voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα

    Οδηγίες από τον ΕΦΕΤ προς τους καταναλωτές για ασφαλή κατανάλωση τροφίμων ενόψει Χριστουγέννων

    Κοξάκι: Ανησυχία για την αύξηση κρουσμάτων στα παιδιά – Τα μέτρα πρόληψης από τον ΕΟΔΥ

    Εποχική γρίπη: Κατέφτασε νωρίτερα τον φετινό χειμώνα – Εμβολιασμό κυρίως για τις ευπαθείς ομάδες συστήνει ο ΕΟΔΥ

    ΕΟΔΥ: Έξι θάνατοι και 99 εισαγωγές από κορωνοϊό την τελευταία εβδομάδα – Ένας ασθενής σε ΜΕΘ με γρίπη

    Νέα επιδείνωση του καιρού από σημερα – Τοπικά ισχυρές βροχές, καταιγίδες και πυκνές χιονοπτώσεις

    Καιρός: Γιορτές με κακοκαιρία

  • Εκπαίδευση
    Με απόλυτη ασφάλεια οι Πανελλαδικές διαβεβαιώνουν τα αρμόδια υπουργεία

    Πανελλαδικές: Έως 22/12 οι αιτήσεις συμμετοχής για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Πανελλαδικές: Έως τις 06 Μαρτίου η υποβολή δικαιολογητικών για εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές

    Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές 2026

    Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τις μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Σοφία Ζαχαράκη: Η χώρα χρειάζεται μια Εθνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040

  • Θέσεις εργασίας

    Δήμος Ηρακλείου: Προχωρά σε 91 προσλήψεις με οκτάμηνες συμβάσεις

    Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 573 ειδικών φρουρών στην ελληνική αστυνομία

    Ελληνική Αστυνομία: Προχωρά στις προσλήψεις 926 ειδικών φρουρών

    ΑΣΕΠ 5Ε/2021: Εκδόθηκαν οι προσωρινοί πίνακες

    ΑΣΕΠ 5Κ/2023: Εκδόθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα – Από 20/12 οι ενστάσεις

    Επιχείρηση “Νόστος 2”: Απομακρύνθηκαν 26 Έλληνες από την Οδησσό

    ΑΣΕΠ 2Γ/2025: Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για 145 προσλήψεις στο Υπ. Εξωτερικών

  • Οικονομία
    «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για νέους»: Πώς υποβάλλεται η αίτηση, πότε λήγει η προθεσμία

    Εξοικονομώ 2025: Αιτήσεις, επιδοτήσεις και παράταση για δάνεια – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

    Επίδομα θέρμανσης: Ποιοι θα λάβουν έως 1.000 ευρώ – Τα κριτήρια

    Επίδομα θέρμανσης: Πότε μπαίνει η προκαταβολή

    ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα 1.000 ευρώ σε ανέργους

    Οι αυξήσεις και οι φοροελαφρύνσεις που φέρνει το 2026 – Ποιοι ευνοούνται

    Τα 75 εισοδήματα και επιδόματα που θα σταλούν στην ΑΑΔΕ

    ΑΑΔΕ: Νέες αναβαθμίσεις στο Ψηφιακό Πελατολόγιο και την εφαρμογή myDATAapp

  • Εργασιακά
    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Στα σκαριά νέο voucher με αποδοχές έως και 1.500 ευρώ

    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    ΔΥΠΑ: Συνολικά 894.065 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Νοέμβριο 2025

    ΔΥΠΑ: Μειώθηκαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Ιανουάριο- Αυξήθηκαν οι επιδοτούμενοι

    ΔΥΠΑ: Στους 894.065 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Νοέμβριο

    Δώρο Χριστουγέννων 2021: Πώς υπολογίζεται και πότε θα γίνουν οι πληρωμές

    Πώς αμείβονται οι εργαζόμενοι τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

  • VOUCHER
    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Στα σκαριά νέο voucher με αποδοχές έως και 1.500 ευρώ

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    Προσλήψεις στο «Χαμόγελο του παιδιού» – Δείτε τις ειδικότητες

    Voucher έως 800 ευρώ: Tα προσωρινά αποτελέσματα για το πρόγραμμα πρώιμη παιδική παρέμβαση

