Οικονομία

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε μετά τις επίσημες ανακοινώσεις: Πώς διαμορφώνεται ο νέος κατώτατος μισθός, οι τριετίες, οι μισθοί στο δημόσιο και το επίδομα ανεργίας

Αλλάζει το τοπίο του κατώτατου μισθού των εργαζομένων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, αλλά και των επιδομάτων από την 1η Απριλίου 2025 λόγω της αύξησης του κατά 6%, την οποία ανακοίνωσε σήμερα (26.3.25), ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στα πλαίσια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κου Μητσοτάκη, ο μικτός κατώτατος μισθός των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα από την 1η Απριλίου θα ανέλθει στα 880 ευρώ μικτά έναντι των 830 ευρώ μικτά (ή κατά 50 ευρώ) που είναι μέχρι και την 31η Μαρτίου 2025.

Ως συνέπεια της αύξησης του κατώτατου μισθού, βάσει του νόμου Κεραμέως (2024), θα αυξηθεί ο εισαγωγικός μισθός στο δημόσιο από τα 850 ευρώ στα 880 ευρώ, δηλαδή θα αυξηθεί κατά 30 ευρώ.

Την αύξηση, όμως, των 30 ευρώ (μικτά), θα λάβουν από την 1η Απριλίου 2025, όλοι οριζοντίως ανεξαιρέτως οι δημόσιοι υπάλληλοι (διοικητικοί, δικαστικοί, εκπαιδευτικοί, ένστολοι, κλπ.), ανεξαρτήτως κλιμακίου με βάση την εκπαίδευση τους (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, Δευτεροβάθμιας, Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής) την προϋπηρεσία τους, αλλά και της θέσης ευθύνης στην οποία ανήκουν, αλλά και είτε ανήκουν στο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου, είτε στα διάφορα ειδικά μισθολόγια.

Για παράδειγμα, την ίδια ποσοτική αύξηση θα λάβει ο εργαζόμενος στο δημόσιο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (30 ευρώ) με 2 χρόνια προϋπηρεσίας με την αύξηση την οποία θα λάβει ένας εργαζόμενος στο δημόσιο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με 37 χρόνια προϋπηρεσίας (30 ευρώ).

Παραπέρα, από την 1η Απριλίου αυξάνονται κατά 6% και οι κατώτατοι μισθοί όσων εργαζομένων είχαν κατοχυρώσει επίδομα προϋπηρεσίας ύψους 10%, 20% ή 30% ανάλογα με το αν μετά την 1η Ιανουαρίου 2024, θεμελιώνουν 3ετή, 6ετή ή αντίστοιχα 9ηετία προϋπηρεσία.

Έτσι για παράδειγμα, εργαζόμενος αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό και αναγνωρισμένη 6ετή προϋπηρεσία κατά την 31η Μαρτίου 2025. Λαμβάνει αμοιβή 996 ευρώ (δηλαδή 20% επί του κατώτατου μισθού των 830 ευρώ). Από την 1η Απριλίου 2025, ο κατώτατος μισθός του εργαζομένου με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία 6 ετών, θα ανέλθει στα 1055 ευρώ, δηλαδή θα αυξηθεί κατά σχεδόν 60 ευρώ.

Επίσης, αυξημένο κατά 6% θα καταβληθεί το Δώρο Πάσχα έως τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025, καθώς θα υπολογιστεί με βάση τον αυξημένο από 1ης Απριλίου κατώτατο μισθό. Ο εργαζόμενος του προηγούμενου παραδείγματος θα δικαιούται δώρο Πάσχα 522 ευρώ μικτά αντί για 498 ευρώ.

Εξάλλου, αύξηση 6% θα λάβουν και όλα τα επιδόματα ανεργίας της ΔΥΠΑ, καθώς υπολογίζονται ως αναλογία του κατώτατου μισθού. Για παράδειγμα, η κυριότερη παροχή της ΔΥΠΑ, δηλαδή το τακτικό επίδομα ανεργίας για πλήρη απασχόληση θα ανέλθει σχεδόν στα 540 ευρώ από την 1η Απριλίου 2025 έναντι των περίπου 510 ευρώ που ανέρχεται έως την 31η Μαρτίου 2025.

 

Πρόσφατα άρθρα

ΕΑΠ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για το εαρινό εξάμηνο

Σε τροχιά υποβολής αιτήσεων για το εαρινό εξάμηνο (έναρξη Μαρτίου) του ακαδημαϊκού έτους 2026-2027 εισέρχεται…

11/11/2026

Προχωρά σε προσλήψεις ο Δήμος Πλατανιά

Στην πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά τριών ατόμων για την κάλυψη…

11/11/2026

Αρβανίτης: Βαφτίζουν τους εργαζόμενους της ΔΥΠΑ στο ΕΣΥ «μαθητευόμενους» για να στερούν τα δικαιώματά τους

Ερώτηση προς την Κομισιόν, για δυσμενή διάκριση εργαζομένων σε προγράμματα ΔΥΠΑ στο Εθνικό Σύστημα Υγείας…

11/11/2026

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: Άρχισε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για 20 προσλήψεις

Ξεκίνησε σήμερα, 11 Νοεμβρίου, η υποβολή αιτήσεων για 20 προσλήψεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και…

11/11/2026

Θεοδωρικάκος: Έρχονται σημαντικές μειώσεις τιμών σε βασικά προϊόντα τα Χριστούγεννα

«Τα ουσιαστικά διλήμματα των εκλογών έχουν τεθεί ήδη από τη ΝΔ και από τον ίδιο…

11/11/2026

Επιστροφή ενοικίου: Πότε θα καταβληθούν τα χρήματα

Στην τελική ευθεία έχει μπει η διαδικασία για την επιστροφή ενοικίου του 2026, με την…

11/11/2026

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