voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού εξέδωσε η ΕΜΥ για κακοκαιρία μέχρι την Τετάρτη

    Κακοκαιρία: Σε κατάσταση κινητοποίησης «RED CODE» εννιά Περιφέρειες – Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου

    ΜΕΤΕΟ/ ΕΑΑ: Πάνω από 1000 χιλιοστά βροχής στα Τζουμέρκα τον φετινό Νοέμβριο

    K. Χατζηδάκης: Από τα ταξί ξεκινά η ειδική σήμανση για τα POS

    Χωρίς ταξί η χώρα σήμερα και αύριο

    Προσωπικός Αριθμός: Πως εκδίδεται – Τι ισχύει για τις ταυτότητες

    Προσωπικός Αριθμός: Ποιοι πολίτες δεν έλαβαν αυτόματα και γιατί

  • Εκπαίδευση
    ΔΥΠΑ: Μέχρι την Κυριακή οι αιτήσεις για τους 27 βρεφονηπιακούς σταθμούς

    Κακοκαιρία: Κλειστές την Παρασκευή οι εκπαιδευτικές δομές και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί της ΔΥΠΑ στην Περιφέρεια Αττικής

    Κακοκαιρία Byron: Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των οποίων τα σχολεία θα μείνουν κλειστά

    Κατάληψη στο Γυμνάσιο και το Λύκειο στα Σφακιά με αίτημα προσλήψεις εκπαιδευτικών

    Κακοκαιρία Byron: Κλειστά αύριο Παρασκευή όλα τα σχολεία της Αττικής

    ΟΠΕΚΑ: Παράταση στις αιτήσεις για 1.000 ευρώ σε επιτυχόντες των Πανελληνίων 2025

  • Θέσεις εργασίας
    ΔΥΠΑ: Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης

    ΔΥΠΑ: 60 νέες μόνιμες προσλήψεις για το 2026 με ευκαιρίες για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

    Προκήρυξη για 413 μόνιμες προσλήψεις στον ΟΣΥ

    ΟΣΥ: Προχωρά σε 290 προσλήψεις οδηγών λεωφορείων

    ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Τις 107.957 έφθασαν οι υποβληθείσες αιτήσεις

    ΑΣΕΠ 4ΓΒ/2025 : Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής από επιτυχόντες του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού (2Γ/2022)

    Δήμος Πειραιά: 290 νέες προσλήψεις χωρίς πτυχίο

    Αρχίζουν οι αιτήσεις για 20 προσλήψεις στο Δήμο Πειραιά

  • Οικονομία
    Θερινές εκπτώσεις 2024: Ανοιχτά αύριο, Κυριακή τα καταστήματα – Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας

    Πότε έρχονται οι χειμερινές εκπτώσεις

    Επιταγή ακρίβειας: Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις

    Ποιοι οικονομολόγοι δικαιούνται επίδομα 1.900 ευρώ – Τα κριτήρια και προϋποθέσεις

    Επίδομα θέρμανσης: Νέα πληρωμή για τους δικαιούχους

    Επίδομα θέρμανσης: Κλείνει αύριο η πλατφόρμα για αιτήσεις

    Μέχρι την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για το Επίδομα Παιδιού

    Επίδομα παιδιού Α21: Νωρίτερα η πληρωμή της 6ης δόσης

  • Εργασιακά
    Συντάξεις Δεκεμβρίου: Οι ημερομηνίες πληρωμής ανά Ταμείο

    Νωρίτερα οι συντάξεις Ιανουαρίου: Ποιοι δεν θα δουν αύξηση και γιατί

    Επιταγή ακρίβειας: Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις

    Ποιοι οικονομολόγοι δικαιούνται επίδομα 1.900 ευρώ – Τα κριτήρια και προϋποθέσεις

    ergazomenoi-theseis-ereuna

    Τι αλλάζει στις εισφορές για νυχτερινά, Κυριακές και υπερωρίες

    Υπουργείο Εργασίας: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας και τηλεργασία

  • VOUCHER
    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    Διπλή επιδότηση για κατάρτιση και μηνιαίο μισθό 1.118 ευρώ σε 10.000 ανέργους – Τι ποσό επιχορήγησης λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, πώς θα επιλέγονται οι εργαζόμενοι

    ΔΥΠΑ: Δεν κόβεται πλέον το ταμείο ανεργίας σε επιδοτούμενα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης!

