voucherergasia.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα

    Οδηγίες από τον ΕΦΕΤ προς τους καταναλωτές για ασφαλή κατανάλωση τροφίμων ενόψει Χριστουγέννων

    Οδηγίες από τον ΕΦΕΤ προς τους καταναλωτές για ασφαλή κατανάλωση τροφίμων ενόψει Χριστουγέννων

    Κοξάκι: Ανησυχία για την αύξηση κρουσμάτων στα παιδιά – Τα μέτρα πρόληψης από τον ΕΟΔΥ

    Εποχική γρίπη: Κατέφτασε νωρίτερα τον φετινό χειμώνα – Εμβολιασμό κυρίως για τις ευπαθείς ομάδες συστήνει ο ΕΟΔΥ

    ΕΟΔΥ: Έξι θάνατοι και 99 εισαγωγές από κορωνοϊό την τελευταία εβδομάδα – Ένας ασθενής σε ΜΕΘ με γρίπη

  • Εκπαίδευση

    Ζαχαράκη: Νέες καταθέσεις για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στο πρώτο δίμηνο του 2026

    Με απόλυτη ασφάλεια οι Πανελλαδικές διαβεβαιώνουν τα αρμόδια υπουργεία

    Πανελλαδικές: Έως 22/12 οι αιτήσεις συμμετοχής για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    Πανελλαδικές: Έως τις 06 Μαρτίου η υποβολή δικαιολογητικών για εισαγωγή στις Αστυνομικές Σχολές

    Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές 2026

    Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τις μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

  • Θέσεις εργασίας

    Δήμος Ηρακλείου: Προχωρά σε 91 προσλήψεις με οκτάμηνες συμβάσεις

    Ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις 573 ειδικών φρουρών στην ελληνική αστυνομία

    Ελληνική Αστυνομία: Προχωρά στις προσλήψεις 926 ειδικών φρουρών

    ΑΣΕΠ 5Ε/2021: Εκδόθηκαν οι προσωρινοί πίνακες

    ΑΣΕΠ 5Κ/2023: Εκδόθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα – Από 20/12 οι ενστάσεις

    Επιχείρηση “Νόστος 2”: Απομακρύνθηκαν 26 Έλληνες από την Οδησσό

    ΑΣΕΠ 2Γ/2025: Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για 145 προσλήψεις στο Υπ. Εξωτερικών

  • Οικονομία

    Πότε μπαίνει το επίδομα θέρμανσης στους δικαιούχους – Τι πρέπει να γνωρίζετε

    Μπλόκο στα κοινωνικά επιδόματα των «φτωχών» ελεύθερων επαγγελματιών

    e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι θα δουν χρήματα στους λογαριασμούς τους από 22 έως 24 Δεκεμβρίου

    Επίδομα Παιδιού: Τη Δευτέρα 26/2 ανοίγει η πλατφόρμα για υποβολή αιτήσεων

    Στις 22/12 ανοίγει η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού

    Νέες δυνατότητες και αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες για συνταξιούχους από τον e-ΕΦΚΑ

    e-ΕΦΚΑ: Νέα παράταση της προθεσμίας υποβολής για τις ΑΠΔ – Ποιες επιχειρήσεις αφορά

  • Εργασιακά
    Δώρο Χριστουγέννων 2021: Πώς υπολογίζεται και πότε θα γίνουν οι πληρωμές

    Πώς αμείβονται οι εργαζόμενοι τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Στα σκαριά νέο voucher με αποδοχές έως και 1.500 ευρώ

    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    ΔΥΠΑ: Συνολικά 894.065 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Νοέμβριο 2025

    ΔΥΠΑ: Μειώθηκαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Ιανουάριο- Αυξήθηκαν οι επιδοτούμενοι

    ΔΥΠΑ: Στους 894.065 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Νοέμβριο

  • VOUCHER
    ΔΥΠΑ: Λήγει την 1η Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για το πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας

