voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    Μία βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India!

    Μία βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India!

    ΕΟΠΥΥ: Από τη Δευτέρα 139.000 ασθενείς μπορούν να λαμβάνουν τα φάρμακά τους στο σπίτι τους

    To Voucher Ergasia συμμετέχει στην απεργία

    Το voucherergasia.gr συμμετέχει στην 24ωρη πανελλαδική απεργία των δημοσιογραφικών ενώσεων

    Προ των πυλών τα «τέλη κυκλοφορίας με το μήνα» χωρίς πέναλτι

    Νέος ΚΟΚ: Τι προβλέπει για ταξί, λωρίδες λεωφορείων, τροχόσπιτα – Οι νομοθετικές βελτιώσεις

  • Εκπαίδευση
    ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή, 2 Ιουλίου, οι αιτήσεις για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς

    Μέχρι πότε είναι οι αιτήσεις για τους 28 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

    Πανελλαδικές: Tην Πέμπτη, 27 Ιουλίου, οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

    Πανελλαδικές: Πότε αναμένεται ν’ ανακοινωθούν οι βαθμολογίες

    Διευκρινίσεις για τη λειτουργία των ΚΕΣΥ από την Υφυπουργό Παιδείας

    Ζαχαράκη για απόφαση ΣτΕ: Ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση μιας ιστορικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

    Στο ΣτΕ προσέφυγαν γονείς μαθητών εσπερινών λυκείων για τη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    ΣτΕ: Συνταγματικός ο νόμος Πιερρακάκη για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια

  • Θέσεις εργασίας
    ΣΕΒ: Mικρότερες αμοιβές και απασχόληση για τις γυναίκες στις ελληνικές επιχειρήσεις

    Αυτά είναι τα 10 επαγγέλματα με σχεδόν μηδενική ανεργία

    ΑΣΕΠ 5Ε/2021: Εκδόθηκαν οι προσωρινοί πίνακες

    ΑΣΕΠ 3Κ/2025: Στο Εθνικό Τυπογραφείο η προκήρυξη για 450 μόνιμες προσλήψεις σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους

    ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Τις 107.957 έφθασαν οι υποβληθείσες αιτήσεις

    ΑΣΕΠ 1Γ/2025: Γραπτή Ηλεκτρονική Εξέταση Βαθμολόγηση Δοκιμασίας Εργασιακών Συμπεριφορών

    Τα 75 εισοδήματα και επιδόματα που θα σταλούν στην ΑΑΔΕ

    ΑΣΕΠ 1Γ/2022: Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα από επιλαχόντες για την ΑΑΔΕ

  • Οικονομία

    Η κρίση στη Μέση Ανατολή φέρνει έκτακτους ελέγχους σε εταιρείες και πρατήρια καυσίμων για αισχροκέρδεια

    εισοδήματα

    Επιδόματα μέσω προπληρωμένης κάρτας: Ποιοι πρέπει να την εκδώσουν μέχρι σήμερα

    Χρόνο προσαρμογής στην ηλεκτρονική τιμολόγηση ζητούν τα επιμελητήρια

    Το 55% των τιμολογίων εξοφλούνται εκπρόθεσμα στην Ελλάδα

    Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Ιουλίου

    Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε αρχίζουν και ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά

  • Εργασιακά
    Ανατροπές φέρνει ο νέος χάρτης για τα κοινωνικά επιδόματα

    Επίδομα 250 ευρώ στους συνταξιούχους: Ποιοι το δικαιούνται και πότε πληρώνονται

    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Πάνω από 900 άνεργοι με αναπηρία προσλήφθηκαν σε Δήμους – Μέχρι Δευτέρα οι αιτήσεις

    Συντάξεις Ιουλίου: Αυτές είναι οι ημερομηνίες πληρωμής

    Ανατροπές φέρνει ο νέος χάρτης για τα κοινωνικά επιδόματα

    Επίδομα 250 ευρώ στους συνταξιούχους: Ποιοι το δικαιούνται και πότε πληρώνονται

  • VOUCHER
    ΔΥΠΑ: Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τις παιδικές κατασκηνώσεις

    Στις 16/06 αρχίζει το παιδικό κατασκηνωτικό πρόγραμμα του ΛΑΕ/ΟΠΕΚΑ

    ΔΥΠΑ: Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης

    Εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως η κατάρτιση στο νέο voucher με επίδομα 750 ευρώ για 150.000 εργαζομένους!

    ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή, 2 Ιουλίου, οι αιτήσεις για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς

    Μέχρι πότε είναι οι αιτήσεις για τους 28 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

    ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή, 2 Ιουλίου, οι αιτήσεις για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς

    Μέχρι τις 19 Ιουνίου οι αιτήσεις για τους 28 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

  • Πολιτική
    Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Πώς θα λειτουργεί η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων

    ΕΟΠΥΥ: Τι πρέπει να κάνουν οι 139.000 ασθενείς για να λαμβάνουν, κατ΄οίκον, τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους

    Μητσοτάκης: Ξεκινάει πιλοτικά η 24ωρη λειτουργία του μετρό

    Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Πώς θα λειτουργεί η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων

    Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Πώς θα λειτουργεί η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων

    Aκαθάριστα οικόπεδα: Τι να κάνετε για να μην πληρώσετε πρόστιμα έως και 54.000 ευρώ

    Σπανάκης: Δεν εξετάζουμε παράταση για τα ακαθάριστα οικόπεδα – Έως 15/06 η προθεσμία

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Εκπαίδευση

Τα Ανοιχτά Σχολεία το σαββατοκύριακο φέρνουν γκρίνιες και παράπονα

από Νίκος Μοναστηριώτης
07/01/2025
σε Εκπαίδευση

453
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Μια από τις αλλαγές που προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας και αναμένεται να υλοποιηθεί οριζόντια μέσα στη χρονιά είναι ο θεσμός Ανοιχτά Σχολεία και το σαββατοκύριακο που αναμένεται να δώσει μια νέα ώθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία και να καταστήσει τις σχολικές μονάδες στο επίκεντρο της δραστηριότητας των μαθητών με επιμέρους εκπαιδευτικά προγράμματα.

«Εισάγουμε καινοτομίες στην εκπαίδευση προκειμένου να διευρύνουμε την αυτονομία κάθε σχολικής μονάδας και να αναβαθμίσουμε συνολικά την εκπαιδευτική καθημερινότητα» είναι το μότο του Κυριάκου Πιερρακάκη μέσω του οποίου απορρέει και η πρόθεση για λειτουργία των σχολείων και τα σαββατοκύριακα σε επίπεδο προγραμμάτων εκτός σχολικού ωραρίου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πρόκειται για μία προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει σε διάφορα σχολεία. «Ορίζουμε ένα πλαίσιο, που μπορεί να αξιοποιηθεί απ’όλα τα σχολεία, απ ́όλους τους δήμους», εξήγησε ο ίδιος, ο οποίος ανέφερε ενδεικτικά αθλητικές δραστηριότητες, χρήση σχολικών βιβλιοθηκών. «Θα συμπράξουμε με τους δημάρχους, την τοπική αυτοδιοίκηση θεσμοθετώντας τα Ανοιχτά Σχολεία».

Tα Ανοιχτά Σχολεία το Σαββατοκύριακο δίνουν νέα πνοή στη σχολική διαδικασία

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου σε κάθε Δήμο και κυρίως σε μεγάλα αστικά κέντρα και μεγάλους οικισμούς ένας αριθμός σχολείων όλων των βαθμίδων θα λειτουργούν ως Ανοιχτά Σχολεία, προσφέροντας ζώνες ανοιχτών δράσεων. Το ΙΕΠ καταρτίζει Πρόγραμμα Σπουδών και αναλυτικό οδηγό δράσεων για το Ανοιχτό Σχολείο. Ο Επόπτης Ποιότητας, καταθέτει πλάνο εφαρμογής με δράσεις σε συγκεκριμένους άξονες. Την ευθύνη υλοποίησης έχουν οι κατά τόπους δήμοι. Ενδεικτικά, στο Ανοιχτό Σχολείο προβλέπονται αθλητικές δραστηριότητες και ελεύθερο παιχνίδι σε συνεργασία με αθλητικά σωματεία, όπου συμμετέχουν μαθητές και κάτοικοι της περιοχής.