    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    Nέο Voucher Εργαζομένων με εκπαιδευτικό επίδομα έως 1.500€

    «Τουρισμός για όλους 2025»: Νέος οριστικός πίνακας δικαιούχων χαμηλής περιόδου

  • Πολιτική
    Βουλή: Τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών για τις παρακολουθήσεις ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

    ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Περισσεύει η κυβερνητική κοροϊδία – Οι 4 στους 10 δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς

    Τους Έλληνες του Λονδίνου καλεί η Νίκη Κεραμέως σε εκδήλωση του Rebrain Greece

    Κεραμέως για συλλογικές συμβάσεις: Η ιστορική Κοινωνική συμφωνία οδηγεί σε πλήρη προστασία των εργαζομένων

    Κρήτη: «Ψίχουλα» οι αποζημιώσεις για ζημιές από την κλιματική αλλαγή

    Χατζηδάκης: Μήνας πληρωμών για τους αγρότες ο Δεκέμβριος – Πάμε σε ένα σύστημα αξιόπιστο και δίκαιο για τις επιδοτήσεις

    Μητσοτάκης: Είναι η πρώτη φορά που έχουμε μια τέτοια ιστορική συμφωνία, η οποία θέτει κανόνες στην αγορά εργασίας

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Άποψη

ΑΠΟΨΗ: Δεν πάσχουμε μόνο από καλούς δρόμους. Πάσχουμε κυρίως από καλούς ανθρώπους

από Σταύρος Καραΐνδρος
04/09/2017
σε Άποψη
τροχαία Κρήτη

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Άρθρο του Σταύρου Καραΐνδρου

Ας ξεκινήσουμε από τα αυτονόητα για να αποφύγουμε και τις παρεξηγήσεις. Η Κρήτη πάσχει από δρόμους, από καλούς δρόμους. Το “καλό” ορίζεται ως προς την ποιότητα και τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Για παράδειγμα, η Κρήτη δεν έχει Αττική Οδό. Ούτε Εγνατία ούτε Ιονία.

Η Κρήτη, όμως, έχει και κάτι άλλο που αποτελεί χαρακτηριστικό όλων των Ελλήνων οδηγών. Έχει τους “μάγκες της ασφάλτου”. Έχει αυτούς που θεωρούν εαυτούς καλούς οδηγούς και πιάνουν το τιμόνι θεωρώντας πως οι δρόμοι είναι δικοί τους. Τρέχουν, δεν προσέχουν, δεν σέβονται, πίνουν, δεν φορούν κράνη και ζώνες ασφαλείας. Γενικά “δεν”.

Εδώ, λοιπόν, γεννάται το ερώτημα: “ποιος έχει την ευθύνη για τα τροχαία; Η οδηγική παιδεία ή οι κακοί δρόμοι;”. Η εύλογη απάντηση είναι ο συνδυασμός των δύο. Αν, όμως, θα έπρεπε να καταθέσω προσωπική άποψη, θεωρώ πως το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με το οδηγικό μας DNA. Ωστόσο, δέχομαι την κουβέντα για τους κακούς δρόμους, το τραγικό οδικό δίκτυο. Δέχομαι αυτούς φωνάζουν γιατί καθημερινά θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους οδηγώντας σε σκοτεινούς δρόμους, με δύσκολες στροφές και με το ερώτημα να πλανάται πάνω από το κεφάλι τους: “Ηταν δύσκολο για τους υπεύθυνους να τοποθετήσουν φώτα στο δρόμο;”

ΣχετικάΆρθρα

Μ. Χρυσοχοΐδης: «10.000 προσλήψεις στην Υγεία» – Καμία αναφορά για παράταση θητείας των συμβασιούχων

Μ. Χρυσοχοΐδης: Άμεση επιχειρησιακή ανασυγκρότηση και ενίσχυση δυνάμεων- Ιδρύεται Τμήμα Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκληματικών Δραστηριοτήτων στην Κρήτη

20/11/2025
ΔΥΠΑ: Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης

ΔΑΣ Ξενοδοχοϋπαλλήλων: διοργανώνει παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΥΠΑ

04/11/2025

Την απάντηση την είχε δώσει ο Ιαβέρης, ο μοναδικός ίσως Έλληνας, τούτη τη στιγμή, που προσπαθεί να αφυπνίσει τον κόσμο σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά. Με το γνωστό ωμό και κάποιες φορές γλαφυρό τρόπο, είχε απαντήσει χαρακτηριστικά σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγους μήνες στο Voucher Ergasia: “Ποιος φταίει για το δίκτυο; Ποιος φταίει, μωρέ, για τους δρόμους; Μόνοι τους φτιάχτηκαν οι δρόμοι; Τι είναι το δίκτυο; Χορτάρι να φυτρώνει μόνο του; Γιατί οι κατασκευαστές παραδίδουν δρόμους με κακοτεχνίες; Κι αυτός που τους παραλαμβάνει γιατί το κάνει; Δεν τον νοιάζει αν θα σκοτωθεί κόσμος; Γιατί ο οδηγός που ξέρει ότι ο δρόμος είναι κακός, τρέχει και δεν φυλάγεται; Η μόνη ατυχία είναι να οδηγάς και σου πέφτει ένας μετεωρίτης στο κεφάλι. Ολα τα άλλα είναι βλακείες!”

Θέλετε να πούμε τα πράγματα όπως είναι; Ποιος μας έμαθε να οδηγάμε; Ποιος πραγματικά ασχολήθηκε ώστε να μας μεταδώσει από μικρά παιδιά τη σωστή οδηγική παιδεία ώστε να μη γίνουμε εγκληματίες με όπλο ένα τιμόνι; Κανείς!

Παίρνουμε το δίπλωμα και όλα είναι κορώνα-γράμματα. Μπορεί να γίνουμε εγκληματίες, μπορεί να γίνουμε υπόδειγμα οδηγών. Ουδείς μάς έμαθε να είμαστε, όμως, μόνο το δεύτερο. Λάδι μάς έμαθαν να δίνουμε για να περάσουμε. Με δύο εξεταστές στο πίσω κάθισμα που το μοναδικό που πραγματικά τους ενδιέφερε είναι αν θα κάνεις σωστά την οπισθογωνία. Η οποία οπισθογωνία, ειρήσθω εν παρόδω, δεν επιτρέπεται.

Κι εδώ θα χρησιμοποιήσω ξανά μία αποστροφή της συνέντευξης του Ιαβέρη. Λόγια που αναδεικνύουν το πρόβλημα: “Είναι θέμα παιδείας. Το δίπλωμα είναι σταμάτα-ξεκίνα, παρκάρισμα και οπισθογωνία. Με τις εξετάσεις για δίπλωμα βγάζουμε παρκαδόρους, όχι οδηγούς. Είναι θέμα παιδείας! Πρέπει να αλλάξουν όλα τα συστήματα του κράτους! Από το σπίτι πρέπει να ξεκινήσουν όλα. Από την οικογένεια, από το σχολείο. Εκεί είναι η βάση του προβλήματος. Στα 18, δηλαδή, θα ξεκινήσεις να γίνεις άνθρωπος; Δηλαδή στα 6 σου είσαι καλός; Με το ποδήλατο και το πατίνι είσαι καλός;”

Καταλαβαίνω πως πάει να γίνει μεγάλο πολιτικό ζήτημα το οδικό δίκτυο της Κρήτης. Καταλαβαίνω και σέβομαι την ανάγκη να εκμεταλλευτούν αυτή την κακή συγκυρία μήπως και κάποιος αξιωθεί να ασχοληθεί σοβαρά με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Σαράντα νεκροί σε τροχαία μέσα σε 9 μήνες είναι τρομακτικό νούμερο. Είναι απολογισμός πολέμου, είναι γενοκτονία! Στην Ελλάδα τούτο το φαινόμενο το αντιμετωπίζουμε ως αφορμή για clickbaits. “Απίστευτο”, “σοκαριστικό”, “τρομακτικό”. Ξεχνιέται την επόμενη μέρα από τους αιμοδιψείς αναγνώστες, το απορροφά η καθημερινότητα, το πνίγει η ανάγκη να βρεθεί κάποια άλλη “ανατριχιαστική” είδηση.

Το πρόβλημα, όμως, παραμένει. Σαν μαύρη σκιά στη γωνία, ο θάνατος παραμονεύει. Και δεν φταίνε μόνο οι δρόμοι. Φταίει το κακό μας το κεφάλι, φταίει το γεγονός πως η οδήγηση μετατράπηκε σε μονάδα μέτρησης ανδρισμού.