    ΔΥΠΑ: Στα σκαριά νέο voucher με αποδοχές έως και 1.500 ευρώ

    Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

    Προσλήψεις στο «Χαμόγελο του παιδιού» – Δείτε τις ειδικότητες

    Voucher έως 800 ευρώ: Tα προσωρινά αποτελέσματα για το πρόγραμμα πρώιμη παιδική παρέμβαση

    ΔΥΠΑ: Ανασύνταξη πίνακα τοποθετήσεων ως προς τις θέσεις με κωδικό 213 και 217 της κατηγορίας Tριτέκνων ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στο δημόσιο τομέα

    Έρχεται το νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους – Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

  • Πολιτική

    Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

    Εντείνονται οι αγροτικές κινητοποιήσεις – Διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος παραγωγής και τις μειωμένες επιδοτήσεις

    Πηγές ΥΠΑΑΤ: 16+4 αιτήματα αγροτών υλοποιούνται ή βρίσκονται υπό επεξεργασία για να βρεθεί λύση

    Σοκ στον τουρισμό της Κρήτης – “Κανόνι” από μεγάλο tour operator

    Συνέδριο ΣΕΤΕ- “Tourism Ahead” – Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2025 θα είναι ένα ακόμη ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό

    Προσχέδιο προϋπολογισμού: Ανάπτυξη 2,1%, πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% έως 0,7% και μήνυμα δημοσιονομικής σταθερότητας

    Προϋπολογισμός 2026: Πέρασε από τη Βουλή με 159 «ναι» και 136 «όχι»

  • Εκλογές
    Μαρινάκης: Η κυβέρνηση θα συνεργαστεί με όλους τους εκλεγμένους αξιωματούχους

    Μαρινάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές σε ένα γύρο

    Εκλογές 2023: Εκτός το κόμμα της Λατινοπούλου μετά την προσφυγή Μπογδάνου

    Υπουργείο Εσωτερικών: Ξεκίνησε η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

    Μεγάλες αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές ετοιμάζει η κυβέρνηση – Καταργείται ο Β’ γύρος, εισάγεται ηλεκτρονική ψηφοφορία

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Πρώτος o Ανδρουλάκης, δεύτερος ο Δούκας

    Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Συγχαρητήρια του Χάρη Δούκα στον Νίκο Ανδρουλάκη για την επικράτησή του

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων
voucherergasia.gr
Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αρχική Εκπαίδευση

«Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία να μην κατατεθεί στη Βουλή, να αποσυρθεί εδώ και τώρα!»

από Ανδρέας Κριτσωτάκης
27/04/2020
σε Εκπαίδευση

100
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Με ανακοίνωση του το ΠΑΜΕ καταθέτει την πρόταση του για το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, η οποία είναι η παρακάτω:

«Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο μαθητές – γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούμε να αποσυρθεί, θέτει με τα άρθρα 51 – 52, εκτός των άλλων, όριο ηλικίας (το 17ο έτος) για τις εγγραφές και μετεγγραφές σε ημερήσια ΕΠΑΛ. Γίνεται λόγος για επιλογή που θα διευκολύνει τη ροή των ημερήσιων ΕΠΑΛ προς τα εσπερινά ΕΠΑΛ, ενώ, υποτίθεται, οι απόφοιτοι της Α΄ τάξης τους θα μπορούν να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ΓΕΛ (με δεδομένο ότι το ισχυρό ταξικό «φίλτρο» της τράπεζας θεμάτων, που εφαρμόζεται σε όλους τους τύπους των Λυκείων, θα είναι πολύ ισχυρότερο στα ΓΕΛ)!!! Η ΝΔ υλοποιεί στην πράξη τις κατευθύνσεις των ΣΕΒ – ΕΕ – ΟΟΣΑ για στροφή στην κατάρτιση, ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση και τη φθηνή εργασία για το κεφάλαιο, αξιοποιώντας το «θολό τοπίο» των σχολών μαθητείας που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον, θα ενισχυθεί η αδήλωτη εργασία και η εργασία των ανηλίκων.

