθώς είναι μία συζήτηση που έχει ιστορικό…

Απ.: Η συζήτηση ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας νομίζουμε ότι πάει καλά. Είμαστε σε συνεννόηση, είμαστε σε πολύ καλό στάδιο και θα καταλήξουμε πολύ σύντομα. Υπάρχει μία πρόταση για τη Σχολή Μηχανικών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας να γίνει Σχολή Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με έδρα την Πάτρα, τα υπόλοιπα τμήματα να πάνε στο Πανεπιστήμιο Πατρών, όπου θα ιδρυθεί Νομικό Τμήμα, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Νομίζω ότι όλες αυτές οι προτάσεις συζητούνται και καταλαβαίνω ότι αρχίζει να διαφαίνεται μία ευρεία συναίνεση. Δεν έχουμε τελειώσει τις συζητήσεις, θέλουμε να τις ολοκληρώσουμε, ανοιχτοί πάντα και στις νέες ιδέες που μπορεί να προκύψουν.

Ερ.: Υπήρξαν αντιδράσεις στη συζήτηση για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο…

Απ.: Στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στα καλά καθούμενα, άρχισαν οι τρεις κοσμήτορες, οι οποίοι δήλωναν ότι εκφράζουν και τους υπόλοιπους διδάσκοντες, μια αδικαιολόγητη επίθεση πάνω στον άξονα ότι πάμε να καταργήσουμε το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Αν είναι δυνατόν, η κυβέρνηση -η όποια κυβέρνηση- να θέλει να καταργήσει το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, ένα από τα πιο επιτυχημένα εγχειρήματα στη χώρα μας. Εδώ κατασκευάζουμε αντιπάλους και μετά αρχίζουμε να έχουμε πρόβλημα με τους αντιπάλους που εμείς κατασκευάσαμε.

Αυτό που προτείναμε -και μας έκανε εντύπωση η σιωπή κάποιων- είναι ότι, όχι μόνο δεν αλλάζει το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, αλλά στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο δημιουργείται το Εθνικό Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και προφανώς θέλουμε να χρησιμοποιηθεί η τεχνογνωσία και η τεχνολογία του Ανοιχτού Πανεπιστημίου για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Άρα, όχι μόνο δεν υποβαθμίζεται, αλλά αναβαθμίζεται το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Υπήρξε πράγματι στη διοικούσα μια συζήτηση αν μπορεί το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και κάποια τμήματά του να ενσωματωθούν στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Είναι μια νόμιμη πρόταση, δεν είναι δυνατόν να μην μπορούμε να συζητούμε προτάσεις, λέγοντας ότι αυτό είναι το τέλος του κόσμου…

Ερ.: Υπήρξε μια επιστολή από το «Ουράνιο Τόξο» προς το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με αίτημα τη διδασκαλία «μακεδονικής» γλώσσας μέσα στο πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών. Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας απάντησε πως δεν υφίσταται κανένα θέμα συζήτησης και πως δεν δέχεται υποδείξεις από κανένα πρόσωπο, σύλλογο, ή κομματικό σχηματισμό ως προς τη διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών. Εστάλη και σε εσάς αντίστοιχη επιστολή με αίτημα την εισαγωγή της γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση;

Απ.: Εμείς δεν έχουμε λάβει καμιά τέτοια επιστολή και νομίζουμε ότι αυτά είναι ζητήματα που η επιστημονική κοινότητα πρέπει να τα συζητήσει και να δει τι είδους απόψεις διαμορφώνονται. Δεν είναι όλα πολιτικά ζητήματα.

Ερ.: Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας εκτιμάτε ότι ορθώς απάντησε στη συγκεκριμένη πρόταση, όπως αυτή διατυπώθηκε;

Απ.: Δε θέλω να σχολιάζω απαντήσεις που δίνουν τα όργανα των πανεπιστημίων, έχουν το αυτοδιοίκητό τους. Ας μείνουμε στον επιστημονικό χαρακτήρα τέτοιων ζητημάτων και ας αφήσουμε ήσυχη την επιστημονική κοινότητα να τα συζητήσει.

Ερ.: Τι θα ανακοινώσετε στη Σύνοδο των Πρυτάνεων;

Απ.: Θα κάνουμε ανακοινώσεις για νέες θέσεις καθηγητών.