Οι επόμενοι οδηγοί αντιγράφουν τον μπαμπά, γίνονται το ίδιο επιθετικοί και μεγαλώνουν με τη νοοτροπία του “ωχαδερφισμού”. Θα πιουν το ποτηράκι παραπάνω γιατί “έλα μωρέ, δεν με πειράζει το ποτό”, δεν θα βάλουν ζώνη γιατί “έλα μωρέ, τι θα πάθω για 3 χιλιόμετρα απόσταση”, θα τρέξουν πάνω από το όριο γιατί “είναι ευθεία, τι μπορεί να μου συμβεί”, θα περάσουν ένα STOP ή ένα κόκκινο φανάρι γιατί “έλα μωρέ, δεν ερχόταν κανείς”.

Οδηγική παιδεία λέγεται αυτό. Αμυντική οδήγηση. Άγνωστες λέξεις στους Έλληνες οδηγούς. Στους περίφημους “κάγκουρες” της ασφάλτου, σε όλους αυτούς που δημιουργούν στους ελληνικούς δρόμους εγκλήματα κατά συρροή.

Προτού, λοιπόν, βρούμε την εύκολη δικαιολογία περί οδικού δικτύου και προτού αρχίσουμε την μεμψιμοιρία για την ξεχασμένη, από την Πολιτεία, Κρήτη, ας κοιταχτούμε στον καθρέπτη κι ας αναλογιστούμε τις δικές μας ευθύνες. Είμαστε καλοί οδηγοί ή πίσω από το τιμόνι μεταμορφωνόμαστε σε serial killers; Οδηγούμε αμυντικά; Σεβόμαστε τους γύρω μας; Ακολουθούμε πιστά τους Κώδικες Οδικής Κυκλοφορίας; Κάνουμε τακτικά service στα ΙΧ; Αν οι περισσότερες απαντήσεις στα παραπάνω είναι “όχι”, τότε το χάσαμε το παιχνίδι.

Για επιμύθιο, μία ατάκα του Ιαβέρη που πρέπει να είναι σφηνωμένη στο μυαλό του καθενός. Μία ατάκα που περικλείει το όλο θέμα με λίγες λέξεις: “Αν έχεις αυτοεκτίμηση, κάθε φορά που φεύγεις από το σπίτι σου να κοντοστέκεσαι στην πόρτα και να σκέφτεσαι αυτή την αγκαλίτσα που θα σε περιμένει όταν γυρίσεις. Να σκέφτεσαι να μην προκαλέσεις καμιά δυστυχία στο δρόμο. Η Ελλάδα δεν πάσχει από καλούς οδηγούς, αλλά από καλούς ανθρώπους”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Συνέντευξη Ιαβέρη στο Voucher Ergasia: “Ο Έλληνας οδηγός είναι ανάγωγος και εγκληματίας”

ΑΠΟΨΗ: Τους νικητές δεν τους ορίζουν οι Πανελλήνιες

Ετικέτες: ΚρήτηαπόψειςάποψητροχαίαΣταύρος Καραΐνδροςτροχάια ατυχήματα

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Αξιοπρόσεκτες Ιστορικές Αναλογίες

    15 Μάι 2024

  • Πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο γονέας την ώρα της παιδιατρικής εξέτασης;

    27 Μαρ 2024

  • Π. Μαρινάκης: Επτά αλήθειες για το δυστύχημα των Τεμπών

    23 Μαρ 2024

  • Βιώσιμη ανάπτυξη και επισιτιστική ασφάλεια- Η παγκόσμια διάσκεψη του Βερολίνου

    19 Ιαν 2024

  • Ο πρωτογενής τομέας καταλύτης λύσεων απέναντι στην κλιματική κρίση

    3 Δεκ 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Μέχρι την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για το Επίδομα Παιδιού

    Επίδομα παιδιού Α21: Νωρίτερα η πληρωμή της 6ης δόσης

    166 shares
    Share 66 Tweet 42
  • Επίδομα παιδιού Α21: Νωρίτερα η πληρωμή της 6ης δόσης

    159 shares
    Share 64 Tweet 40
  • Επίδομα θέρμανσης: Πότε έρχεται η πρώτη πληρωμή στους δικαιούχους

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • ΔΥΠΑ: Δεν κόβεται πλέον το ταμείο ανεργίας σε επιδοτούμενα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης!

    63 shares
    Share 25 Tweet 16
  • Επιδόματα ΟΠΕΚΑ: Όλα τα ποσά και οι ημερομηνίες πληρωμής

    47 shares
    Share 19 Tweet 12

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.