Η διάταξη «τεκμηριώνεται» αυθαίρετα, με τον προκλητικό ισχυρισμό «της αποσυμφόρησης των, ήδη κορεσμένων, ημερησίων ΕΠΑΛ». Κι αυτό όταν πέρσι, επί ΣΥΡΙΖΑ, φθάναμε να κλείνουν ολόκληρη την Α΄ Τάξη σε ΕΠΑΛ του κέντρου της Αθήνας με το αντίθετο αιτιολογικό, ενώ και φέτος, επί ΝΔ, ανοιγόκλειναν τομείς και ειδικότητες!!! Αντίστοιχα, δηλώνουν πως προχωρούν στη θέσπιση ηλικιακού ορίου, χωρίς καμία επιστημονική μελέτη, για «την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών». Κι όμως, σε αρκετές περιπτώσεις, η εμπειρία των σχολείων από τη στάση μεγάλων σε ηλικία εργαζόμενων μαθητών είναι εντελώς διαφορετική. Καταντά δε προκλητικό, αν λογαριάσει κανείς πως στην Ελλάδα, σήμερα, συστεγάζονται Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, όπου οι ηλικιακές διαφορές του μαθητικού δυναμικού αποτελούν πράγματι σοβαρό πρόβλημα.

Α. Τι προβλήματα δημιουργεί το ηλικιακό όριο:

ΣχετικάΆρθρα

Άγνωστος Στρατιώτης: Ψηφίστηκε με 159 «Ναι» η τροπολογία

22/10/2025
Βουλή: Ψήφος εμπιστοσύνης από 158 βουλευτές στην κυβέρνηση

Κοινωνική αντιπαροχή: Σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο – Τι προβλέπει, ποιους αφορά

09/09/2025

1. Για το δυναμικό που ορίζεται πως κινείται εκτός των ηλικιακών ορίων σημαίνει μετακίνηση χωρίς λήψη απολυτήριου ποτέ και στροφή στην κατάρτιση σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ ή σχολές μαθητείας και άλλες σχολές κατάρτισης που θα νομοθετήσουν (οι οποίες ουσιαστικά θα επέχουν τη θέση των καταργημένων ΣΕΚ του Αρβανιτόπουλου). Θεσμοθετεί, ουσιαστικά, την εργασία ανηλίκων (μεταξύ 17 και 18), μέσα από το πλέγμα της μαθητείας, χωρίς ΕΡΓΑΝΗ και τα προαπαιτούμενα που ισχύουν για την εγγραφή στα εσπερινά σχολεία. Επιπλέον, οι άνεργοι δεν μπορεί να εγγραφούν στα δημόσια σχολεία, αφού δεν μπορούν να προσκομίσουν βεβαίωση εργοδότη, αλλά μπορούν να γραφτούν στις δομές κατάρτισης. Πρόκειται για σκανδαλώδη ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα, με δεδομένο πως, πλέον, υπάρχει τράπεζα θεμάτων και στα εσπερινά ΕΠΑΛ.

2. Η κυβέρνηση δηλώνει, επίσης, τη δυνατότητα μετακίνησης για λήψη απολυτηρίου στα εσπερινά ΕΠΑΛ, κάτι που θα είναι δύσκολο και «μετά πολλών εμποδίων» (πχ. και εδώ τράπεζα θεμάτων). Επιπλέον, τα εσπερινά ΕΠΑΛ δεν διαθέτουν παντού την αντιστοιχία τομέων με τα ημερήσια (γενικά υπάρχουν πολύ λιγότερα εσπερινά), ενώ ακόμη και σε μεγάλα νησιά (όπως πχ. η Κεφαλονιά) δεν υπάρχουν καθόλου. Άλλωστε, και ένα μικρό μέρος μαθητών των εσπερινών ΕΠΑΛ μετεγγράφεται στα ημερήσια ΕΠΑΛ, προκειμένου να παρακολουθήσει την ειδικότητα που επιθυμεί, εάν αυτή δεν υπάρχει στο εσπερινό. Να σημειωθεί πως και στα δημόσια ΙΕΚ είναι σχετικά περιορισμένος ο αριθμός των ειδικοτήτων που λειτουργούν, οπότε «τρίβουν τα χέρια» τους οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΚΕΚ, ΙΕΚ κλπ. Στην κατάρτιση δεν υπάρχει χρονικό όριο εγγραφών, δεν χρειάζεται πιστοποιητικό εργοδότη κοκ.

