voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    Στις 7 Νοεμβρίου ανάβει το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Ελλάδα

    Η πρώτη εικόνα για το τι καιρό θα κάνει τα Χριστούγεννα

    ΕΟΠΥΥ: Πώς έγινε εξάρθρωση κυκλώματος εικονικών συνταγογραφήσεων

    Μικρή «ανάσα»στα αποθέματα νερού λόγω των βροχοπτώσεων

    Το Netflix εξαγοράζει την Warner Bros έναντι αστρονομικού ποσού!

  • Εκπαίδευση
    ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή οι αιτήσεις για τους 27 βρεφονηπιακούς σταθμούς

    Κακοκαιρία: Κλειστές την Παρασκευή οι εκπαιδευτικές δομές και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί της ΔΥΠΑ στην Περιφέρεια Αττικής

    Κακοκαιρία Byron: Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των οποίων τα σχολεία θα μείνουν κλειστά

    Κατάληψη στο Γυμνάσιο και το Λύκειο στα Σφακιά με αίτημα προσλήψεις εκπαιδευτικών

    Κακοκαιρία Byron: Κλειστά αύριο Παρασκευή όλα τα σχολεία της Αττικής

    ΟΠΕΚΑ: Παράταση στις αιτήσεις για 1.000 ευρώ σε επιτυχόντες των Πανελληνίων 2025

  • Θέσεις εργασίας
    ΔΥΠΑ: Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης

    ΔΥΠΑ: 60 νέες μόνιμες προσλήψεις για το 2026 με ευκαιρίες για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

    Προκήρυξη για 413 μόνιμες προσλήψεις στον ΟΣΥ

    ΟΣΥ: Προχωρά σε 290 προσλήψεις οδηγών λεωφορείων

    ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Τις 107.957 έφθασαν οι υποβληθείσες αιτήσεις

    ΑΣΕΠ 4ΓΒ/2025 : Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής από επιτυχόντες του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού (2Γ/2022)

    Δήμος Πειραιά: 290 νέες προσλήψεις χωρίς πτυχίο

    Αρχίζουν οι αιτήσεις για 20 προσλήψεις στο Δήμο Πειραιά

  • Οικονομία
    Ακριβότερο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι – Πού κυμαίνονται οι τιμές στα κρέατα

    Ακριβότερο κατά 20% το φετινό εορταστικό τραπέζι

    Επιστροφή ενοικίου: Οι προϋποθέσεις και οι δικαιούχοι

    Επιστροφή ενοικίου: Τι ισχύει για τις τροποποιητικές δηλώσεις, τι πρέπει να προσέξετε

    Θερινές εκπτώσεις 2024: Ανοιχτά αύριο, Κυριακή τα καταστήματα – Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας

    Πότε έρχονται οι χειμερινές εκπτώσεις

    e-ΕΦΚΑ & ΔΥΠΑ καταβάλουν 62,58 εκατ. ευρώ σε 53.401 δικαιούχους – O “χάρτης” των πληρωμών

  • Εργασιακά
    ergazomenoi-theseis-ereuna

    Τι αλλάζει στις εισφορές για νυχτερινά, Κυριακές και υπερωρίες

    Δώρο Χριστουγέννων 2025: Νωρίτερα φέτος η καταβολή του

    dwro-xristougennwn-nwritera-plhrwmh

    Επιθεώρηση Εργασίας για δώρο Χριστουγέννων: Ποιες οι συνέπειες μη καταβολής του – Ποιοι θα το λάβουν

    Τι ισχύει για το Δώρο Χριστουγέννων στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα

  • VOUCHER
    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    Διπλή επιδότηση για κατάρτιση και μηνιαίο μισθό 1.118 ευρώ σε 10.000 ανέργους – Τι ποσό επιχορήγησης λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, πώς θα επιλέγονται οι εργαζόμενοι

    ΔΥΠΑ: Δεν κόβεται πλέον το ταμείο ανεργίας σε επιδοτούμενα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης!