Επί της ουσίας το Υπουργείο Παιδείας θα θεσπίσει οριζόντιες εξωσχολικές δραστηριότητες για τους μαθητές στα πρότυπα των δραστηριοτήτων που τελούνται άτυπα στα σχολεία κατόπιν ενεργειών και πρωτοβουλιών των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Πλέον οι εξωσχολικές δραστηριότητες θα γίνουν επίσημες με την σύμπραξη Δήμου και Υπουργείου Παιδείας με απώτερο στόχο τα σχολεία να καταστούν εκπαιδευτικά κέντρα πέραν των καθημερινών σχολικών υποχρεώσεων. Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα ο υπουργός είχε τονίσει την πρόθεσή του να δημιουργήσει το κατάλληλο πλαίσιο για ένα ανοιχτό σχολείο. «Το ανοιχτό σχολείο που έχει να κάνει με όλες εκείνες τις μεταρρυθμίσεις που συντελούνται, στο πλαίσιο ενός κόσμου που τρέχει, γιατί η εποχή της αυταρέσκειας τελείωσε. Πρέπει να ξεκινήσει η εποχή της περιέργειας, για να μπορέσουμε να διδαχτούμε από όλα εκείνα τα καλά παραδείγματα που υπάρχουν διεθνώς και να εφαρμόσουμε τις καλύτερες δυνατές πρακτικές για να πάμε όσο το δυνατόν καλύτερα» είχε αναφέρει χαρακτηριστεί.

ΚΕΔΕ προς υπουργό Παιδείας: Συμφωνούμε με τα ανοιχτά σχολεία το σαββατοκύριακο αλλά ποιος θα πληρώσει το κόστος;

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, από την πρώτη στιγμή εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος ανοιχτών σχολείων κατά τα Σαββατοκύριακα. Η ευθύνη για την υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας θα βαρύνει τους 332 Δήμους της χώρας, γεγονός που αναμένεται να προσθέσει επιπλέον πίεση στα οικονομικά και στελεχιακά δεδομένα της Αυτοδιοίκησης. Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, ο κ. Κυρίζογλου εξέφρασε τους προβληματισμούς του, οι οποίοι κοινοποιήθηκαν και στον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο.Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, έθιξε την ανάγκη ενίσχυσης με πόρους των Δήμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στην νέα καθήκοντα που ενδέχεται να προκύψουν με την θέσπιση των ανοικτών σχολείων τα Σαββατοκύριακα. Η επιστολή αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Κύριε Υπουργέ Χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωσή μας, πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ, ότι ως Υπουργείο σχεδιάζετε τη θέσπιση του λεγομένου «Ανοιχτού Σχολείου» και κατά τα Σαββατοκύριακα, αναθέτοντας την ευθύνη λειτουργίας του στους κατά τόπους δήμους. Οι Δήμοι της χώρας ήταν πάντοτε και είναι και σήμερα υπέρ του ανοιχτού στην κοινωνία σχολείου. Επισημαίνουμε όμως ότι για την επιτυχή υλοποίηση του ανωτέρω σχεδιασμού απαιτούνται περισσότεροι πόροι για την αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών και των δαπανών καθαριότητας και φύλαξης (καθαρίστριες, φύλακες). Παρακαλούμε να συνεκτιμήσετε τα ανωτέρω αλλά και να μας ενημερώσετε αναλυτικότερα».

Δήμος Πατρέων :Το δήθεν ενδιαφέρον και εντέλει το «φόρτωμα» στους Δήμους, δεν υλοποιούν σε καμία περίπτωση τις διεκδικήσεις μας για «Ανοιχτά Σχολεία»

Για δήθεν ενδιαφέρον και για υποκριτική υιοθέτηση του πάγιου αιτήματος των δήμων να παραμένουν ανοιχτά τα σχολεία και τα προαύλιά τους, για να μπορούν πρώτα και κύρια οι μαθητές να περνούν εκεί τον ελεύθερο χρόνο τους κάνει λόγο ο δήμος Πατρέων, για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για νέες νομοθετικές παρεμβάσεις που προβλέπουν τη θεσμοθέτηση του «Ανοιχτού Σχολείου». Τονίζει ότι για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και το απόγευμα απαιτείται η ύπαρξη επιπλέον μόνιμου προσωπικού στους δήμους, όπως σχολικοί φύλακες, εργάτες καθαριότητας και φυσικά μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό για τις δραστηριότητες (εκπαιδευτικοί, εικαστικοί, μουσικοί, γυμναστές κ.α.), αλλά και ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές στα σχολικά συγκροτήματα, για να μπορούν τα παιδιά μας και ο λαός να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.