Ερ.: Από μία απόφαση της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ -με το Τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ να ακολουθεί όπως και άλλα πανεπιστημιακά Τμήματα- άνοιξε μία συζήτηση για τη δυνατότητα προαιρετικής αφυπηρέτησης των μελών ΔΕΠ στα 70 έτη, έναντι των 67 ετών, που ισχύει σήμερα. Είναι μία πρόταση που συζητάτε, τη βλέπετε θετικά;

Απ.: Όχι, δεν τη συζητάμε. Είναι κυβερνητική απόφαση, και δεν τη συζητάμε και για έναν πρόσθετο λόγο, που θα ανακοινώσουμε το Σάββατο στη Σύνοδο των Πρυτάνεων. Θέλω να είναι σαφές, ότι όποιος αφυπηρετεί σήμερα από το Πανεπιστήμιο έχει τη δυνατότητα -με την άδεια του Τμήματος πάντα- να συνεχίζει να κάνει μεταπτυχιακά μαθήματα, να συνεχίζει αν θέλει να κάνει προπτυχιακά μαθήματα, να συνεχίζει να είναι σε επιτροπές επίβλεψης διδακτορικών και σε ερευνητικά προγράμματα. Δεν μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε θέσεις διοίκησης, αυτό είναι το μόνο. Ειδάλλως, αν κάποιον τον ενδιαφέρει η εκπαίδευση και η έρευνα -προφανώς με τον μισθό που παίρνει ως συνταξιούχος- αλλά αν τον ενδιαφέρει κι αυτός είναι ο λόγος που θέλει να μείνει κανείς παραπάνω, πεδίο δόξης λαμπρό. Έχουμε νομοθετήσει όλες αυτές τις δυνατότητες.

Ερ.: Δηλαδή καλύπτεται από το θεσμικό πλαίσιο για τα δικαιώματα και προνόμια των ομοτίμων…

Απ.: Αν το ενδιαφέρον τους είναι εκπαιδευτικό και ερευνητικό. Αν δεν είναι, δεν μπορεί να γίνει κάτι…

Ερ.: Είδαμε το ΦΕΚ για την προκήρυξη του διορισμού 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Εκπαίδευση εντός του 2019. Η πράξη υπουργικού συμβουλίου για την κατοχύρωση της δυνατότητας προκήρυξης και των 5.250 θέσεων για το 2020 εκδόθηκε;

Απ.: Όχι, αλλά πρόκειται να εκδοθεί, εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Για τις 4.500 θέσεις σε λίγες μέρες το ΑΣΕΠ θα προχωρήσει στην προκήρυξη και το άνοιγμα του συστήματος για αιτήσεις και αμέσως μετά θα προχωρήσουμε στην πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για τις 5.250 θέσεις, για το 2020.

Ερ.: Άρα, περιμένουμε όλες αυτές τις θεσμικές παρεμβάσεις μέχρι το Πάσχα…

Απ.: Αυτός είναι ο σχεδιασμός μας και νομίζουμε ότι είναι ένας σχεδιασμός που έρχεται και ολοκληρώνει τον πρώτο κύκλο των παρεμβάσεών μας. Έχουμε, βεβαίως, πολλή δουλειά ακόμη, αλλά περισσότερο με έμφαση στην ποιότητα της εκπαίδευσης, που είναι ο νέος κύκλος, τον οποίο θέλουμε να ανοίξουμε μόλις ολοκληρώσουμε τα θεσμικά.

Ερ.: Ως πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είχατε από το 2015 σημαντικό ρόλο στη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και έχετε γνώση των πορισμάτων του. Σε ποιον βαθμό αξιοποιήθηκαν στην πρόταση που παρουσιάσατε;

Απ.: Και το πόρισμα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που έγινε στη διετία του 2015-2016, είχε θέσει το θέμα των Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Άρα, ως φιλοσοφία είμαστε σχεδόν ταυτισμένοι. Δεν είχε προτείνει συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο προτείνουμε. Είχε μια διαφορετική προσέγγιση για τα θέμα Λυκείου- πρότεινε ένα ενιαίο Γυμνάσιο-Λύκειο, με τέσσερα συν δύο χρόνια.