3. Για τους μαθητές των ημερήσιων ΓΕΛ, που αντιμετώπιζαν δυσκολίες να ολοκληρώσουν το ΓΕΛ, εφόσον αγγίζουν το ηλικιακό όριο, γίνεται «όνειρο θερινής νυκτός» η οποιαδήποτε δυνατότητα να αποκτήσουν απολυτήριο με μεταγραφή στα ημερήσια ΕΠΑΛ. Έτσι, πχ., ήδη φοιτούντες μαθητές των ημερησίων ΓΕΛ, που έχουν «μείνει» 1-2 χρονιές κατά τη διάρκεια του μαθητικού τους βίου, σημαίνει πως ενδέχεται να συμπληρώνουν τα 18 πχ. στη Β΄ τάξη και να πρέπει να μετακινηθούν για να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στο εσπερινό ΕΠΑΛ (εάν υποθέσουμε πως θα το πετύχουν) πχ. από τη Φιλιππιάδα στην Άρτα!!! Είναι κατανοητό δε πού θα οδηγηθούν, εφόσον δεν είναι ή δεν φαίνονται να είναι εργαζόμενοι («μαύρη» εργασία κλπ.).

4. Για τους εργαζόμενους που θέλουν να φοιτήσουν στα ημερήσια ΕΠΑΛ και οι οποίοι είναι μεγαλύτερης ηλικίας (αποτελούν σημαντικό τμήμα, συχνά 20-30% ή ακόμη σε εξειδικευμένες ειδικότητες μπορεί να φθάνουν στο σύνολο σχεδόν του μαθητικού δυναμικού), εάν δούλευαν απόγευμα (μέχρι σήμερα μεγάλο τμήμα ήταν σε delivery – επισιτισμό), σημαίνει ένταση του διλλήματος σπουδές ή δουλειά, ενώ κάποιοι θα εξαναγκαστούν σε αναζήτηση νέας εργασίας το πρωί (σε αυτές μάλιστα τις συνθήκες κρίσης). Πρακτικά έχουμε πλήρη αποκλεισμό τους ή πολύ μεγαλύτερα εμπόδια για τη φοίτησή τους.

5. Για τα μεταναστόπουλα και τα προσφυγόπουλα ισχύουν τα ίδια.

6. Για τους αποφοίτους των ημερήσιων ΕΠΑΛ που θέλουν να συνεχίσουν σε συναφή ειδικότητα τίθενται ανυπέρβλητα εμπόδια.

7. Για τους φοιτούντες μαθητές των ημερήσιων ΕΠΑΛ που δεν έχουν πρόβλημα ηλικιακών ορίων (ειδικά για όσους φοιτούν σε ολιγομελή τμήματα, από κοινού με μαθητές που πρέπει να φύγουν από το σχολείο, λόγω ηλικιακών ορίων), μπαίνει σε αμφισβήτηση η συνέχεια της λειτουργίας των ειδικοτήτων και τομέων τους (αξιολόγηση με βάση τον αριθμό μαθητών που θα απομείνει). Το ίδιο ισχύει και για την από δω και πέρα κατάσταση, με βάση το νέο μαθητικό δυναμικό που θα προκύψει.

8. Για τα σχολεία, ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ, το αναιτιολόγητο διώξιμο των μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών, σημαίνει μεγάλη αναδιάταξη του τοπίου σε τομείς και ειδικότητες, διευκόλυνση καταργήσεων τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων ακόμη και σχολείων (πχ. σε κάποια ΕΠΑΛ του κέντρου της Αθήνας η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών είναι μεγάλοι σε ηλικία, μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα).