Σε σχετική ανακοίνωση ο δήμος Πατρέων τονίζει:

«Η δυνατότητα να παραμένουν ανοιχτά τα σχολεία και τα προαύλιά τους, για να μπορούν πρώτα και κύρια οι μαθητές να περνούν εκεί τον ελεύθερο χρόνο τους, με δημιουργικές και αθλητικές δραστηριότητες είναι αίτημα και διεκδίκηση της Δημοτικής Αρχής από την πρώτη μέρα που ανέλαβε στον Δήμο Πατρέων. Είναι πάγιο το αίτημα για σχολεία ανοιχτά που θα αποτελούν κύτταρα πολιτισμού και αθλητισμού και θα είναι στην ουσία δεύτερο σπίτι των παιδιών μας. Όπως και η διεκδίκηση για δημόσια σχολεία που θα μορφώνουν ολόπλευρα και χωρίς αποκλεισμούς. Ήδη οι Σύλλογοι Γονέων κάνουν μια τεράστια προσπάθεια ώστε στα σχολεία να υπάρχουν εξωσχολικές δραστηριότητες, ενώ Πολιτιστικοί Σύλλογοι και άλλοι φορείς πραγματοποιούν δράσεις σε όλη την έκταση του Δήμου. Όλοι καταλαβαίνουν ότι το αίτημά μας είναι δίκαιο. Ότι όσο και να μιλούν για την «παραβατικότητα» των ανηλίκων, αυτό είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που θέλει τα παιδιά να πηδούν τα κάγκελα του σχολείου για να μπουν στο προαύλιο, ενώ αυτό θα έπρεπε να είναι προέκταση του σπιτιού τους, η «μεγάλη αυλή».

Όμως, η υποκριτική υιοθέτηση του αιτήματος, το δήθεν ενδιαφέρον και εντέλει το «φόρτωμα» στους Δήμους, δεν υλοποιούν σε καμία περίπτωση τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής, της μαθητικής κοινότητας, που για χρόνια ολόκληρα αθλείται και παίζει μέσα στα προαύλια των σχολείων (ακόμα και με κλειστές πόρτες), αλλά και των γονέων, ειδικά όταν διαχρονικά οι Κυβερνήσεις και οι σχεδιασμοί τους είναι σε άλλη κατεύθυνση, εκ διαμέτρου αντίθετη από τις λαϊκές ανάγκες. Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και το απόγευμα απαιτείται η ύπαρξη επιπλέον μόνιμου προσωπικού στους Δήμους, όπως σχολικοί φύλακες, εργάτες καθαριότητας και φυσικά μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό για τις δραστηριότητες (εκπαιδευτικοί, εικαστικοί, μουσικοί, γυμναστές κ.α.), αλλά και ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές στα σχολικά συγκροτήματα, για να μπορούν τα παιδιά μας και ο λαός να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.

Ας μη γελιόμαστε όμως… Όταν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) άφησαν τα σχολεία να ρημάξουν, απαγόρευσαν τις προσλήψεις στο δημόσιο και συνειδητά υποβάθμισαν και υποβαθμίζουν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, βάζοντας παράλληλα στην ίδια εξίσωση την ιδιωτική πρωτοβουλία, τους χορηγούς και την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, ξέρουμε την κατάληξη των εξαγγελιών. Είναι μάλιστα προκλητικό ο θεσμός αυτός για «Ανοιχτά Σχολεία» να συζητιέται μαζί με την ίδρυση και λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων και την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια, την ενίσχυση της αυτονομίας των Σχολικών Μονάδων σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ(!) και τα Κέντρα Μελέτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ταξική διαφοροποίηση στην Εκπαίδευση και ιδιώτες που μπαίνουν από το παράθυρο μέσα στο Δημόσιο Σχολείο, είναι οι προτάσεις για το μέλλον της Εκπαίδευσης που προσπαθεί να δημιουργήσει μαθητές δύο ταχυτήτων και όχι υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους. Την ίδια ώρα τα σχολεία, μετά και από την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών (για Δήμους που έχουν κάτω των 100 σχολικών μονάδων) δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα βασικά λειτουργικά τους έξοδα, οι Δήμοι δίνουν μάχη με το χρόνο και τα γερασμένα πλέον σχολικά κτίρια, χωρίς προσωπικό και οι εκπαιδευτικοί είναι αντιμέτωποι με την αντιδραστική και αντιεπιστημονική αξιολόγηση, τις τάξεις των 30 μαθητών και την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει μετατρέπεται σε αγώνα δρόμου και επιβίωσης.

Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας θα συνεχίσει να διεκδικεί:

• Όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, εργάτες γενικών καθηκόντων), για να μπορούν τα σχολεία μας να λειτουργούν με ασφάλεια και το απόγευμα και να χρησιμοποιούνται από τα παιδιά μας για δράσεις και παιχνίδι.
• Σχολεία σύγχρονα και ασφαλή. Κρατική χρηματοδότηση ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολικών μονάδων και η κατασκευή νέων σχολείων, νηπιαγωγείων, γενικών και ειδικών όλων των βαθμίδων.
• Σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει, με μαθήματα που να ολοκληρώνουν την προσωπικότητα των παιδιών μας, με την ύπαρξη ειδικών επιστημόνων εντός της σχολικής κοινότητας.
• Ενίσχυση της δωρεάν αθλητικής και πολιτιστικής δραστηριότητας της νεολαίας. Ενίσχυση της κρατικής χρηματοδότησης για τη δημιουργία και επισκευή αθλητικών εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται δωρεάν απ’ όλο το λαό.
• Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και απόδοση των παρακρατηθέντων του Δήμου, για αξιοποιηθούν για όσα έχει πραγματικά ανάγκη η νεολαία και ο πατραϊκός λαός συνολικά.

Πηγή: dnews.gr

ΣχετικάΆρθρα

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους με θέμα: «Ορθοδοξία και Ελληνισμός στην Κύπρο – 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή»

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την απασχόληση πανεπιστημιακών ιατρών στον ιδιωτικό τομέα

10/06/2025
Βλάσης: «Παράθυρο» για αλλαγές στην εγκύκλιο Παράλληλης Στήριξης

Βλάσης: «Παράθυρο» για αλλαγές στην εγκύκλιο Παράλληλης Στήριξης

30/05/2025

Μια από τις αλλαγές που προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας και αναμένεται να υλοποιηθεί οριζόντια μέσα στη χρονιά είναι ο θεσμός Ανοιχτά Σχολεία και το σαββατοκύριακο που αναμένεται να δώσει μια νέα ώθηση στην εκπαιδευτική διαδικασία και να καταστήσει τις σχολικές μονάδες στο επίκεντρο της δραστηριότητας των μαθητών με επιμέρους εκπαιδευτικά προγράμματα.

«Εισάγουμε καινοτομίες στην εκπαίδευση προκειμένου να διευρύνουμε την αυτονομία κάθε σχολικής μονάδας και να αναβαθμίσουμε συνολικά την εκπαιδευτική καθημερινότητα» είναι το μότο του Κυριάκου Πιερρακάκη μέσω του οποίου απορρέει και η πρόθεση για λειτουργία των σχολείων και τα σαββατοκύριακα σε επίπεδο προγραμμάτων εκτός σχολικού ωραρίου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πρόκειται για μία προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει σε διάφορα σχολεία. «Ορίζουμε ένα πλαίσιο, που μπορεί να αξιοποιηθεί απ’όλα τα σχολεία, απ ́όλους τους δήμους», εξήγησε ο ίδιος, ο οποίος ανέφερε ενδεικτικά αθλητικές δραστηριότητες, χρήση σχολικών βιβλιοθηκών. «Θα συμπράξουμε με τους δημάρχους, την τοπική αυτοδιοίκηση θεσμοθετώντας τα Ανοιχτά Σχολεία».

Tα Ανοιχτά Σχολεία το Σαββατοκύριακο δίνουν νέα πνοή στη σχολική διαδικασία

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου σε κάθε Δήμο και κυρίως σε μεγάλα αστικά κέντρα και μεγάλους οικισμούς ένας αριθμός σχολείων όλων των βαθμίδων θα λειτουργούν ως Ανοιχτά Σχολεία, προσφέροντας ζώνες ανοιχτών δράσεων. Το ΙΕΠ καταρτίζει Πρόγραμμα Σπουδών και αναλυτικό οδηγό δράσεων για το Ανοιχτό Σχολείο. Ο Επόπτης Ποιότητας, καταθέτει πλάνο εφαρμογής με δράσεις σε συγκεκριμένους άξονες. Την ευθύνη υλοποίησης έχουν οι κατά τόπους δήμοι. Ενδεικτικά, στο Ανοιχτό Σχολείο προβλέπονται αθλητικές δραστηριότητες και ελεύθερο παιχνίδι σε συνεργασία με αθλητικά σωματεία, όπου συμμετέχουν μαθητές και κάτοικοι της περιοχής.