    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    Nέο Voucher Εργαζομένων με εκπαιδευτικό επίδομα έως 1.500€

  • Πολιτική

    Κυρ. Μητσοτάκης: Οι λύσεις έρχονται μέσα από τον διάλογο – Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους αγρότες

    Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες

    Βουλή: Τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών για τις παρακολουθήσεις ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

    ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Περισσεύει η κυβερνητική κοροϊδία – Οι 4 στους 10 δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς

    Τους Έλληνες του Λονδίνου καλεί η Νίκη Κεραμέως σε εκδήλωση του Rebrain Greece

    Κεραμέως για συλλογικές συμβάσεις: Η ιστορική Κοινωνική συμφωνία οδηγεί σε πλήρη προστασία των εργαζομένων

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Επικαιρότητα

Δυστύχημα ΗΣΑΠ: «Προδιαγεγραμμένο», σύμφωνα με το πόρισμα – Βαριές ευθύνες στην ανάδοχο, αλλά και έλλειψη σχεδίου έκτακτης ανάγκης από την ΣΤΑΣΥ

από Σταύρος Καραΐνδρος
28/09/2022
σε Επικαιρότητα
Δυστύχημα με έναν νεκρό και δυο τραυματίες εργαζόμενους στον ΗΣΑΠ έγινε τα ξημερώματα στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στα Πατήσια.Όχημα καθαρισμού των γραμμών που κατέβαινε ανεξέλεγκτα από την γραμμή της Κηφισσιάς, συγκρούστηκε με βαγόνια του ηλεκτρικού.Οι εργαζόμενοι προκειμένου να διασωθούν πήδηξαν στις γραμμές, Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Δυστύχημα με έναν νεκρό και δυο τραυματίες εργαζόμενους στον ΗΣΑΠ έγινε τα ξημερώματα στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στα Πατήσια.Όχημα καθαρισμού των γραμμών που κατέβαινε ανεξέλεγκτα από την γραμμή της Κηφισσιάς, συγκρούστηκε με βαγόνια του ηλεκτρικού.Οι εργαζόμενοι προκειμένου να διασωθούν πήδηξαν στις γραμμές, Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

«Προδιαγεγραμμένο» χαρακτηρίζει το δυστύχημα στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο που στοίχισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό της εταιρίας, Πέτρο Γιάμαλη κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης τον περασμένο Νοέμβριο, το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του πορίσματος, υπήρξε σειρά εγκληματικών λαθών και παραλείψεων εκ μέρους της εργολαβικής εταιρίας Schweerbau GMBH & CO KG που είχε στην ιδιοκτησία της το μηχάνημα λείανσης. Ωστόσο και η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) δε μένει εκτός του κάδρου των ευθυνών καθώς δεν είχε επονήσει σχέδιο έκτακτης ανάγκης, με αποτέλεσμα εκείνα τα κρίσιμα λεπτά οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν πάνω στη λοκομοτίβα συμπεριλαμβανομένου και του εργοδηγού που τελικά τραυματίστηκε θανάσιμα, να χρειαστεί να αυτενεργήσουν αφού δεν υπήρχε συγκεκριμένο πρωτόκολλο να ακολουθηθεί.

Κακή συντήρηση, επικίνδυνες βλάβες στα φρένα, οι οποίες αν και ήταν ήδη γνωστές στους υπαλλήλους της εργολαβικής εταιρίας, όχι μόνο δεν επισκευάστηκαν, αλλά οι αρμόδιοι υπέγραψαν και τα σχετικά έγγραφα ώστε η λειαντική μηχανή να ξανατεθεί σε λειτουργία εκείνη τη μοιραία νύχτα και υπερβολική εκτός πρωτοκόλλων ταχύτητα, έγραψαν το χρονικό ενός προδιαγεγραμμένου δυστυχήματος. Αυτήν ακριβώς τη φράση αναφέρει και το πόρισμα των ανακριτικών αρχών: «Το δυστύχημα που συνέβη ήταν προδιαγεγραμμένο από τις συνθήκες λόγω μη τήρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών συντήρησης, ενώ έπρεπε να ακινητοποιήσουν τον συρμό μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης. Επιπροσθέτως, παρά το γεγονός ότι γνώριζαν το πρόβλημα, ανέπτυξαν ταχύτητα υπερβαίνουσα του ορίου ασφαλείας (25 χλμ/ώρα) και μάλιστα σε κατωφέρεια με φυσικό επόμενο ο συρμός να κινηθεί ανεξέλεγκτα και έτσι να γίνει από τις περιστάσεις ακατόρθωτη η ακινητοποίηση του συρμού εξαιτίας της μη λειτουργίας των συστημάτων πέδησης», σημειώνει χωρίς περιστροφές το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων.