    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

  • Πολιτική

    Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

    Εντείνονται οι αγροτικές κινητοποιήσεις – Διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος παραγωγής και τις μειωμένες επιδοτήσεις

    Πηγές ΥΠΑΑΤ: 16+4 αιτήματα αγροτών υλοποιούνται ή βρίσκονται υπό επεξεργασία για να βρεθεί λύση

    Σοκ στον τουρισμό της Κρήτης – “Κανόνι” από μεγάλο tour operator

    Συνέδριο ΣΕΤΕ- “Tourism Ahead” – Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2025 θα είναι ένα ακόμη ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό

    Προσχέδιο προϋπολογισμού: Ανάπτυξη 2,1%, πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% έως 0,7% και μήνυμα δημοσιονομικής σταθερότητας

    Προϋπολογισμός 2026: Πέρασε από τη Βουλή με 159 «ναι» και 136 «όχι»

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Άποψη

ΑΠΟΨΗ: Δεν πάσχουμε μόνο από καλούς δρόμους. Πάσχουμε κυρίως από καλούς ανθρώπους

από Σταύρος Καραΐνδρος
04/09/2017
σε Άποψη
τροχαία Κρήτη

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Άρθρο του Σταύρου Καραΐνδρου

Ας ξεκινήσουμε από τα αυτονόητα για να αποφύγουμε και τις παρεξηγήσεις. Η Κρήτη πάσχει από δρόμους, από καλούς δρόμους. Το “καλό” ορίζεται ως προς την ποιότητα και τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Για παράδειγμα, η Κρήτη δεν έχει Αττική Οδό. Ούτε Εγνατία ούτε Ιονία.

Η Κρήτη, όμως, έχει και κάτι άλλο που αποτελεί χαρακτηριστικό όλων των Ελλήνων οδηγών. Έχει τους “μάγκες της ασφάλτου”. Έχει αυτούς που θεωρούν εαυτούς καλούς οδηγούς και πιάνουν το τιμόνι θεωρώντας πως οι δρόμοι είναι δικοί τους. Τρέχουν, δεν προσέχουν, δεν σέβονται, πίνουν, δεν φορούν κράνη και ζώνες ασφαλείας. Γενικά “δεν”.

Εδώ, λοιπόν, γεννάται το ερώτημα: “ποιος έχει την ευθύνη για τα τροχαία; Η οδηγική παιδεία ή οι κακοί δρόμοι;”. Η εύλογη απάντηση είναι ο συνδυασμός των δύο. Αν, όμως, θα έπρεπε να καταθέσω προσωπική άποψη, θεωρώ πως το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με το οδηγικό μας DNA. Ωστόσο, δέχομαι την κουβέντα για τους κακούς δρόμους, το τραγικό οδικό δίκτυο. Δέχομαι αυτούς φωνάζουν γιατί καθημερινά θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους οδηγώντας σε σκοτεινούς δρόμους, με δύσκολες στροφές και με το ερώτημα να πλανάται πάνω από το κεφάλι τους: “Ηταν δύσκολο για τους υπεύθυνους να τοποθετήσουν φώτα στο δρόμο;”

ΣχετικάΆρθρα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Έως 26 Μαΐου η διόρθωση σφαλμάτων για τα βιολογικά

Tα αδικήματα που προσάπτει η Ευρωπαία Εισαγγελέας στους κατηγορούμενους από την Κρήτη για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

14/12/2025
Κλιμακώνουν οι αγρότες σε Νίκαια, Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα, Ηλεία, Δ. Θεσσαλία

Σε ποια σημεία παραμένουν τα μπλόκα – Συνάντηση Κ. Χατζηδάκη και Κ. Τσιάρα με αγρότες της Κρήτης