Επί της ουσίας το Υπουργείο Παιδείας θα θεσπίσει οριζόντιες εξωσχολικές δραστηριότητες για τους μαθητές στα πρότυπα των δραστηριοτήτων που τελούνται άτυπα στα σχολεία κατόπιν ενεργειών και πρωτοβουλιών των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Πλέον οι εξωσχολικές δραστηριότητες θα γίνουν επίσημες με την σύμπραξη Δήμου και Υπουργείου Παιδείας με απώτερο στόχο τα σχολεία να καταστούν εκπαιδευτικά κέντρα πέραν των καθημερινών σχολικών υποχρεώσεων. Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα ο υπουργός είχε τονίσει την πρόθεσή του να δημιουργήσει το κατάλληλο πλαίσιο για ένα ανοιχτό σχολείο. «Το ανοιχτό σχολείο που έχει να κάνει με όλες εκείνες τις μεταρρυθμίσεις που συντελούνται, στο πλαίσιο ενός κόσμου που τρέχει, γιατί η εποχή της αυταρέσκειας τελείωσε. Πρέπει να ξεκινήσει η εποχή της περιέργειας, για να μπορέσουμε να διδαχτούμε από όλα εκείνα τα καλά παραδείγματα που υπάρχουν διεθνώς και να εφαρμόσουμε τις καλύτερες δυνατές πρακτικές για να πάμε όσο το δυνατόν καλύτερα» είχε αναφέρει χαρακτηριστεί.

ΚΕΔΕ προς υπουργό Παιδείας: Συμφωνούμε με τα ανοιχτά σχολεία το σαββατοκύριακο αλλά ποιος θα πληρώσει το κόστος;

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, από την πρώτη στιγμή εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος ανοιχτών σχολείων κατά τα Σαββατοκύριακα. Η ευθύνη για την υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας θα βαρύνει τους 332 Δήμους της χώρας, γεγονός που αναμένεται να προσθέσει επιπλέον πίεση στα οικονομικά και στελεχιακά δεδομένα της Αυτοδιοίκησης. Σε επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, ο κ. Κυρίζογλου εξέφρασε τους προβληματισμούς του, οι οποίοι κοινοποιήθηκαν και στον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο.Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, έθιξε την ανάγκη ενίσχυσης με πόρους των Δήμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στην νέα καθήκοντα που ενδέχεται να προκύψουν με την θέσπιση των ανοικτών σχολείων τα Σαββατοκύριακα. Η επιστολή αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Κύριε Υπουργέ Χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωσή μας, πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ, ότι ως Υπουργείο σχεδιάζετε τη θέσπιση του λεγομένου «Ανοιχτού Σχολείου» και κατά τα Σαββατοκύριακα, αναθέτοντας την ευθύνη λειτουργίας του στους κατά τόπους δήμους. Οι Δήμοι της χώρας ήταν πάντοτε και είναι και σήμερα υπέρ του ανοιχτού στην κοινωνία σχολείου. Επισημαίνουμε όμως ότι για την επιτυχή υλοποίηση του ανωτέρω σχεδιασμού απαιτούνται περισσότεροι πόροι για την αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών και των δαπανών καθαριότητας και φύλαξης (καθαρίστριες, φύλακες). Παρακαλούμε να συνεκτιμήσετε τα ανωτέρω αλλά και να μας ενημερώσετε αναλυτικότερα».