Ελλιπή τα μέτρα αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης και από τη ΣΤΑΣΥ

ΣχετικάΆρθρα

Ηλεκτρικό ρεύμα: Σύντομα οι ανακοινώσεις, λέει ο Παπαθανάσης

Ν. Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ ο εκσυγχρονισμός συρμών και υποδομών της Γραμμής 1 του μετρό (Πειραιάς-Κηφισιά)

27/05/2025

Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ: Ανοιξαν όλες οι πόρτες συρμού εν κινήσει στον ΗΣΑΠ – Διοίκηση της εταιρίας και πολιτική ηγεσία οφείλουν να βρουν λύση

02/01/2025

Πέραν των προφανών ευθυνών της αναδόχου εταιρίας που είχε αναλάβει τη λείανση των γραμμών με δικό της μηχάνημα, από το πόρισμα προκύπτουν και σοβαρότατες ευθύνες για τη ΣΤΑΣΥ, καθώς φαίνεται ότι δεν είχε εκπονηθεί σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ούτε και μελέτη εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου για το μηχάνημα λείανσης.

Συγκεκριμένα στο πόρισμα αναφέρεται ξεκάθαρα πως «όσον αφορά το επελθέν αποτέλεσμα πέραν των υλικών ζημιών είχαμε και το θάνατο του Πέτρου Γιάμαλη ο οποίος προσπάθησε αυτενεργώντας (ελλείψει σχεδίου ενεργειών έκτακτης ανάγκης) να προστατέψει τη σωματική ακεραιότητα των υπολοίπων, προτρέποντάς τους να εγκαταλείψουν τον συρμό, ενέργεια που έκαναν και σώθηκαν, όμως ο ίδιος στάθηκε άτυχος και με την πτώση του τραυματίστηκε θανάσιμα».

Στο σημείο αυτό είναι ξεκάθαρη η αναφορά στην έλλειψη σχεδίου έκτακτης ανάγκης και ο συσχετισμός της με τον τρόπο αντίδρασης των εργαζομένων εκείνα τα κρίσιμα λεπτά, οι οποίοι όπως προκύπτει χρειάστηκε να αυτοσχεδιάσουν.

Ομως ζήτημα δημιουργείται και με τον τρόπο, ο οποίος επελέγη για να σταματήσει η ξέφρενη πορεία της λειαντικής μηχανής καθώς η μέθοδος που ακολουθήθηκε θα μπορούσε να προκαλέσει ακόμα και εκτεταμένη πυρκαγιά στο δίκτυο, ενώ δεν υήρχε και πρωτόκολλο ενεργειών για το πλήρωμα σε μία τέτοια περίπτωση. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία τοποθέτησε ακινητοποιημένο συρμό ώστε η λοκομοτίβα λείανσης να ακινητοποιηθεί πάνω του με τη σύγκρουση.

Ο τρόπος με τον οποίο αυτό έγινε δεν ήταν ο ενδεδειγμένος, σύμφωνα με το πόρισμα και προφανέστατατα δε θα είχε επιλεγεί εάν είχε προηγηθεί μελέτη εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου για τη μηχανή, η οποία είχε εκατοντάδες λίτρα καυσίμου και ενδεχόμενη σύγκρουση θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη πυρκαγιά στο δίκτυο.

«Οσον αφορά τον τρόπο ακινητοποίησης του λειαντικού μηχανήματος, δεν προέκυψε από τα έγγραφα εάν η ΣΤΑΣΥ, εκπόνησε μελέτη εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου για το λειαντικό μηχάνημα που διαθέτει μηχανή εσωτερικής καύσης και δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας 700 λίτρων και κατά συνέεια σε περίπτωση σύγκρουσης υπήρχε ενδεχόμενο να προκληθεί πυρκαγιά στο δίκτυο με άγνωστα αποτελέσματα», αναφέρεται.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, η ιδανική ακινητοποίηση του λειαντικού μηχανήματος θα μπορούσε να επιτευχθεί με προσέγγισή του από άλλο συρμό ικανό να επιβραδυνθεί με το επιπλέον φορτίο του λειαντικού μηχανήματος και μετά την επαφή τους προς την ίδια κατεύθυνση με όμοια ταχύτητα να ακολουθηθεί ομαλά επιβραδυνόμενη κίνηση έως την ακινητοποίησή τους.

«Αυτή η προσέγγιση θα ήταν δυνατό να προβλεφθεί στην έκθεση εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως και οι ενέργειες που έπρεπε να κάνει το πλήρωμα σε αυτήν την περίπτωση και όχι να ακινητοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο προξενώντας τεράστιες ζημιές στον ακινητοποιημένο συρμό».