Από τον όποιο διάλογο, ποτέ κανείς δεν μπορεί να υιοθετήσει όλα τα θέματα. Τα πορίσματα τότε είχαν συζητηθεί και δημόσια, υπήρχαν κομμάτια των πορισμάτων που είχαν γίνει δεκτά με μεγάλη συναίνεση, υπήρξαν και άλλα που είχαν απορριφθεί. Αυτά είναι εξαιρετικά κείμενα, στα οποία μπορεί κανείς να ανατρέξει, για να πάνε τα πράγματα μπροστά.

Ερ: Ένα σχόλιο για την αποχή ορισμένων μαθητών από τα μαθήματά τους με ευθύνη και απόφαση των γονέων τους σε δημοτικά σχολεία της Σάμου, λόγω της λειτουργίας Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων…

Απ.: Είναι σε ελάχιστα σχολεία, κάποιοι γονείς δεν στείλανε τα παιδιά τους με δικαιολογία ότι τα προσφυγόπουλα είναι φορείς κάποιων ασθενειών. Αυτό το θεωρούμε απαράδεκτο. Γονέας που δεν στέλνει τα παιδιά του στο σχολείο με την όποια δικαιολογία είναι ένας γονέας που κάνει κακό στα παιδιά, δεύτερον παρανομεί, τρίτον λέει στη συγκεκριμένη περίπτωση και απίστευτα ψέματα, γιατί όλα αυτά τα παιδιά είναι εμβολιασμένα. Και βεβαίως υπάρχουν και δύο σχολεία στα οποία οι γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους, ενώ δεν υπάρχει κανένα προσφυγόπουλο σε αυτά τα σχολεία.

Αν κρύβονται πίσω από όλα αυτά πολιτικές ατζέντες, είναι απολύτως καταδικαστέες, αν κρύβεται άγνοια αυτό είναι ένα θέμα και τη Δευτέρα θα πάνε κλιμάκια του ΚΕΕΛΠΝΟ ώστε να ενημερώσουν και τους γονείς.

Θέλω να συγχαρώ για την πρωτοβουλία της Εισαγγελέως που είχε συνάντηση με τους διευθυντές των σχολείων, και από ό,τι καταλαβαίνω ζήτησε και την παρουσία κάποιων συλλόγων γονέων, για να ενημερωθεί και να ενημερώσει, διότι προφανώς δεν μπορεί ο καθένας να παίρνει το νόμο και κυρίως τις τύχες των παιδιών στα χέρια του.

Ερ.: Αναμένουμε εξελίξεις και στα θέματα της ρύθμισης των σχέσεων του Κράτους με την Εκκλησία…

Απ.: Την Τρίτη υπάρχει η συνεδρίαση της Ιεραρχίας και ελπίζουμε να θελήσουν να συνεχιστεί ο διάλογος και για τα θέματα μισθοδοσίας, για τα οποία η Ιεραρχία έχει δηλώσει ότι αρνείται να συζητήσει.

Ετικέτες: υπουργείο παιδείαςΕκπαίδευσηΚώστας Γαβρόγλουσυνέντευξη Γαβρόγλου

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πανελλαδικές: Έως 22/12 οι αιτήσεις συμμετοχής για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    17 Δεκ 2025

  • Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές 2026

    16 Δεκ 2025

  • Σοφία Ζαχαράκη: Η χώρα χρειάζεται μια Εθνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040

    15 Δεκ 2025

  • Πότε θα κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές και πότε θα ανοίξουν ξανά

    13 Δεκ 2025

  • Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ενστάσεων για τις μετεγγραφές φοιτητών

    12 Δεκ 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    684 shares
    Share 274 Tweet 171
  • Αυξάνεται το επίδομα παιδιού από το 2026

    31 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    25 shares
    Share 10 Tweet 6
  • Νέα προκήρυξη από το ΑΣΕΠ: 66 προσλήψεις στην Τράπεζα της Ελλάδας με απολυτήριο Λυκείου!

    63 shares
    Share 25 Tweet 16
  • Επίδομα θέρμανσης: Οι 3 πληρωμές που έρχονται

    19 shares
    Share 8 Tweet 5

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.