Στις αρχικές του ενσαρκώσεις ο Άγιος Βασίλης συχνά παρουσιαζόταν λεπτός και ψηλός φορώντας μια ποικιλία ενδυμασιών και συνοδευόμενος από έναν άγγελο. Τον 17ο αιώνα Ολλανδοί καλβινιστές μεταναστεύοντας στην Αμερική παίρνουν μαζί τους και την εικόνα του αγίου Νικόλαου, εκεί ο άγιος γίνεται Saint Nick, Father Christmas και Santa Claus. Στα 1870 η μορφή του αγίου Νικολάου συναντάται και στην Βρετανία, εκεί καταφέρνει να συγχωνευτεί με τον σκανδιναβικής προέλευσης πατέρα των Χριστουγέννων και έτσι γεννιούνται μύθοι, θρύλοι, τραγούδια και ιδιαίτερες θρησκευτικές συνήθειες.
Μέσα σ’ αυτά εισχωρούν νάνοι και ξωτικά από τη Σκανδιναβία, ένα κορίτσι με άσπρη μπέρτα η Kolyada, από την προεπαναστατική Ρωσία που έφτανε από ψηλά με έλκηθρο συνοδεία θρησκευτικών ύμνων, οι φέροντες δώρα που συνδέονται με τους τρεις μάγους, αυτές και άλλες τόσες δοξασίες έρχονται να δώσουν κάποιες εξηγήσεις στις πολιτιστικές ρίζες του Αι Βασίλη.
Το 1931 όμως η Coca–Cola προσέλαβε το Σουηδό καλλιτέχνη Haddon Sundblom για να της σχεδιάσει μια Χριστουγεννιάτικη διαφήμιση. Έτσι αποφασίζουν να κάνουν μια εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια παρουσιάζοντας το νέο τους προφίλ που στοχεύει στην οικογένεια που έχει ανάγκη να είναι χαρούμενη και ευδιάθετη. Ο Sundblom είχε την ιδέα να επανασχεδιάσει τον Άγιο Βασίλη βάζοντάς τον να φορά άσπρα και κόκκινα ρούχα, τα επίσημα χρώματα της Coca – Cola. Επέλεξε ένα συνταξιούχο πωλητή της Coca – Cola, ο οποίος ήταν παχουλός και με γενειάδα, για μοντέλο και η γέννηση του μοντέρνου Αγίου Βασίλη ήταν γεγονός! Πιστεύεται επίσης ότι ο Άγιος Βασίλης είναι συγγενής ως συμβολική μορφή με τον Άγιο Νικόλαο και ότι ο τελευταίος φορούσε ως επίσκοπος κόκκινο μανδύα.