Δήμος Πατρέων :Το δήθεν ενδιαφέρον και εντέλει το «φόρτωμα» στους Δήμους, δεν υλοποιούν σε καμία περίπτωση τις διεκδικήσεις μας για «Ανοιχτά Σχολεία»

Για δήθεν ενδιαφέρον και για υποκριτική υιοθέτηση του πάγιου αιτήματος των δήμων να παραμένουν ανοιχτά τα σχολεία και τα προαύλιά τους, για να μπορούν πρώτα και κύρια οι μαθητές να περνούν εκεί τον ελεύθερο χρόνο τους κάνει λόγο ο δήμος Πατρέων, για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για νέες νομοθετικές παρεμβάσεις που προβλέπουν τη θεσμοθέτηση του «Ανοιχτού Σχολείου». Τονίζει ότι για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και το απόγευμα απαιτείται η ύπαρξη επιπλέον μόνιμου προσωπικού στους δήμους, όπως σχολικοί φύλακες, εργάτες καθαριότητας και φυσικά μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό για τις δραστηριότητες (εκπαιδευτικοί, εικαστικοί, μουσικοί, γυμναστές κ.α.), αλλά και ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές στα σχολικά συγκροτήματα, για να μπορούν τα παιδιά μας και ο λαός να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.

Σε σχετική ανακοίνωση ο δήμος Πατρέων τονίζει:

«Η δυνατότητα να παραμένουν ανοιχτά τα σχολεία και τα προαύλιά τους, για να μπορούν πρώτα και κύρια οι μαθητές να περνούν εκεί τον ελεύθερο χρόνο τους, με δημιουργικές και αθλητικές δραστηριότητες είναι αίτημα και διεκδίκηση της Δημοτικής Αρχής από την πρώτη μέρα που ανέλαβε στον Δήμο Πατρέων. Είναι πάγιο το αίτημα για σχολεία ανοιχτά που θα αποτελούν κύτταρα πολιτισμού και αθλητισμού και θα είναι στην ουσία δεύτερο σπίτι των παιδιών μας. Όπως και η διεκδίκηση για δημόσια σχολεία που θα μορφώνουν ολόπλευρα και χωρίς αποκλεισμούς. Ήδη οι Σύλλογοι Γονέων κάνουν μια τεράστια προσπάθεια ώστε στα σχολεία να υπάρχουν εξωσχολικές δραστηριότητες, ενώ Πολιτιστικοί Σύλλογοι και άλλοι φορείς πραγματοποιούν δράσεις σε όλη την έκταση του Δήμου. Όλοι καταλαβαίνουν ότι το αίτημά μας είναι δίκαιο. Ότι όσο και να μιλούν για την «παραβατικότητα» των ανηλίκων, αυτό είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που θέλει τα παιδιά να πηδούν τα κάγκελα του σχολείου για να μπουν στο προαύλιο, ενώ αυτό θα έπρεπε να είναι προέκταση του σπιτιού τους, η «μεγάλη αυλή».

Όμως, η υποκριτική υιοθέτηση του αιτήματος, το δήθεν ενδιαφέρον και εντέλει το «φόρτωμα» στους Δήμους, δεν υλοποιούν σε καμία περίπτωση τις διεκδικήσεις της Δημοτικής Αρχής, της μαθητικής κοινότητας, που για χρόνια ολόκληρα αθλείται και παίζει μέσα στα προαύλια των σχολείων (ακόμα και με κλειστές πόρτες), αλλά και των γονέων, ειδικά όταν διαχρονικά οι Κυβερνήσεις και οι σχεδιασμοί τους είναι σε άλλη κατεύθυνση, εκ διαμέτρου αντίθετη από τις λαϊκές ανάγκες. Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και το απόγευμα απαιτείται η ύπαρξη επιπλέον μόνιμου προσωπικού στους Δήμους, όπως σχολικοί φύλακες, εργάτες καθαριότητας και φυσικά μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό για τις δραστηριότητες (εκπαιδευτικοί, εικαστικοί, μουσικοί, γυμναστές κ.α.), αλλά και ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές στα σχολικά συγκροτήματα, για να μπορούν τα παιδιά μας και ο λαός να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό.