9. Είναι κατανοητό το τι σημαίνουν οι εξελίξεις αυτό για τους εκπαιδευτικούς, τις οργανικές τους θέσεις και το δικαίωμά τους στη μόνιμη σταθερή εργασία.

Πρέπει να σημειωθεί πως η μετακίνηση από τα ημερήσια ΓΕΛ και ΕΠΑΛ προς τις δομές κατάρτισης και η όποια ενδεχόμενη στα εσπερινά, γίνεται σε ένα πλαίσιο πολλαπλής διαφοροποίησης και διακρίσεων σε βάρος των μαθητών και των δημόσιων ΕΠΑΛ, που ευνοεί την ιδιωτική εκπαίδευση, την κατάρτιση και την άμεση ένταξη (νόμιμη ή παράνομη) στην αγορά εργασίας, με όρους φθηνού εργατικού δυναμικού. Έτσι, δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης της γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ (πέρα από τα ληξιπρόθεσμα και αποσπασματικά προγράμματα τύπου Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ – ΜΝΑΕ), δεν θεσμοθετείται ούτε θίγεται από το νομοσχέδιο ο ορισμός μέγιστου αριθμού 10 μαθητών στα εργαστήρια κλπ. Επιπλέον, όπως έχουμε καταγγείλει, παραμένουν μια σειρά διακρίσεις που αφορούν πρακτικά την μη κάλυψη ενιαίας ύλης σε ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ, διαφοροποιήσεις μεταξύ τους και σε σχέση με τα ΓΕΛ στη δυνατότητα ή μη χρήσης του ειδικού ποσοστού για την εισαγωγή τους σε κάποιες σχολές, τον αποκλεισμό των υποψηφίων των ΕΠΑΛ από τη δυνατότητα εισαγωγής στις ανώτατες στρατιωτικές και συναφείς σχολές κοκ. Επιπλέον, δεν θεσμοθετείται καμία διευκόλυνση και μέτρο για εργαζόμενους μαθητές και μεταναστόπουλα – προσφυγόπουλα αυτών των σχολείων.

Β. Συνοψίζοντας:

Η κυβέρνηση με τα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου διαχειρίζεται σε όφελος του ιδιωτικού τομέα και της κατάρτισης τη νέα κατάσταση που θα διαμορφωθεί με το ισχυρό ταξικό φίλτρο της τράπεζας θεμάτων, σε όλους τους τύπους λυκείων. Με μοχλό τη θέσπιση ορίου ηλικίας (το 17ο έτος) ρυθμίζει τη ροή για τις εγγραφές και μεταγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ, δηλώνει ότι θα στρέψει ένα μέρος του μαθητικού δυναμικού στα εσπερινά ΕΠΑΛ και σίγουρα το βλέμμα της είναι στραμμένο στο να εντάξει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό κατευθείαν στην κατάρτιση, όπως επιτάσσουν ΣΕΒ – ΕΕ και ΟΟΣΑ (διαμορφώνοντας όρους επαναφοράς των ΣΕΚ του Αρβανιτόπουλου: μόνο κατάρτιση και φθηνή εργασία, χωρίς καμία γενική παιδεία). Η ιδιωτική κατάρτιση πριμοδοτείται και με όρους που αφορούν τη διαδικασία των εγγραφών και μετεγγραφών (απεριόριστοι χρόνοι εγγραφών, διαφορετικά προαπαιτούμενα σε σχέση με τα ΕΠΑΛ πχ. μη απαίτηση πιστοποιητικού από ΕΡΓΑΝΗ κλπ.).

Οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες, αφού μένει σημαντικό δυναμικό που δεν θα μπορεί ποτέ να αποκτήσει απολυτήριο Λυκείου, εργαζόμενοι μαθητές μαζί με μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την τυπική εκπαίδευση, μαθητές – ακόμη και μικρότερων ηλικιών – μπαίνουν στη διαδικασία των διαρκών μετακινήσεων και της εγκατάλειψης των ειδικοτήτων που επέλεξαν (λόγω και της μη αντιστοιχίας παντού τομέων – ειδικοτήτων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ), αμφισβητείται η συνέχεια της λειτουργίας τομέων και ειδικοτήτων και διευκολύνεται το κλείσιμό τους, όπως και το κλείσιμο τμημάτων και σχολείων. Επιπλέον, δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ, ημερήσια και εσπερινά, ενώ παραμένει και όλο το πλέγμα των διακρίσεων σε βάρος των μαθητών. Το αιτιολογικό των άρθρων είναι απαράδεκτο, προκλητικό και αυθαίρετο.

Γ. Κατά συνέπεια διεκδικούμε:

ü Να αποσυρθεί κάθε διάταξη που αφορά τη θέσπιση ηλικιακού ορίου στα ημερήσια ΕΠΑΛ (άρθρα 51 και 52), συνολική απόσυρση του νομοσχέδιου.

ü Να δίνεται η δυνατότητα σε όλους εκείνους που θέλουν απολυτήριο λυκείου να μπορέσουν να σπουδάσουν για να το αποκτήσουν, χωρίς κανένα φραγμό.

ü Μέτρα διευκόλυνσης κι όχι νέα εμπόδια για αποφοίτους, εργαζόμενους μαθητές, μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα.

ü Όχι στις αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών, προκειμένου να φοιτήσουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

ü Καμία αμφισβήτηση της δυνατότητας συνέχισης των σπουδών στον τομέα και την ειδικότητα που επέλεξαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ.

ü Όχι στις καταργήσεις τμημάτων – τομέων – ειδικοτήτων και σχολείων.

ü Όχι στην υποχρεωτική προσφυγή ανήλικων μαθητών στην κατάρτιση, μέσω των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ, των σχολών μαθητείας και διάφορων άλλων δομών.

ü Στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ, με ενίσχυση της γενικής παιδείας και με μέτρα στήριξης των εργαστηριακών μαθημάτων (πχ. 10 μαθητές ανά εργαστήριο).

ü Κατάργηση όλου του πλέγματος των ανισοτιμιών και διακρίσεων σε βάρος των μαθητών των ΕΠΑΛ, ημερήσιων και εσπερινών.

ü Κατάργηση της βεβαίωσης εργοδότη (ΕΡΓΑΝΗ) για την εγγραφή εργαζόμενων μαθητών στα εσπερινά, αφού αποκλείονται οι ανήλικοι μαθητές που είναι άνεργοι.

ü Δυνατότητα λειτουργίας όλων των τομέων και ειδικοτήτων, με δυνατότητα εγγραφής χωρίς χρονικό περιορισμό, στα εσπερινά και ημερήσια ΕΠΑΛ όλης της χώρας.

Αθήνα 23.04.2020

Στην πεπατημένη των προηγούμενων χρόνων και οι φετινές μεταθέσεις Δ.Ε.

Για άλλη μια χρονιά οι μεταθέσεις δίνονται με το σταγονόμετρο. Παρόλη την αύξηση των φετινών μεταθέσεων, μία στις εννιά αιτήσεις ικανοποιήθηκαν, υποχρεώνοντας χιλιάδες συναδέλφους να παραμένουν εκτός τόπου συμφέροντός τους.

Για άλλη μια χρονιά η προσωπική και η οικογενειακή ζωή των συναδέλφων μηδενίζεται. Η οικονομική επιβάρυνση λόγω ενοικίων αλλά και μεταφορικών εξόδων ώστε να μπορούν να είναι με τις οικογένειες τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα, δεν ίδρωσε το αυτί της υπουργού παιδείας.

Από τις 5993 (6164) αιτήσεις που έγιναν φέτος ικανοποιήθηκαν οι 669 (455) ποσοστό 11,16% (7,38%). Η αύξηση σε σχέση με τις περσινές ήταν της τάξεως του 3,78%. Στον κλάδο ΠΕ07 Γερμανικής δεν ικανοποιήθηκε καμία αίτηση από τις 241 που έγιναν, όπως και άλλοι 21 κλάδοι με μικρό πλήθος αιτήσεων. Σε 25 κλάδους ικανοποιήθηκε ποσοστό κάτω του 50%, ενώ μόλις σε 5 κλάδους ποσοστό άνω του 50%. Στους 5 αυτούς κλάδους αντιστοιχούν συνολικά 162 αιτήσεις.