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ σχεδόν από την πρώτη στιγμή είχαν ζητήσει απαντήσεις για τη διαδικασία ελέγχου του εργολάβου από την πλευρά της εταιρίας αναφορικά με την ορθή συντήρηση του οχήματος. Παράλληλα συστηματικά ρωτούσαν εάν υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης και εάν όχι πως η ΣΤΑΣΥ επέτρεπε σε δικούς της εργαζομένους να εργάζονται χωρίς σχέδιο. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι από την αρχή είχαν καταγγείλει ότι ώρες μετά το συμβάν, η μηχανή ηταν αφύλακτη και ο εργολάβος είχε πρόσβαση σε αυτήν και στα έγγραφα συντήρησης.

Τα τραγικά λάθη και οι παραλείψεις

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη γράψει το «ethnos.gr», από το πόρισμα και τη διερεύνηση του συμβάντος προκύπτουν σοβαρότατες ευθύνες για την ανάδοχο εταιρία, η οποία είχε αναλάβει το έργο της λείανσης και συγκεκριμένα:

> Τα τρία από τα έξι συστήματα πέδησης δεν είχαν συντηρηθεί και ρυθμιστεί πριν το συμβάν, με ευθύνη των υπογραφόντων εγγράφων συντήρησης – ελέγχου.

> Ο υπάλληλος της εργολαβικής εταιρίας, ο οποίος επίσης επέβαινε στη μηχανή, αλλά πήδηξε νωρίτερα από τον εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ στο σταθμό «Ειρήνη» ήταν ενήμερος για τη μη λειτουργία του συστήματος πέδησης του πίσω βαγονιού Γ. Παρόλα αυτά ο ίδιος έθεσε σε κίνηση και λειτουργία τον συρμό χωρίς να αποκατασταθεί η βλάβη, ενώ ο ίδιος υπέγραψε και το δελτίο συντήρησης.

> Το μηνιαίο και εβδομαδιαίο έγραφο συντήρηης δεν προέβλεπε έλεγχο και συντήρηση πέδησης στο πίσω βαγόνι Γ.

> Το λειαντικό μηχάνημα ανέπτυξε από τον οδηγό ταχύτητα άνω των 25,1 χλμ/ώρα, ενώ δεν επιτρεπόταν. Μάλιστα η μέση ταχύτητά του τη στιγμή της πρόσκρουσης στον σταθμευμένο επιβατικό συρμό μετρήθηκε στα 55 χλμ/ώρα.

> Η διακύμανση στη μέση ταχύτητα είχε ως αποτέλεσμα να ενεργοποιείται συνεχώς και η ηλεκτρική και η πνευματική πέδηση. Λόγω της κακής τους συντήρησης, στα τρία από τα έξι ενεργά συστήματα πέδησης επέδρασαν αρνητικά στην απόδοσή τους, η υψηλή θερμοκρασια λόγω της συνεχούς χρήσης τους, αλλά και η υψομετρική κλίση της γραμμής.

Πηγή: ethnos.gr

Ετικέτες: ΗΣΑΠ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η πρώτη εικόνα για το τι καιρό θα κάνει τα Χριστούγεννα

    7 Δεκ 2025

  • ΕΟΠΥΥ: Πώς έγινε εξάρθρωση κυκλώματος εικονικών συνταγογραφήσεων

    5 Δεκ 2025

  • Μικρή «ανάσα»στα αποθέματα νερού λόγω των βροχοπτώσεων

    5 Δεκ 2025

  • Το Netflix εξαγοράζει την Warner Bros έναντι αστρονομικού ποσού!

    5 Δεκ 2025

  • Κακοκαιρία: Σε κατάσταση κινητοποίησης «RED CODE» εννιά Περιφέρειες – Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου

    3 Δεκ 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • ΔΥΠΑ: Τα 300 ευρώ που δικαιούνται χιλιάδες άνεργοι – Δείτε αν είστε δικαιούχοι

    322 shares
    Share 129 Tweet 81
  • Επίδομα παιδιού Α21: Νωρίτερα η πληρωμή της 6ης δόσης

    175 shares
    Share 70 Tweet 44
  • Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    169 shares
    Share 68 Tweet 42
  • Επίδομα παιδιού Α21: Νωρίτερα η πληρωμή της 6ης δόσης

    161 shares
    Share 64 Tweet 40
  • Επίδομα θέρμανσης: Πότε έρχεται η πρώτη πληρωμή στους δικαιούχους

    104 shares
    Share 42 Tweet 26

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.