11/12/2025

Την απάντηση την είχε δώσει ο Ιαβέρης, ο μοναδικός ίσως Έλληνας, τούτη τη στιγμή, που προσπαθεί να αφυπνίσει τον κόσμο σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά. Με το γνωστό ωμό και κάποιες φορές γλαφυρό τρόπο, είχε απαντήσει χαρακτηριστικά σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγους μήνες στο Voucher Ergasia: “Ποιος φταίει για το δίκτυο; Ποιος φταίει, μωρέ, για τους δρόμους; Μόνοι τους φτιάχτηκαν οι δρόμοι; Τι είναι το δίκτυο; Χορτάρι να φυτρώνει μόνο του; Γιατί οι κατασκευαστές παραδίδουν δρόμους με κακοτεχνίες; Κι αυτός που τους παραλαμβάνει γιατί το κάνει; Δεν τον νοιάζει αν θα σκοτωθεί κόσμος; Γιατί ο οδηγός που ξέρει ότι ο δρόμος είναι κακός, τρέχει και δεν φυλάγεται; Η μόνη ατυχία είναι να οδηγάς και σου πέφτει ένας μετεωρίτης στο κεφάλι. Ολα τα άλλα είναι βλακείες!”

Θέλετε να πούμε τα πράγματα όπως είναι; Ποιος μας έμαθε να οδηγάμε; Ποιος πραγματικά ασχολήθηκε ώστε να μας μεταδώσει από μικρά παιδιά τη σωστή οδηγική παιδεία ώστε να μη γίνουμε εγκληματίες με όπλο ένα τιμόνι; Κανείς!

Παίρνουμε το δίπλωμα και όλα είναι κορώνα-γράμματα. Μπορεί να γίνουμε εγκληματίες, μπορεί να γίνουμε υπόδειγμα οδηγών. Ουδείς μάς έμαθε να είμαστε, όμως, μόνο το δεύτερο. Λάδι μάς έμαθαν να δίνουμε για να περάσουμε. Με δύο εξεταστές στο πίσω κάθισμα που το μοναδικό που πραγματικά τους ενδιέφερε είναι αν θα κάνεις σωστά την οπισθογωνία. Η οποία οπισθογωνία, ειρήσθω εν παρόδω, δεν επιτρέπεται.

Κι εδώ θα χρησιμοποιήσω ξανά μία αποστροφή της συνέντευξης του Ιαβέρη. Λόγια που αναδεικνύουν το πρόβλημα: “Είναι θέμα παιδείας. Το δίπλωμα είναι σταμάτα-ξεκίνα, παρκάρισμα και οπισθογωνία. Με τις εξετάσεις για δίπλωμα βγάζουμε παρκαδόρους, όχι οδηγούς. Είναι θέμα παιδείας! Πρέπει να αλλάξουν όλα τα συστήματα του κράτους! Από το σπίτι πρέπει να ξεκινήσουν όλα. Από την οικογένεια, από το σχολείο. Εκεί είναι η βάση του προβλήματος. Στα 18, δηλαδή, θα ξεκινήσεις να γίνεις άνθρωπος; Δηλαδή στα 6 σου είσαι καλός; Με το ποδήλατο και το πατίνι είσαι καλός;”

Καταλαβαίνω πως πάει να γίνει μεγάλο πολιτικό ζήτημα το οδικό δίκτυο της Κρήτης. Καταλαβαίνω και σέβομαι την ανάγκη να εκμεταλλευτούν αυτή την κακή συγκυρία μήπως και κάποιος αξιωθεί να ασχοληθεί σοβαρά με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Σαράντα νεκροί σε τροχαία μέσα σε 9 μήνες είναι τρομακτικό νούμερο. Είναι απολογισμός πολέμου, είναι γενοκτονία! Στην Ελλάδα τούτο το φαινόμενο το αντιμετωπίζουμε ως αφορμή για clickbaits. “Απίστευτο”, “σοκαριστικό”, “τρομακτικό”. Ξεχνιέται την επόμενη μέρα από τους αιμοδιψείς αναγνώστες, το απορροφά η καθημερινότητα, το πνίγει η ανάγκη να βρεθεί κάποια άλλη “ανατριχιαστική” είδηση.

Το πρόβλημα, όμως, παραμένει. Σαν μαύρη σκιά στη γωνία, ο θάνατος παραμονεύει. Και δεν φταίνε μόνο οι δρόμοι. Φταίει το κακό μας το κεφάλι, φταίει το γεγονός πως η οδήγηση μετατράπηκε σε μονάδα μέτρησης ανδρισμού.