Φυσικά κενά υπάρχουν, παρόλες τις εκτιμήσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για 3162 κενά, η πραγματικότητα κάθε χρόνο τους διαψεύδει πανηγυρικά. Οι προσλήψεις 30.000 και άνω αναπληρωτών εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνει την ύπαρξη χιλιάδων κενών που δεν έχουν πληρωθεί αλλά και την ανάγκη να συνδεθεί το αίτημα για μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών συναδέλφων χωρίς όρους και προϋποθέσεις εδώ και τώρα, με το αίτημα για άνοιγμα οργανικών κενών και ικανοποίησης των χιλιάδων αιτήσεων μετάθεσης.

Συναδέλφισες και συνάδελφοι

Τα νούμερα είναι αμείλικτα και επιβεβαιώνουν ότι οι πολιτικές ηγεσίες δεν θέλουν να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των εκπαιδευτικών. Μένουμε δυνατοί – δεν μένουμε σιωπηλοί. Απαιτούμε να υπάρξει και δεύτερος κύκλος μεταθέσεων ώστε να μετακινηθούν οι συνάδελφοι στον τόπο συμφερόντων τους».

Ετικέτες: Βουλή

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ζαχαράκη: Νέες καταθέσεις για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στο πρώτο δίμηνο του 2026

    20 Δεκ 2025

  • Πανελλαδικές: Έως 22/12 οι αιτήσεις συμμετοχής για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

    17 Δεκ 2025

  • Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές: Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές 2026

    16 Δεκ 2025

  • Σοφία Ζαχαράκη: Η χώρα χρειάζεται μια Εθνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040

    15 Δεκ 2025

  • Πότε θα κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές και πότε θα ανοίξουν ξανά

    13 Δεκ 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Voucher Ανέργων και Εργαζομένων 2026

    Έρχεται νέο μεγάλο Voucher με εκπαιδευτικό επίδομα από 750€ έως 1.500€ για Ανέργους και Εργαζομένους

    802 shares
    Share 321 Tweet 201
  • Επίδομα θέρμανσης: Οι 3 πληρωμές που έρχονται

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Αυξάνεται το επίδομα παιδιού από το 2026

    31 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Έρχεται το νέο Voucher και για Ανέργους και για Εργαζομένους με εκπαιδευτικό επίδομα 750 ευρώ

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Επίδομα θέρμανσης: Μπαίνει η πρώτη δόση την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου

    17 shares
    Share 7 Tweet 4

voucherergasia.gr
  • VOUCHER
  • Web TV
  • Αγροτικά
  • Άποψη
  • Αυτοδιοίκηση
  • Οικονομία
  • Εκπαίδευση
  • Επικαιρότητα
  • Επιχειρησεις
  • Εργασιακά
  • ΕΣΠΑ
  • Θέσεις εργασίας
  • Παρουσίαση
  • Πνευματικά
  • Πολιτική
  • Συνεντεύξεις
  • Τεχνολογία
  • Τουρισμός

PRODUCED by eTOUCH

© VOUCHERERGASIA.GR, 2022 | All rights reserved.

Δεν υπάρχουν αποτελέσματα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Θέσεις εργασίας
  • Οικονομία
  • Εργασιακά
  • VOUCHER
  • Πολιτική
  • Εκλογές
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Τουρισμός
    • Αυτοδιοίκηση
    • Web TV
    • ΕΣΠΑ
    • Επιχειρησεις
    • Αγροτικά
    • Τεχνολογία
    • Πνευματικά
    • Συνεντεύξεις
    • Άποψη
    • Παρουσίαση
    • Ροή Ειδήσεων

© 2022 voucherergasia.gr - Produced by eTouch.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Πολιτική Cookies.