Στο πλαίσιο συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, με αφορμή το ζήτημα της ταυτόχρονης παροχής σχολικού νοσηλευτή και εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης σε μαθητές με πολλαπλές ανάγκες, ο Υφυπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Βλάσης άφησε “παράθυρο” για επανεξέταση της σχετικής Εγκυκλίου, επισημαίνοντας πως το Υπουργείο Παιδείας «δεν λειτουργεί με άκαμπτους μηχανισμούς» και παραμένει ανοιχτό σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η παρέμβαση έγινε έπειτα από ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας της Κ.Ο. «ΝΙΚΗ», Σπυρίδωνα Τσιρώνη, ο οποίος χαρακτήρισε «απαράδεκτο το δίλημμα» μεταξύ εκπαιδευτικής και ιατρικής στήριξης για τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης και σοβαρά ιατρικά προβλήματα.
Όπως υπογράμμισε, σύμφωνα με την ισχύουσα Εγκύκλιο Παράλληλης Στήριξης του ΥΠΑΙΘΑ, δεν εγκρίνονται αιτήματα για παροχή ταυτόχρονης στήριξης στον ίδιο μαθητή από περισσότερους του ενός ειδικούς (εκπαιδευτικός Παράλληλης, νοσηλευτής, ΕΒΠ).
Ο κ. Τσιρώνης ανέδειξε το πρόβλημα με συγκεκριμένο παράδειγμα μαθήτριας, η οποία αποδεδειγμένα χρειάζεται ταυτόχρονη υποστήριξη και από τρεις ειδικότητες (εκπαιδευτικό Παράλληλης, σχολικό νοσηλευτή και ΕΒΠ) για να μπορέσει να φοιτήσει ισότιμα σε γενικό σχολείο.
Η απάντηση του Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ
Ο κ. Βλάσης απάντησε ότι η σχετική αναφορά στην εγκύκλιο αποτελεί “τεχνική ρύθμιση” και όχι απόρριψη δικαιώματος. Υπογράμμισε ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει κάθε περίπτωση ξεχωριστά, με φροντίδα και ευαισθησία, και δεν απορρίπτει αιτήματα χωρίς εξέταση.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η πολιτεία δεν θέτει τέτοια διλήμματα» και η εγκύκλιος δεν στοχεύει στον αποκλεισμό των παιδιών από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Πηγή: alfavita.gr