Ας μη γελιόμαστε όμως… Όταν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) άφησαν τα σχολεία να ρημάξουν, απαγόρευσαν τις προσλήψεις στο δημόσιο και συνειδητά υποβάθμισαν και υποβαθμίζουν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, βάζοντας παράλληλα στην ίδια εξίσωση την ιδιωτική πρωτοβουλία, τους χορηγούς και την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, ξέρουμε την κατάληξη των εξαγγελιών. Είναι μάλιστα προκλητικό ο θεσμός αυτός για «Ανοιχτά Σχολεία» να συζητιέται μαζί με την ίδρυση και λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων και την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια, την ενίσχυση της αυτονομίας των Σχολικών Μονάδων σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ(!) και τα Κέντρα Μελέτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ταξική διαφοροποίηση στην Εκπαίδευση και ιδιώτες που μπαίνουν από το παράθυρο μέσα στο Δημόσιο Σχολείο, είναι οι προτάσεις για το μέλλον της Εκπαίδευσης που προσπαθεί να δημιουργήσει μαθητές δύο ταχυτήτων και όχι υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους. Την ίδια ώρα τα σχολεία, μετά και από την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών (για Δήμους που έχουν κάτω των 100 σχολικών μονάδων) δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα βασικά λειτουργικά τους έξοδα, οι Δήμοι δίνουν μάχη με το χρόνο και τα γερασμένα πλέον σχολικά κτίρια, χωρίς προσωπικό και οι εκπαιδευτικοί είναι αντιμέτωποι με την αντιδραστική και αντιεπιστημονική αξιολόγηση, τις τάξεις των 30 μαθητών και την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει μετατρέπεται σε αγώνα δρόμου και επιβίωσης.

Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας θα συνεχίσει να διεκδικεί:

• Όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, εργάτες γενικών καθηκόντων), για να μπορούν τα σχολεία μας να λειτουργούν με ασφάλεια και το απόγευμα και να χρησιμοποιούνται από τα παιδιά μας για δράσεις και παιχνίδι.
• Σχολεία σύγχρονα και ασφαλή. Κρατική χρηματοδότηση ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολικών μονάδων και η κατασκευή νέων σχολείων, νηπιαγωγείων, γενικών και ειδικών όλων των βαθμίδων.
• Σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει, με μαθήματα που να ολοκληρώνουν την προσωπικότητα των παιδιών μας, με την ύπαρξη ειδικών επιστημόνων εντός της σχολικής κοινότητας.
• Ενίσχυση της δωρεάν αθλητικής και πολιτιστικής δραστηριότητας της νεολαίας. Ενίσχυση της κρατικής χρηματοδότησης για τη δημιουργία και επισκευή αθλητικών εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται δωρεάν απ’ όλο το λαό.
• Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και απόδοση των παρακρατηθέντων του Δήμου, για αξιοποιηθούν για όσα έχει πραγματικά ανάγκη η νεολαία και ο πατραϊκός λαός συνολικά.

Πηγή: dnews.gr

Ετικέτες: ΥΠΑΙΘΑΑνοιχτά Σχολεία

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Μέχρι πότε είναι οι αιτήσεις για τους 28 Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της ΔΥΠΑ

    14 Ιούν 2025

  • Ζαχαράκη για απόφαση ΣτΕ: Ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση μιας ιστορικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

    13 Ιούν 2025

  • Προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης για 50.000 Ωφελούμενους Ανέργους, από το πανεπιστήμιο Κρήτης

    11 Ιούν 2025

  • Υπεγράφη η ΚΥΑ για την απασχόληση πανεπιστημιακών ιατρών στον ιδιωτικό τομέα

    10 Ιούν 2025

  • Πανελλήνιες 2025 – ΕΠΑΛ: Τα θέμα που έπεσαν σήμερα σε μαθήματα ειδικότητας

    10 Ιούν 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Διπλή επιδότηση για κατάρτιση και μηνιαίο μισθό 1.118 ευρώ σε 10.000 ανέργους – Τι ποσό επιχορήγησης λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, πώς θα επιλέγονται οι εργαζόμενοι

    Έρχεται το μεγάλο voucher για ανέργους με εκπαιδευτικό επίδομα 2.000 ευρώ!

    226 shares
    Share 90 Tweet 57
  • ΔΥΠΑ: Νέο voucher ανέργων χωρίς περιορισμούς προηγούμενης συμμετοχής!

    14 shares
    Share 6 Tweet 4
  • Αποκλειστικό: Εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως η κατάρτιση στο νέο γιγαντιαίο voucher με επίδομα 750 ευρώ για 150.000 εργαζομένους!

    11 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τα δωρεάν εισιτήρια θεάτρου – Η διαδικασία και οι δικαιούχοι

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Πιερρακάκης: Επιστροφή ενοικίου μόνο για όσους πληρώνουν ηλεκτρονικά το μίσθωμα

    9 shares
    Share 4 Tweet 2

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.