Οι επόμενοι οδηγοί αντιγράφουν τον μπαμπά, γίνονται το ίδιο επιθετικοί και μεγαλώνουν με τη νοοτροπία του “ωχαδερφισμού”. Θα πιουν το ποτηράκι παραπάνω γιατί “έλα μωρέ, δεν με πειράζει το ποτό”, δεν θα βάλουν ζώνη γιατί “έλα μωρέ, τι θα πάθω για 3 χιλιόμετρα απόσταση”, θα τρέξουν πάνω από το όριο γιατί “είναι ευθεία, τι μπορεί να μου συμβεί”, θα περάσουν ένα STOP ή ένα κόκκινο φανάρι γιατί “έλα μωρέ, δεν ερχόταν κανείς”.

Οδηγική παιδεία λέγεται αυτό. Αμυντική οδήγηση. Άγνωστες λέξεις στους Έλληνες οδηγούς. Στους περίφημους “κάγκουρες” της ασφάλτου, σε όλους αυτούς που δημιουργούν στους ελληνικούς δρόμους εγκλήματα κατά συρροή.

Προτού, λοιπόν, βρούμε την εύκολη δικαιολογία περί οδικού δικτύου και προτού αρχίσουμε την μεμψιμοιρία για την ξεχασμένη, από την Πολιτεία, Κρήτη, ας κοιταχτούμε στον καθρέπτη κι ας αναλογιστούμε τις δικές μας ευθύνες. Είμαστε καλοί οδηγοί ή πίσω από το τιμόνι μεταμορφωνόμαστε σε serial killers; Οδηγούμε αμυντικά; Σεβόμαστε τους γύρω μας; Ακολουθούμε πιστά τους Κώδικες Οδικής Κυκλοφορίας; Κάνουμε τακτικά service στα ΙΧ; Αν οι περισσότερες απαντήσεις στα παραπάνω είναι “όχι”, τότε το χάσαμε το παιχνίδι.

Για επιμύθιο, μία ατάκα του Ιαβέρη που πρέπει να είναι σφηνωμένη στο μυαλό του καθενός. Μία ατάκα που περικλείει το όλο θέμα με λίγες λέξεις: “Αν έχεις αυτοεκτίμηση, κάθε φορά που φεύγεις από το σπίτι σου να κοντοστέκεσαι στην πόρτα και να σκέφτεσαι αυτή την αγκαλίτσα που θα σε περιμένει όταν γυρίσεις. Να σκέφτεσαι να μην προκαλέσεις καμιά δυστυχία στο δρόμο. Η Ελλάδα δεν πάσχει από καλούς οδηγούς, αλλά από καλούς ανθρώπους”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Συνέντευξη Ιαβέρη στο Voucher Ergasia: “Ο Έλληνας οδηγός είναι ανάγωγος και εγκληματίας”

ΑΠΟΨΗ: Τους νικητές δεν τους ορίζουν οι Πανελλήνιες

Ετικέτες: απόψειςάποψητροχαίαΣταύρος Καραΐνδροςτροχάια ατυχήματαΚρήτη

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Αξιοπρόσεκτες Ιστορικές Αναλογίες

    15 Μάι 2024

  • Πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο γονέας την ώρα της παιδιατρικής εξέτασης;

    27 Μαρ 2024

  • Π. Μαρινάκης: Επτά αλήθειες για το δυστύχημα των Τεμπών

    23 Μαρ 2024

  • Βιώσιμη ανάπτυξη και επισιτιστική ασφάλεια- Η παγκόσμια διάσκεψη του Βερολίνου

    19 Ιαν 2024

  • Ο πρωτογενής τομέας καταλύτης λύσεων απέναντι στην κλιματική κρίση

    3 Δεκ 2023

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    782 shares
    Share 313 Tweet 196
  • Επίδομα θέρμανσης: Οι 3 πληρωμές που έρχονται

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Αυξάνεται το επίδομα παιδιού από το 2026

    31 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Έρχεται το νέο Voucher και για Ανέργους και για Εργαζομένους με εκπαιδευτικό επίδομα 750 ευρώ

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    25 shares
    Share 10 Tweet 6

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.